Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 23:38

:+ dat is wel heeel erg intermittent… Val je wel snel van af… LOL

Anoniem

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 07:18

Ik check ook altijd thuisbezorgd _O- Al is er maar 1 iets wat bezorgd.. toch handig als je eens echt geen zin hebt om te koken..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 07:34

Ik ga er in ieder geval op vooruit kwa thuisbezorgd. In mijn huis in Nijmegen is het eigenlijk alleen maar Pizza, friet en kebab. In het nieuwe huis in Eindhoven hebben we heel wat meer opties.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 10:30

Wij gaan er heel erg op achteruit. Alleen Italiaan

Nu alles

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:59

Wat grappig, wij zijn zoekende en hadden het dit weekend ook over de thuisbezorgd opties. Aangezien wij nu in de stad wonen en graag naar een dorp willen gaan zal dat wennen worden. Het weegt voor ons alleen totaal niet mee verder.

Wij hebben afgelopen zaterdag een hele leuke woning gezien waar we een bod op willen doen. Deze dagen met onze financieel adviseur en aankoopmakelaar een mooi voorstel maken en dan duimen draaien.

Wij vrezen dat er meer kapers op de kust zijn, maar de aanvaardingstermijn is kort (max. twee maanden) en daar kunnen wij ons voordeel uit halen aangezien wij nu huren.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:11

Haha, in ons vorige huis hadden we nog nooit thuisbezorgd laten komen, totdat we dit klushuis kochten en geen tijd meer hadden om te koken. In 6 maanden tijd dus helemaal gesteld geraakt op thuisbezorgd en vervolgens verhuisd naar een buitengebied waar enkel en alleen sushi (van niet al te beste kwaliteit) wordt bezorgd :(:)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:45

Ik heb overigens wel een heel goed restaurant op 2 minuten loopafstand, shoarma pizza etc op 5 minuten lopen en dat voor het buitengebied :D

Zo vandaag en morgen de laatste bezichtigingen, 3 dagen vind ik meer dan genoeg :Y)
Heb ook 4 mensen moeten cancelen omdat ze niet op korte termijn kunnen, jammer dan!
Afgesproken dat ze een bod kunnen uitbrengen uiterlijk maandag 9 mei voor 12 uur.
Spannend.... verkocht is het sowieso voor de vraagprijs, heb 3 Nederlanders (waarvan 2 kennissen)
die er steeds niet tussen kunnen komen, maar het heel graag willen.
Even afwachten wat de biedingen gaan doen.
Heb in principe wel een gunfactor, maarja ik laat ook geen duizenden euro's liggen!

Spannend Stitchlover! Moeilijk om het juiste bod te plaatsen lijkt mij....

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:03

Ooooh spannend listiglistje!

Wij hebben donderdag de eerste bezichtigingen :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 12:05

Spannend alle bezichtigingen
Hier verloopt di op wo de bedenktijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:38

spannend hoor listiglistje :D

Hier weer een domper. Weer een nieuwe werkgeversverklaring gehad. Is het precies dezelfde, met dezelfde fout, als vorige keer :') .

Omdat het zo'n groot bedrijf is (coolblue) en ik ergens helemaal onderaan de hierarchie sta met mijn "studentenbijbaantje" kan ik ook geen direct contact opnemen met de HR afdeling en moet alles via mijn eigen ploegleiders etc. (Die ook studenten zijn etc. en dus niet fulltime werken :') ) ... Heb nu maar wat willekeurige mensen aangeschoten via google chat - want geen mail adressen of telefoonnummers - dat dit grapje me al meer heeft gekost dan ik in 3 maanden verdien met dit baantje (kan de huur namelijk niet opzeggen tot de hypotheek rond is). En net een boze notaris aan de lijn omdat ze kennelijk geen bericht hadden gehad dat we uitstel van financiering hebben en we dus nog geen bankgarantie hebben betaald.

Word er wel een beetje moedeloos van. Gaat om een f.cking salaris van 200 euro per maand ofzo (naast mijn hoofdinkomen). Is nou echt niet dat onze financiële stabiliteit daar vanaf hangt. Maar ok.
Ze zullen ook niet gewend zijn dat iemand met mijn functie een huis koopt, want het zijn dus 95% studenten. Maar als ik letterlijk uitleg wat je fout gedaan hebt, met de vraag of dat gecorrigeerd kan worden en je stuurt precies hetzelfde ben je ook wel een sukkel ook :') .

Heb zelf in de HR gehad en vind dit toch wel ongelooflijk kneuzig. Word er een beetje boos van. Maargoed, je kunt er weinig mee.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:59

Spannend Listiglistje, wel fijn dat je het huis sowieso verkocht hebt. Succes met de keuze vandaag!

Jeetje Menino wat een ellende, heel frustrerend.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:00

Jezus wat een gezeik zeg. Zou juist bij zo'n groot bedrijf verwachten dat het voor hun een heel simpel klusje is. Je zou je huis er maar om kwijt raken.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:21

Wat een aanfluiting... :\

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 13:41

Jeetje wat een gedoe menino!

Wij hebben na erg lang zoeken vrij onverwacht een nieuw huis kunnen kopen. Het onze staat in een buurt die de sterkste prijsstijging in België heeft gekend de afgelopen tien jaar. We worden er dus een stukje ‘rijker’ op. Alleen jammer dat het nieuwe huis 500m verder staat in diezelfde buurt, dat de rentes enorm stijgen en dat verbouwen onbetaalbaar lijkt te worden. We gaan een totaal renovatie doen :')

Hier is een offerte van de bank exact een week geldig overigens… we hebben nu 1,20% variabel op 25 jaar. De looptijd is variabel overigens, niet het maandbedrag. In het beste geval zijn we over 22 jaar klaar, in het slechtste over 29.

Ik vind het spannend omdat de prijzen zo duur zijn en door de verbouwing zullen we lange tijd met dubbele lasten zitten. Maar ik kijk er ook enorm naar uit. Dit is ‘mijn’ huis hoop ik waar ik oud wil worden en dus echt alles helemaal naar wens wil doen.

Overigens zijn de prijzen hier ook gekkenhuis voor zowel huren als kopen. Maar inmiddels hebben wij door dat er regelmatig flink gebluft wordt. Huizen die voor hoge prijzen gaan maar door project makelaars gerenoveerd zijn: vaak is de afwerking toch niet helemaal mooi/goed en mogelijke kopers hebben gewoon geen geld over om dat aan te pakken of risico’s te nemen. Wij hebben een paar keer gehad dat het echt niet zo storm liep als de makelaars beweerden. Veel bezoekers ja maar als puntje bij paaltje kwam viel het mee.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:01

Gefeliciteerd Poes, klinkt als een spannend avontuur :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:09

Ja :D ik denk altijd: het komt op de 1 of andere manier wel goed. Mijn man is daar een pak pessimistischer in. Dat stoort me wel eens!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:13

Herkenbaar :D Hier is het andersom: Ik ben realistisch (vind ik zelf O:) ) en mijn man leeft onder het motto "Het komt wel goed". Zeker met projecten waar wat risico aan hangt (zoals jullie nieuwe huis) kan dat verschil van inzicht heel irritant zijn :D Maar onderaan de streep balanceer je elkaar meestal juist goed uit, dus voor het resultaat zijn die twee benaderingen goed!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:20

Herkenbaar dus! Sja kijk we hebben ook geen kinderen dus voor mij mag het geld op het eind ook op zijn. Mijn man spaart graag. Om te sparen. :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:23

Hahaha ik ken jullie struggles, ik ben tamelijk nuchter en onverstoorbaar. Vriendlief het tegenovergestelde en die gaat zich dan meer zorgen maken omdat ik dat niet doe. Heb vooral zoiets van kan me heel druk maken maar de situatie veranderd toch niet dus maar kijken naar een oplossing of degene die de oplossing moet doen maar eens aan z’n haren er bij slepen :')

@poes Kan ie straks mooi opnieuw beginnen met sparen _O-

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 14:27

Oh ja geld uitgeven heb ik dan weer geen problemen mee O:)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:47

Vraagje voor de verkopers: Ons huis is vrijdagavond te koop komen te staan & er zijn nu aardig wat bezichtigingen ingepland. Hebben jullie de ervaring dat er na de 1e dag nog veel mensen zich melden, of heeft de piek dan al wel contact opgenomen?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 17:28

@Doubtless, de eerste piek is echt de dag zelf ja! Afgelopen paar maanden 2 huizen verkocht en bij beide maar 1 a 3 bezichtigingen bijgekomen na de eerste dag.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:53

Bij ons ook vnml op de eerste dag en een stuk of 4 daarna. Wij hadden wel redelijk wat afmeldingen die volledig gevuld konden worden met de mensen op de wachtlijst.

Doubtless schreef:
Vraagje voor de verkopers: Ons huis is vrijdagavond te koop komen te staan & er zijn nu aardig wat bezichtigingen ingepland. Hebben jullie de ervaring dat er na de 1e dag nog veel mensen zich melden, of heeft de piek dan al wel contact opgenomen?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 19:09

Mijn verkoop makelaar zei vorig jaar dat je het met name van de eerste 24 uur na het online zetten moet hebben. Dat de meeste echt serieuze kopers voor jou type woning hem dan wel langs hebben zien kopen in de gekke markt die het nu is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 19:21

Ynskek dat was precies wat ik dacht. Oke dan ga ik er ff van uit dat dit het is! Nu nog zorgen dat ons huis 3 dagen schoon en opgeruimd is :)) :')