Jullie gasverbruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:18

@Melia, ik snap het wel, een kwartier douchen? Dat gaat hier veel en veel korter.
Een heel enkele keer als ik rugpijn heb lekker in bad, maar dat is maar af en toe.

Schoonmaken? Warm water hier voor de ramen en kastjes uit- en afwassen.
Vloeren gaan hier doorgaans met de stoomreiniger of crosswave.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:20

Dat kwartier douchen hakt er in ja. Wat enorm lang := ik kan in 5 minuten en dan heb ik lang haar.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:41

Zijn er hier meer mensen die bij Essent zitten en hun jaarrekening eerder krijgen dan normaal? Wij kregen deze altijd begin december en net zag ik via 'Mijn Essent' dat hij nu al wordt opgemaakt. Mijn verwachting is dat we daardoor eerder dan normaal een flinke tariefverhoging gaan krijgen voor de nieuwe periode... Essent is telefonisch niet bereikbaar momenteel...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:46

Ik kan helemaal niet op de site of app van Essent komen >;)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:54

Ja dat hakt er zeker in, het was eerder 20 minuten dus er zit vooruitgang in. Ik kan hem ook niet overtuigen te minderen. Het is een soort van hobby zegmaar :').

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:19

Kwartier douchen had die niet mijn oude boiler moeten hebben dan was het water gewoon koud en kon je eerst weer uren gaan wachten tot boiler gevuld was. Ding was dan ook al 18 jaar oud. :')

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:10

Wij zitten er ook aan te denken om een elektrische boiler aan te schaffen. Maar vraag me wel af of het zijn geld ook waard is.
Een warmtepomp zit er voorlopig ook niet in.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:20

Wij gaan voor een warmtepomp boiler, die is zuiniger dan een gewone elektrische. En in combinatie met zonnepanelen is het zeker goedkoper dan gas.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:21

Is vorig jaar door de woningbouw gebeurt hier. Alleen dan wilde ze de antieke stoppenkast vervangen, maar gezien ik ook steeds meer problemen met de huidige kreeg. Heb ik dat maar gedaan.

Wel even van donderdag t/m woensdag zonder warm water gezeten. Thanks woningbouw.

Zonnepanelen zijn hier geloof ik nog niet mogelijk moest wat aangepast worden aan het dak dan. En gok dat het ook nog even gaat duren gezien we pas over genomen zijn door een andere woningbouw.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:55

Ann schreef:
Zijn er hier meer mensen die bij Essent zitten en hun jaarrekening eerder krijgen dan normaal? Wij kregen deze altijd begin december en net zag ik via 'Mijn Essent' dat hij nu al wordt opgemaakt. Mijn verwachting is dat we daardoor eerder dan normaal een flinke tariefverhoging gaan krijgen voor de nieuwe periode... Essent is telefonisch niet bereikbaar momenteel...

Joh inderdaad wij kunnen de essent app ook niet bereiken vandaag.
Het begint nondeju een obsessie te worden om elke dag je verbruik te bekijken. Had je een jaar geleden toch ook niet kunnen bedenken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:03

Als je nu in de zomer nog zoveel gas verbruikt dan is dat warm water. Koken is echt maar heel weinig wat je daarmee verbruikt. Kwartier douchen hoeft echt niet. En anders doe je dat 1 x in de week, lekker uitgebreid douchen, maar dan nog hoeft een kwartier niet. Als ik mijn haar was dan haal ik dat nog niet. De andere dagen kan je ook af met even snel de belangrijke plekken wassen en spoelen. Kost je 2 minuten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:28

Melia schreef:
Ja dat hakt er zeker in, het was eerder 20 minuten dus er zit vooruitgang in. Ik kan hem ook niet overtuigen te minderen. Het is een soort van hobby zegmaar :').

Ik kan me dat heel goed voorstellen. Ik vind het ook heerlijk om uitgebreid onder de douche te gaan. Dan maar wat meer gas.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:53

Fitzroy schreef:
Melia schreef:

Ik kan me dat heel goed voorstellen. Ik vind het ook heerlijk om uitgebreid onder de douche te gaan. Dan maar wat meer gas.

Als je nog een vast contract hebt met een laag tarief dan voel je de prikkel ook (nog) niet om te minderen, maar zodra die omgezet dan denkt men er wel anders over.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:01

Nou ik heb nog twee jaar vast staan maar voel die prikkel echt wel hoor!
Heb het programma in de Toon al aangepast, de watertemperatuur lager gezet en we letten exht wel op met douchen enzo.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:07

Sharani schreef:
Wij gaan voor een warmtepomp boiler, die is zuiniger dan een gewone elektrische. En in combinatie met zonnepanelen is het zeker goedkoper dan gas.

Heb je al een afspraak kunnen maken daarvoor? Hier in Drenthe is het erg lastig om überhaupt dit jaar nog een afspraak datum te krijgen voor langskomen en een offerte.. Laat staan een montage datum.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:17

chanicha schreef:
Nou ik heb nog twee jaar vast staan maar voel die prikkel echt wel hoor!
Heb het programma in de Toon al aangepast, de watertemperatuur lager gezet en we letten exht wel op met douchen enzo.

jij wel , maar menigeen niet

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:26

Mariska_28 schreef:
Sharani schreef:

Heb je al een afspraak kunnen maken daarvoor? Hier in Drenthe is het erg lastig om überhaupt dit jaar nog een afspraak datum te krijgen voor langskomen en een offerte.. Laat staan een montage datum.

Volgende week komt er een bedrijf langs waar we al jaren klant bij zijn, dus hopelijk kan die wel leveren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:36

karrij schreef:
Als je nog een vast contract hebt met een laag tarief dan voel je de prikkel ook (nog) niet om te minderen, maar zodra die omgezet dan denkt men er wel anders over.

Ik betaal al bijna 3 x zoveel voor mijn appartement als voor mijn vrijstaande huis. Maar een hobby mag geld kosten toch? Zeggen we dat niet ook van onze paarden ;)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:38

Benzz schreef:
Ik lees het vaker in dit topic, maar douchen jullie echt 2 a 3 keer per week? Ik zou gek worden, douche iedere dag en bij deze temperatuur 2 x per dag.

Ja echt! In de zomer spoel ik me iets vaker af maar, dat is echt heel kort maar anders maar 2 a 3 keer per week waarvan 1x langer en was ik mijn haar.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:47

Fitzroy schreef:
karrij schreef:

Ik betaal al bijna 3 x zoveel voor mijn appartement als voor mijn vrijstaande huis. Maar een hobby mag geld kosten toch? Zeggen we dat niet ook van onze paarden ;)

Joh dat zeg ik toch ook niet, helemaal lekker zelf weten, maar als je 4 euro de kuub moet betalen is het wel een andere zaak en vooral als je geen geld hebt

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:55

Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen wat die rel tussen die zijen sok van een Rob Jetten en de Gazprom gemeenten eigenlijk precies inhoudt?

Hoorde gister bij Veronica Inside , die Telegraaf verslaggever Wierd Duk er ook over , maar begreep er geen reet van, iemand hier wel?

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 18:15

[/quote]
Heb je al een afspraak kunnen maken daarvoor? Hier in Drenthe is het erg lastig om überhaupt dit jaar nog een afspraak datum te krijgen voor langskomen en een offerte.. Laat staan een montage datum.[/quote]

Volgende week komt er een bedrijf langs waar we al jaren klant bij zijn, dus hopelijk kan die wel leveren.[/quote]

Ik ben aan oriënteren voor of warmtepomp of warmtepomp boiler maar overal lange levertijden of je komt er gewoon niet tussen daarnaast verbruien we nu bijna niets vorig jaar met de airco ook niet maar toch

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 18:48

karrij schreef:
Kan iemand in Jip en Janneke taal uitleggen wat die rel tussen die zijen sok van een Rob Jetten en de Gazprom gemeenten eigenlijk precies inhoudt?

Hoorde gister bij Veronica Inside , die Telegraaf verslaggever Wierd Duk er ook over , maar begreep er geen reet van, iemand hier wel?

Iets met klok en klepel :o?
Jetje wilde geen Russisch gas voor de gemeenten dus heeft een duur contract elders afgesloten en die gebruiken ook gedeeltelijk Russisch gas. Correct me if i’m wrong.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:35

Maar wat verbruikt een douche of bad bij jullie? Ik kan het in de app serieus niet eens terug vinden dat ik in bad ven geweest? Per dag zegt hij 0m3 en per uur een heel laag getal. De dag dat de schoonmaakster geweest was was wel 1m3, maar die kan niet meer verbruikt hebben als een bad?

Sowieso per uur komt er op tijdstippen verbruik naar boven dke ik niet kan plaatsen :+ dus ik betwijfel of het wel zo betrouwbaar is.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 09:38

MyWishMax schreef:
Maar wat verbruikt een douche of bad bij jullie? Ik kan het in de app serieus niet eens terug vinden dat ik in bad ven geweest? Per dag zegt hij 0m3 en per uur een heel laag getal. De dag dat de schoonmaakster geweest was was wel 1m3, maar die kan niet meer verbruikt hebben als een bad?

Sowieso per uur komt er op tijdstippen verbruik naar boven dke ik niet kan plaatsen :+ dus ik betwijfel of het wel zo betrouwbaar is.

1 m3 door alleen de schoonmaakster is echt belachelijk veel hoor. Hier verbruikt dochter met 10 min douchen nog niet eens 0.30 m3 gas.

Kan je je app niet op een dag zetten? Dat is duidelijker. Ik kan m'n verbruik in de eneco app per uur, dag, maand en jaar zien.

Die wisselende tijden verbruik die je ziet is waarschijnlijk de ketel die aanslaat om even het water op te warmen. Zie ik hier ook op de app. Ook al pak ik die dag geen warm water, dan nog word er gas verbruikt om de ketel op te warmen.
Ik zie hier in de app dat hij om de zoveel uur 5 a 7 uur gas verbruikt. 0,01 m3.