Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:44

Morrie schreef:
wat is DM? -O-

Ook geeeeeeeen idee...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:46

DM is een drogisterij keten in Duitsland, grote winkels met spullen die je bij winkels als de Kruidvat, DA, Etos ook zou verwachten maar dan is de winkel een stuk groter, en vaak zijn de spullen goedkoper. De DM waar ik af en toe heen ga is zo groot als een supermarkt ofzo, dat is leuk winkelen!
https://www.dm.de/

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:55

PSvanLot schreef:
chanicha schreef:
Ik doe een droge handdoek erbij, scheelt echt in tijd vind ik :j

Doe ik ook! Heb er een speciaal voor op de droger liggen.

Nu kan dat blijkbaar met die ballen ook. Ben benieuwd,

Overigens draait mijn beddengoed nooit in elkaar?

Met mijn oude wasmachine wel maar met mijn nieuwe gelukkig niet!

PSvanLot

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:58

Ik heb inderdaad ook een nieuwe, dat scheelt misschien?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:03

ik heb net een splinternieuwe wasmachine&droger en mijn 1 persoons hoeslakens en dekbedhoezen draaien nog net zo in elkaar als in de oude combi.

@DM oh, Duitsland, tja, vandaar dat ik het niet wist, daar kom ik nooit (meer).....

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:05

Ik heb geen combi, misschien scheelt dat? Heb een heel grote, kan van 4 bedden beddengoed in en dan is ie zeker ngo niet vol.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:23

ik heb ook 2 apparaten, maar de droger staat bovenop de wasmachine, vandaar dat ik combi schreef.
Als ik de was van de wasmachine in de droger doe, haal ik het ook helemaal uit elkaar en stapel ik het netjes losjes in de droger, maar het komt er (ook met de ballen) als 1 grote kluwe wasgoed uit

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:32

In mijn oude machine deed ik eerst de dekbedhoezen wassen en daarna het onderhoeslaken en slopen maar nu doe ik het er allemaal in en het gaat prima!

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:33

Telpeva schreef:
DM is een drogisterij keten in Duitsland, grote winkels met spullen die je bij winkels als de Kruidvat, DA, Etos ook zou verwachten maar dan is de winkel een stuk groter, en vaak zijn de spullen goedkoper. De DM waar ik af en toe heen ga is zo groot als een supermarkt ofzo, dat is leuk winkelen!
https://www.dm.de/

Ja, echt de moeite waard :)) In principe is Nederland wel goedkoper met 1 + 1 gratis. Ik ben alleen fan van het eigen merk van DM, dus dat maakt het goedkoop.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 17:41

Morrie schreef:
ik heb ook 2 apparaten, maar de droger staat bovenop de wasmachine, vandaar dat ik combi schreef.
Als ik de was van de wasmachine in de droger doe, haal ik het ook helemaal uit elkaar en stapel ik het netjes losjes in de droger, maar het komt er (ook met de ballen) als 1 grote kluwe wasgoed uit

Haha ik heb ze ook op elkaar staan, maar trek het uit de wasmachine en duw het, zonder te kijken, in de droger.

Nooit aan gedacht dat het kan klitten!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:02

PSvanLot schreef:

Je wil echt niet weten hoe, zo enorm strak in elkaar gedraaid -O- . Mijn droger is overigens ook pas een jaar of 3 oud en draait zowel links als rechtsom. Geen idee waar dit dan door komt. Mss niet vol genoeg met 1 hoes en onderlaken?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:15

lieke2 schreef:
PSvanLot schreef:

Je wil echt niet weten hoe, zo enorm strak in elkaar gedraaid -O- . Mijn droger is overigens ook pas een jaar of 3 oud en draait zowel links als rechtsom. Geen idee waar dit dan door komt. Mss niet vol genoeg met 1 hoes en onderlaken?

Dat zou een hele logische reden kunnen zijn!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:20

Hier nooit klittend beddengoed. Maar doe mijn beddengoed ook nooit in de droger. Ik was eerst het dekbedovertrek los als het een grote is. En dan was ik de kussenhoezen en het hoeslaken.
1 persoons was ik wel alles bij elkaar.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 19:50

ik was altijd volle machines, dus 2 hoeslakens, 2 eenpersoons dekbedhoezen, aangevuld met handdoeken en ondergoed en soms een shirt dat de 60 graden was aan kan en komt altijd als een grote bal uit de wasmachine en daarna uit de droger. Ook bij mijn vorige wasmachine en droger.
Laatst had ik alleen 2 eenpersoons moltons in de wasmachine en toen wilde ie niet centrifugeren, was te eenzijdig beladen, ook niet handig dus...... pffff de was is zo niet mijn ding!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 20:02

Ik doe onze twee eenpersoons dekbedhoezen, slopen en onderlaken in de trommel en het gaat gewoon goed gelukkig want met de oude wasmachine duurde het ook heel lang.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:25

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 23:35

PSvanLot schreef:
https://ukshopbyashley.com/

Iemand hier weleens wat besteld?

Wil daar ergens deze of komende week wel weer gaan bestellen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 11:20

Hoe maken jullie een foaming badmat schoon?
Ik doe het nu wel met een kledingroller, gaat opzich wel goed, maar blijft toch altijd iets op zitten.
Het kan ook in de wasmachine, maar doe dat liever niet, heb ik wel bij de vorige gedaan, maar was niet zo'n succes, en deze is net nieuw... Dus vind ik dan eigenlijk zonde als ik heel eerlijk ben! :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:07

Nooit meer een foam badmat kopen? ;)

Ik heb er een paar van stof en die gaan heel regelmatig door de wasmachine.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 12:20

Zou zo'n foam mat buiten afspuiten met de tuinslang, eventueel sopje met allesreiniger en een borstel schoon borstelen, buiten laten drogen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:49

mijn badmat is letterlijk een BADmat: hij ligt op de rand van het bad, waar ik nooit in ga, omdat ik er gewoonweg niet in of uit kom (versleten knieën), ik zit vaak op de rand van het bad, op de badmat dus.
Op de vloer heb ik niks, vind ik toch niet erg fris.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 14:14

Banyu schreef:
Ik doe het nu wel met een kledingroller, gaat opzich wel goed, maar blijft toch altijd iets op zitten.
Het kan ook in de wasmachine, maar doe dat liever niet, heb ik wel bij de vorige gedaan, maar was niet zo'n succes, en deze is net nieuw... Dus vind ik dan eigenlijk zonde als ik heel eerlijk ben! :)

Gewoon even goed afsoppen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:03

PSvanLot schreef:
Nooit meer een foam badmat kopen? ;)

Ik heb er een paar van stof en die gaan heel regelmatig door de wasmachine.

Dit inderdaad, die foam dingen zien er altijd onnodig ranzig uit.

Ik was mijn badmat elke maand en heb er een paar op voorraad om gewoon te wisselen. Hele fijne matten van Ikea, kosten iets van een 10tje ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:45

Banyu schreef:

Vaatwasser!
Alles wat schoon moet, maar niet te 'agressief' ( lees toeren draaien) gooi ik in de vaatwasser.
(caps, bitten, borstels, undsoweiter :o :D )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 19:55

Nee joh, niet in de vaatwasser!
Dan liever gewoon een mini wasje in de wasmachine.

Je wilt toch geen haren enzo in je vaatwasser? Gaat je filter ook van verstopt zitten. Zou ik maar niet meer doen als je er nog langer plezier van wilt hebben. En na je paardenborstels de borden waarvan je eet erin, is voor mij geen fijne gedachte eigenlijk.

Ik ben trouwens geen fan van foam matjes. Doe mij maar een gewone badmat, beetje fluffy. Die zuig ik gewoon mee en die gaat eens in de zoveel tijd in de wasmachine.