pien_2010 schreef:Het regent, en ik zie de blaadjes naar beneden dwarrelen als ik uit het raam kijk. Op de een of andere manier heb ik dit topic gemist en omdat ik toch op de pelletkachel man moet wachten besluit ik om alle berichten door TheaD over haar leven "als Laura" te gaan lezen. Ik ben gek op off grid verhalen.
Ik geniet van de sfeer van de foto's waarin prachtige korsetten, rokken, jasjes, hoeden voorbij komen. Ook manlief wordt niet overgeslagen en een geweldige broek wordt voor hem gemaakt op het moment dat het nodig is.
Ik lees over een huisje van 45 vierkante meter, met een kacheltje, wc 30 meter verderop, met veel land, groente tuin, eigen kippetjes en een jonkie in 2020 die nu al een grote kip zal zijn. Ik zie een prachtige dans langs komen in de natuur.
Af en toe kijk ik naar buiten en zie de eekhoorn druk bezig met het verstoppen van zijn walnoten. Prachtig om die noot te zien in zijn handjes en hoe hij behendig in onze grote planten potten kruipt om de noot daar te verstoppen. We laten het meeste liggen onder de boom want er is zoveel. Dus niemand komt wat te kort hier.
Het is leuk om te lezen dat wij niet de enige zijn die onze droom leven ook al wonen we wat luxer dat erg fijn is op hogere leeftijd. Het leven van onze droom hebben we gemeen, zoals ik lees bij meerdere mensen die dat leven in dit topic.
Het lezen heb ik even onderbroken want er kwam een te lekker eierkoek recept langs en ik heb gezellig wat eierkoeken gemaakt voor ons vanavond. Mijn keuken ruikt heerlijk, want de zuurkool stamp is klaar en het draadjesvlees is klaar en hoef ik vanavond alleen op te warmen. Het is hier opeens heel koud geworden en zonder kachel hebben we stevig eten nodig naast de warme kleding die we dragen.
Ik ga verder lezen want de keuken wordt onder handen genomen, ik ben tot halverwege gekomen. Ik ben zo nieuwsgierig. Ik heb net het buffelen gelezen om de oogst voor de regen binnen te krijgen en heerlijk dat dit weer gelukt is. Dit topic is echt aan mij besteed. Ik ga weer verder met de verhalen van TS totdat ik bij gelezen ben en dan ga ik ook de andere reacties vanaf deze post lezen. Hopelijk kom ik nog meer receptjes tegen en leuk dat jij ook zuurdesembrood maakt. Ik zal mijn starter weer eens wat leven in gaan brengen.
In ieder geval al bedankt voor het leuke verhaal.
Het leuke wat jij namelijk doet is dat je jouw hart volgt. Op ieder moment , zo nodig kun je jouw dromen bijstellen. Hebben wij ook gedaan. Hadden we eerst ook een houtkachel zijn we nu vanwege fysieke reden gegaan voor een pelletkachel, helaas komt de man vanmiddag niet, maar pas dinsdag ochtend hoor ik net.
Je kunt op elk moment nieuwe keuzes maken en wat je nu doet past nu bij jullie en jullie hebben er schik in. Leuk toch, heel erg leuk!
[ [url=m/OlhF8g.jpg]Afbeelding[/url] ]