Smartwatch

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silvia

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 19:26

GV nog wat… vanochtend mij Apple Watch laten vallen en nu zit er een barst in het scherm |(
Repareren is bijna even duur als een nieuwe -:(-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 19:56

Ah wat sneu! Valt het niet onder je inboedelverzekering?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 20:47

Ik lees al een tijdje mee hier. Had al 3 jaar een Galaxy Watch 3 en nu sinds deze zomer eindelijk een nieuwe 6 Classic omdat ik toch wel graag die draaibare ring wilde houden.

Wat een verademing dat er eindelijk valdetectie in combinatie met het bellen van hulpdiensten in zit! Dat vond ik voor het paardrijden toch wel een fijn idee. Dat paardrijden nu eindelijk ook een echte activiteit is, is wel erg fijn.

Ik baal alleen van het bandje. Kostte best veel geld, 60 euro ofzo, en bleek half siliconen en half nepleer te zijn. Ik kan dus niet tegen dat siliconen en heb er niets aan. Vergeten op tijd terug te sturen ook natuurlijk.. Ik moet nog op zoek naar een beter alternatief, maar de meeste bandjes die ik online kan vinden zijn te lang voor mijn polsen. Heb echt de kleine Samsung maat nodig en de meeste merkloze alternatieven zijn meer richting de grote Samsung maat.. iemand de tip? Voorkeur gaat uit naar (nep)leer. :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 20:54

Silvia schreef:
GV nog wat… vanochtend mij Apple Watch laten vallen en nu zit er een barst in het scherm |(

Ah zonde zeg!
Heb je al eens gekeken wat het bij zo'n kleine reparatie-winkeltjes in de buurt kost?
Of, als je handig bent, kun je een redelijk goedkoop scherm kopen via Ali en met de beschrijving op iFixit zelf de reparatie doen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 21:38

Silvia schreef:

Oei! Dat is balen zeg! Hopelijk kan het toch nog ergens goedkoper gemaakt worden. #vingersgekruisd

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 08:30

8nnemiek schreef:
Silvia schreef:

Ah zonde zeg!
Heb je al eens gekeken wat het bij zo'n kleine reparatie-winkeltjes in de buurt kost?
Of, als je handig bent, kun je een redelijk goedkoop scherm kopen via Ali en met de beschrijving op iFixit zelf de reparatie doen.

Je brengt me op een idee: Ik heb een paar hele handige collega’s, wellicht kunnen zij me helpen.

Helaas heb ik een eigen risico van € 250,00 bij mijn inboedelverzekering en volgens mij is schade veroorzaakt door jezelf uitgesloten.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:02

Zijn er mensen met een Garmin die de Zombie badge nog niet hebben verdiend? _O-

Afbeelding

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:31

Ik, maar ik zit in Finland in fotohutten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:04

Lithya schreef:

Heb je even PB gestuurd om dat te regelen. :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 03:56

Bagheera_206 schreef:
Lithya schreef:

Heb je even PB gestuurd om dat te regelen. :D

Ik heb hem gezien, maar had het te druk met het fotograferen van beren. Heb ook geen idee hoe zoiets werkt met een badge.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 06:28

Hoe gaaf om daar te fotograferen! 8-)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:43

Oeh Garmin heeft weer hoop nieuwe horloges uitgebracht. :D De Venu3 en Vivoactive5.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:35

Ik gooi t even erin; ik was super blij met mijn garmin venu. Helaas kreeg deze wat probleempjes en heb ik m opgestuurd voor reparatie. Kreeg net bericht dat het defect niet te repareren valt en dat ik mn geld als tegoed terug krijg. Nu is dat horloge niet meer te koop op Coolblue.... De venu 2 is ruim €100,- duurder... Heeft iemand een goede vergelijkbare voor een bedrag van rond de €233,-?

Eisen;
- GPS zonder telefoon verbinding
- wokouts erin kunnen zetten
- Berichten ontvangen en liefst ook kunnen reageren
- scherm goed leesbaar in de zon

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 15:57

Ik heb mijn Venu 2S toen voor 269 gekocht in de Puntenwinkel van ING. Ik ben er wel dusdanig tevreden mee dat ik dat bedrag er wel voor over zou hebben maar veel duurder zou ik ook niet uit willen geven aan een horloge inderdaad.

Ik zie hem nu niet meer in de Puntenwinkel staan helaas.

Ik heb toen ook naar de Vivoactive gekeken maar die was qua specificaties toch minder. M'n vriend had zich er nog beter in verdiept en zei toen dat ik voor dat verschil in geld toch beter voor de Venu 2S kon gaan dus dat heb ik gedaan.

Wellicht is er met Black Friday nog een leuke actie? Duurt nog wel even.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 16:09

Ik heb mijn Samsung watch 6 weer op laten sturen. Ze hadden hem naar Samsung gestuurd, omdat ik steeds opnieuw moest resetten. Samsung heeft hem weer opgestuurd met de mededeling dat ze niks konden vinden. In de winkel kreeg ik hem al niet met mijn telefoon gematcht, dus voor de 2e keer opgestuurd, nu voor een lang duur test. Benieuwd of daar wat uitkomt, maar verwacht het niet eigenlijk. Als het daarna nog niet werkt, moet hij nog voor een derde keer opgestuurd worden voor ik evt mijn geld terug kan krijgen...

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 16:39

Roosch schreef:
Ik heb mijn Venu 2S toen voor 269 gekocht in de Puntenwinkel van ING. Ik ben er wel dusdanig tevreden mee dat ik dat bedrag er wel voor over zou hebben maar veel duurder zou ik ook niet uit willen geven aan een horloge inderdaad.

Ik zie hem nu niet meer in de Puntenwinkel staan helaas.

Ik heb toen ook naar de Vivoactive gekeken maar die was qua specificaties toch minder. M'n vriend had zich er nog beter in verdiept en zei toen dat ik voor dat verschil in geld toch beter voor de Venu 2S kon gaan dus dat heb ik gedaan.

Wellicht is er met Black Friday nog een leuke actie? Duurt nog wel even.

Ik moet wel echt op Coolblue kopen ivm dat ik daar het tegoed heb gekregen. Wachten tot aan Black Friday is voor mij wat te lang. Heb volgende week zondag een halve marathon waar ik m toch wel wil gebruiken. Merk met trainen nu ook hoe erg ik hem "mis".

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 16:52

Ik was ook tevreden met de vivoactive 4s. Heb nu een Venu 2 plus, ook heel erg blije mee! Maar wel boven jouw budget

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 21:59

iirrssjjee schreef:
Ik gooi t even erin; ik was super blij met mijn garmin venu. Helaas kreeg deze wat probleempjes en heb ik m opgestuurd voor reparatie. Kreeg net bericht dat het defect niet te repareren valt en dat ik mn geld als tegoed terug krijg. Nu is dat horloge niet meer te koop op Coolblue.... De venu 2 is ruim €100,- duurder... Heeft iemand een goede vergelijkbare voor een bedrag van rond de €233,-?

Eisen;
- GPS zonder telefoon verbinding
- wokouts erin kunnen zetten
- Berichten ontvangen en liefst ook kunnen reageren
- scherm goed leesbaar in de zon

Misschien is de nieuwe vivoactive 5 wat voor je? Volgens mij voldoet die aan je eisen, is alleen wel iets duurder, geloof €299.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 05:19

Ik ben gisteren naar de winkel van Coolblue geweest en ben toen geadviseerd. Uiteindelijk voor de Venu sq 2 gegaan. Is wel even wennen een vierkant scherm! Deze was €254,- dus ietsjes moeten bijbetalen.

Had ook naar de vivoactive 4 gekeken, die was nu van €299,- voor €199,-. Echter had ik binnen vanuit sommige hoeken al moeite met het scherm goed zien, en de venu sq heeft een Amoled scherm, zoals ik al gewend was. En aangezien ik tijdens het hardlopen in 1 oogopslag mijn tijd en andere statistieken wil kunnen zien, gekozen voor de venu sq 2!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 22:22

Zijn er meer mensen die problemen hebben met het bovenste knopje bij de Garmin venu plus 2?

Heb eens in de zoveel tijd dat ik dan mijn horloge niet kan uitzetten omdat het knopje ingedrukt houden gewoon geen reactie geeft. Heb hem al eens teruggestuurd voor reparatie maar ze konden zogenaamd niets vinden en hebben gewoon dat horloge gereset :')
Ga toch niet elke keer dat ding resetten? Horloge heb ik pas sinds april...

Morgen maar de winkel bellen. Ga ook niet weer langs hoor, is toch 30 minuten rijden en kosten voor de parkeer garage.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 08:14

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 10:19

Mijn Polar horloge word steeds minder. Na een dag kan die alweer aan het stroom. Nou zit ik op marktplaats te kijken voor een andere. Daar zie ik vaak Apple Watch 3 voorbij komen. Kan die nog wel ?

Heb zelf een iPhone telefoon.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 23:43

Nou wie jij niet elke dag wil laden moet je sowieso wegblijven bij Apple Watches :')
En we zitten nu op de 9 dus denk niet dat je blij wordt van een 3

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 08:06

Mijn Apple Watch (ik heb de SE) gaat ongeveer een lang weekend mee. Vrijdagochtend doe ik em om, dan kan ik em zaterdag de hele dag gebruiken en zondag het grootste deel van de dag en dan is ie ‘s avonds wel leeg. Maar ik vind het fijn dat de lader dan niet mee hoeft bij weekendjes weg. Ik zet hem ‘s nachts dan wel uit.
Hij is wel echt heel snel vol.
Thuis doe ik em vaak alleen tijdens het douchen/aankleden aan de lader hangen, en dan kan ie weer een hele dag en nacht mee.

Maar de watch 3 is wel vrij verouderd inderdaad. Zelf vond ik het fijn dat de SE valdetectie heeft. Zeker als je bv wel eens in je eentje buiten rijdt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:09

Needje schreef:
Nou wie jij niet elke dag wil laden moet je sowieso wegblijven bij Apple Watches :')

En ook bij de samsung watches trouwens.

De truc bij de polar is om hem vooral niet te vaak te laden (of aan de laptop te hangen), daardoor wordt de batterij helaas snel minder. Een keer opnieuw opstarten kan trouwens ook wonderen doen heb ik gemerkt.