[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cinderella

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 00:03

Wij hebben vandaag twee appartementen bezichtigd. We mochten geen foto's maken, vanwege huidige huurders of iets.. is dat niet vreemd?
Eerste appartement vonden we erg leuk. Moet alleen best aan geklust worden en dan vinden we de vp best hoog..
Tweede appartement sprak de omgeving ons niet aan.
We hebben een appartement nog gevonden die 2 deuren ligt naast de eerste woning van vandaag, dus daar maar eens volgende week gaan bezichtigen als het lukt :D.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:03

Nee, ik vind het niet vreemd dat je geen foto's mag maken eigenlijk.
De foto's staan bij de advertentie en de rest moet je maar goed in je opnemen.
Ik zou tenminste niet willen dat er mensen foto's gaan maken in ons huis.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 08:08

Wij hebben gewoon foto's gemaakt hoor.
Maar meer van details zoals een raam waar een barst in zit dat soort dingen,afvoer wat bijv raar is aangesloten.

De grote lijnen foto's stonden in de brochure dus dat hoefde niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 09:22

Wij hebben eigenlijk altijd overal foto's gemaakt. Natuurlijk wel vooraf gevraagd of dat mocht, maar dat was nooit een probleem.
En idd, wat Jennifer ook al zegt: vooral voor wat opvallende zaken die je niet ziet in de foto's van de makelaar.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:02

Ik maak ook soms foto's, soms zijn de foto's van de makelaar zo waardeloos dat je er niks mee kunt. Thuis alles nog even overdenken gaat dan beter met eigen foto's.

Donderdagavond nog een bod gedaan, staat tot maandag 17u. Duim, duim, duim!
Rest van de woningen was het weer allemaal net niet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 11:12

Wij hebben ook altijd foto's gemaakt, er zijn altijd een aantal dingen die je thuis even op het gemak wil nakijken .
Maar dan spreek ik voornamelijk idd over een scheurtje of andere structurele zaken
Ik zal ook zeker bezwaar maken bij de makelaar op het moment dat ik geen foto mag maken van bepaalde zaken zoals eventuele scheuren , wijkende muren of andere zaken

Alles maar gewoon goed in je opnemen is leuk gezegd maar dat is dus heel wat makkelijker geZegd dan gedaan.
En foto's van de makelaar zijn vaak hele positief genomen plaatjes die de werkelijkheid een stuk mooier portretteren dan het is.

Wij komen ook alleen in een huis als kijkers als we heel serieus zijn en een flinke klap geld neerleggen word dus alleen gedaan na gedegen onderzoek en de foto's zijn daar gewoon een onderdeel van.

Edit: wij hebben trouwens ook nog nooit meegemaakt dat het niet mocht

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 13:38

We wilden inderdaad foto's maken van "gebreken" in de woning. Uit de foto's en advertentie bleek niet te halen dat er best wat opgeknapt moest gaan worden, dus wilden we voor onszelf het op foto's hebben om te vergelijken met woningen die we nog gaan bezichtigen.

Maargoed, we hebben nu alles op papier gezet voor zover dat lukte en willen sowieso een tweede bezichtiging als we zo enthousiast blijven. Dan nemen we ook mijn ouders mee voor wat extra inzicht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:06

Ik had dus gewoon foto's gemaakt van dat soort dingen , dat de huurder/eigenaar Zijn/haar hebben en houden, door wildvreemden op de foto gezet wil hebben, maar daar is prima rekening mee te houden .

Je komt daar voor het huis en niet voor de inrichting toch ?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:01

Ik vind het inderdaad bijzonder als je geen foto's mag maken, zeker dingen die niet heel zijn oid zou ik wel willen fotograferen.

Ik twijfel een beetje, ik heb dan van de week gesprekken met makelaars gehad en er eigenlijk wel 1 uitgekozen. Hij raadde aan om ons huis voor 139 te koop te zetten, terwijl 2 anderen 149 zeiden. Het appartement van de buren staat ook voor 139, maar ik moet zeggen dat ons huis er veel beter uit ziet, nettere vloer, keuken en badkamer. Ik twijfel dus of we ons huis ook voor 139 te koop moeten zetten, dan zijn we het wss wel wat eerder kwijt maar ik dacht miss aan 145 zodat het net wat extra is...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:06

Suuszels: als jouw woning er beter uitziet dan de woning van jouw buren zou ik er meer voor vragen dan zij.
Waarom heeft de makelaar aangeraden het voor dezelfde prijs te verkopen en niet voor meer?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 13:40

Cinderella schreef:
Suuszels: als jouw woning er beter uitziet dan de woning van jouw buren zou ik er meer voor vragen dan zij.
Waarom heeft de makelaar aangeraden het voor dezelfde prijs te verkopen en niet voor meer?

Hij heeft meerdere woningen hier getaxeerd en zegt dat hij liever een scherpe prijs met minder onderhandelruimte heeft en we als we hetzelfde prijzen we sneller ons huis kwijt zijn (maar we hebben op zich niet heel veel haast, nog geen ander huis wel een paar bewaard op funda )

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:08

Ik zou die makelaar kiezen, maar inderdaad zeggen dat je het wat hoger geprijsd wilt hebben.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 07:42

Wat je ook wel vaak ziet is een bieden vanaf prijs. Dat hadden we ook gedaan, althans eerst gewoon een wat hogere prijs met als doelstelling dat mensen een bod doen, na drie maanden hebben we het lager gezet en er een bieden vanaf prijs van gemaakt. Vier weken later was het verkocht.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 09:17

Wij gaan vanmiddag tekenen, en over 1,5 week naar de bank, maar zoals
gezegd verwacht ik daar geen gekke dingen. Straks even alle stukken in ons hypotheekdossier uploaden :)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:00

Succes bloem! Het is je wel gegund na al die hobbels ;)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:11

Wat lief van je Mirim :)
Het voelt nog steeds gek hoor, zo'n leeg huis, en wij op zolder bij mijn ouders :+

Mijn buren ( 5 in totaal ) heb ik afgelopen vrijdag allemaal een bos bloemen gegeven, voelde mij best rot :o, ons appartement als laatste de verkoop in, en wordt als eerste verkocht. Sommige staan al 4 jaar te koop :=

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:53

Wij hebben afgelopen donderdag getekend(verkopers moeten nog tekenen) en gaan as woensdag de hypotheeofferte tekenen.
Gaat allemaal best snel zo van onze kant af :p

Bieden vanaf prijs vonden wij irritant en hebben gevraagd aan de makelaar waarom ze dat hadden.
De verkopers wouden perse die prijs hebben.
Wij wouden die prijs als max prijs dus zijn niet gaan bieden

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 10:55

Bij ons werd gezegd dat eerst de verkoper moest tekenen en dan pas de koper, anders kunnen de drie dagen bedenktijd niet in gaan oid.

Spannend hoor dames! En helemaal niet schuldig voelen, Bloem.. nergens voor nodig. :(:)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 11:08

bridgetF schreef:
Wat je ook wel vaak ziet is een bieden vanaf prijs. Dat hadden we ook gedaan, althans eerst gewoon een wat hogere prijs met als doelstelling dat mensen een bod doen, na drie maanden hebben we het lager gezet en er een bieden vanaf prijs van gemaakt. Vier weken later was het verkocht.

Ik denk dat dat ook wel verschilt per regio? Ik begrijp dat in Utrecht en Amsterdam huizen vaak voor boven de vraagprijs weggaan. Vanmorgen de gekozen makelaar gebeld dat we hem voor 145 te koop gaan zetten, nu nog een afspraak met de fotograaf maken :) Vind het wel heel spannend :') Begin volgende week ook met mijn nieuwe baan dus gaat lekker hier haha.

Gefeliciteerd Bloem :D moet je lang op de zolder van je ouders blijven?

Fijn JenniferU dat het zo snel gaat vanaf jullie kant!

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:31

Fee_ schreef:
Bij ons werd gezegd dat eerst de verkoper moest tekenen en dan pas de koper, anders kunnen de drie dagen bedenktijd niet in gaan oid.

Spannend hoor dames! En helemaal niet schuldig voelen, Bloem.. nergens voor nodig. :(:)

Klopt normaal hoord dat ook zo.
Wij hebben de ontvangstbevestiging nog niet getekend.
Onze bedenktijd gaat pas in op het moment dat de verkopers hebben getekend en wij de ontvangstbevestiging hebben getekend.
We hebben nu dus alleen het contract getekend ;) en kunnen nu dus zoiezo ontbinden als we dat willen.
Risico is nu dus groter voor de verkopers.
Hun moeten uiterlijk 26 juni tekenen anders geldt onze handtekening niet meer :)

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:48

Succes bloem !
Wij hebben ook eindelijk eens goed nieuws ! Onze starterslening is goedgekeurd ! Eindelijk ! :D :D
Nu de rest nog regelen, maar dat zal geen problemen meer geven.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:29

Dat is zeker goed nieuws sannert.

Hier ook weer een update: vrijdag gaan de verkopers tekenen en daarna gaan wij dus meteen de ontvangstbevestiging tekenen.
Morgen word het huis getaxeerd dus alles gaat in ene heel snel.

Als het dus mee zit weten we nog voor 6 juli of het huis van ons word en wanneer we er in kunnen :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:08

Hi lieve mensen! Ik kom graag meekletsen hier. We hebben ons huis vandaag op Funda, hebben al een nieuw huis op het oog maar daar gaan we pas op bieden als we het onze onder bod hebben...
Het is zo spannend allemaal, en je hebt er geen grip op.

@Suuszels - wij zitten dus in Utrecht, hoop dat t vlot gaat. Vorige week had ik n hartverzakking omdat een huis bij ons in de straat te koop kwam, scherp geprijst... Maar die is dus binenn drie dagen met overbiedingen verkocht.
Trouwens ook n beetje hetzelfde als bij jullie qua vraagprijs gehad - buurhuis was scherp geprijsd, het onze is wat ruimer gegokt voor onderhandelruimte. Dat is net waar n makelaar voorkiest, maar jullie hebben altijd het laatste woord daarin!

Het is extra spannend omdat ik zwanger ben en dit de laatste kans is voor de bevalling. Deze maand dus duimen, anders gaan we verhuizen als we met z'n drietjes zijn...

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 06:37

Succes swartbeessie! Hopen dat het vlot gaat.

Ik heb gewoon geen reactie gehad op m'n laatste bod, gewoon asociaal vind ik. Was geen idioot laag bod hoor!

Vandaag maar weer een rondje bellen! Nood wordt steeds hoger, maar m'n Funda lijstje steeds kleiner... Ergens moet toch een fijn huis staan. :=

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 08:08

Jennifer, wat spannend, ga weer voor jullie duimen!

swartbeessie, probeer het los te laten :), al snap ik je keuze niet helemaal met een bijna baby ... :o sorry.

Mlies! Ook jij gaat het huis vinden :)

Bij ons ging uiteraard ..... WEER ...... alles verkeerd gisteren
tijdens het tekenen. Hoeveel pech kan je hebben :+ Ben blij dat ik geluk in de liefde heb :') :D :))
Aanpassingen waren niet doorgevoerd, dus zat met een verkeerd contract voor mijn neus, waar de verkoper uiteraard al een paraaf op had gegeven .....
Zegt de makelaar, overigens een ander waar wij van gekocht hebben ( vond ik ook al vreemd, maar goed ) ja .... dan moet je een andere keer maar weer terug komen :?

:D Ik zeg wat denk je zelf..... Print die blaadjes maar opnieuw, dit keer wel de goede, dan tekenen wij die alvast wel.

Controleert mijn man de overige stukken, mistte er nog een handtekening van de verkopende partij :+ Serieus .... _O-

Dus wel getekend, maar zonder kopie koopcontract naar huis, die stuurt hij digitaal.