Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marsu

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:03

Wij hebben hier in de gemeente verschillende locaties, waarbij verschillende organisaties bij elkaar zitten om problemen van burgers op te lossen. Dit kan op allerlei vlakken zijn, sociale problemen, financïële problemen, ruzie met de huisbaas etc. Misschien heeft jouw gemeente dat ook.

Edit: ik zie dat Leiden ook zoiets heeft: http://gemeente.leiden.nl/themas/wmo/sociaal-wijkteam/

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:07

Ze sturen je van het kastje naar de muur en je bent nog niks verder. Jij hebt er niks mee te maken of ze op vakantie zijn of vrij zijn, dan regelen hun collega's het maar.. Mijn god.....

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:15

@marsu, dat zijn idd de instanties waar ik ook ervaring mee heb. Niet voor mezelf maar voor een client van mijn werk. Zo'n sociaal wijkteam kan absoluut een optie zijn voor meer hulp :j ik heb zelf gemerkt dat die teams zeker sinds de laatste grote bezuinigingsrondes van de overheid flink gegroeid zijn in hun mogelijkheden.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:42

Denken, ik denk dit, ik denk dat, je moet niet zo veel denken, je moet het zeker weten! Niet geschoten is altijd mis en je kunt beter te veel doen dan te weinig.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:53

Amyyy schreef:
Denken, ik denk dit, ik denk dat, je moet niet zo veel denken, je moet het zeker weten! Niet geschoten is altijd mis en je kunt beter te veel doen dan te weinig.

beetje vreemde reactie? ze geeft aan dat ze per de eerste mogelijkheid (morgen) bij de gemeente langs gaat.. ik mag toch hopen dat iedereen inclusief TS wel mag denken en ook mag zeggen wat ze denkt.

als ze zegt, ik denk dat ik er niet voor in aanmerking kom, dus daar begin ik niet aan.. dat is wat anders.. dan mag je van mij best zo'n reactie plaatsen, al zou ik het persoonlijk dan iets vriendelijker doen.. Het is echter niet aan de orde dat ze tips naast zich neerlegt.. het meeste doet ze..

ja wellicht kunnen dingen sneller of eerder.. maar jij doet in mijn ogen alsof TS de tip verworpen heeft en dat is geenzins het geval, ze stelt actie op die tip niet eens op.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 19:02

Dank je elenaMM77, het komt op mij ook allemaal over alsof ik het nooit goed kan doen :+
Ik heb voor iemand die nog niet eens wist wat een kWh was, het best goed gedaan tot nu toe betreft het verdiepen in de kwestie. En dan mogen veel mensen zeggen dat zij het anders zouden doen en veel beter en sneller zouden doen, maar dat is lekker makkelijk als je zelf niet in de situatie zit.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:10

lifaya schreef:
Dank je elenaMM77, het komt op mij ook allemaal over alsof ik het nooit goed kan doen :+
Ik heb voor iemand die nog niet eens wist wat een kWh was, het best goed gedaan tot nu toe betreft het verdiepen in de kwestie. En dan mogen veel mensen zeggen dat zij het anders zouden doen en veel beter en sneller zouden doen, maar dat is lekker makkelijk als je zelf niet in de situatie zit.

En toch, volg ik je topic maar lees dan met vlagen hele pagina's weg, snap ik wel waar die reactie vandaan komt, zat het zelf ook net te bedenken. Jij denkt en vult vooraf veel in. Mooie eigenschap. Maar in een situatie als deze kan dat vertragend werken.

Belletje is toch zo gedaan? Al is het dagelijks.

Succes met dit drama. Ben trouwens ook wel voor radar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 19:12

Ik vul niet veel in, ik wil zoveel mogelijk aan informatie hebben. Wat nogal logisch is want stel het probleem ligt niet bij de meter en ligt ergens anders, mag ik mooi voor de extra kosten van ijking opdraaien. Er word daar schijnbaar heel makkelijk over gedacht van ach dan doe je de ijking gewoon, maar we hebben het hier niet over 50 euro...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:14

Wat kost de ijking ookal weer? Of had je dat nog niet gemeld?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 19:15

450 euro zo uit mijn hooft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:24

En hoeveel betaal je nu per maand aan electriciteit?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:35

Hier staan verschillende tarieven :
https://www.liander.nl/consument/aanslu ... /?ref=8347
Ligt aan wie de ijking uitvoerd,en wat voor meter. (stroom of gas)
Laat je het door je eigen energie maatschappij ijken is het goedkoper dan dat een onafhankelijke partij de ijking doet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 19:41

Cayenne schreef:
En hoeveel betaal je nu per maand aan electriciteit?

ik heb het weer terug laten zetten naar 120 pm, dat betaal ik nu gewoon door. dat betaalde ik voorheen al.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:02

Ik kijk op de site van liander en wat zie ik, je kunt een zeer weinig in vergelijking met een ijking een andere meter laten plaatsen. Of het slim is in deze situatie weet ik niet want dan heb je nog geen bewijs(alleen dat je verbruik normaal word als het aan de meter ligt) maar houd het even in de gaten. Mocht er (bijna onmogelijk) niets uit de ijking komen dan is dat nog een optie. Wel oppassen want ik zie vier tarieven voor ijken staan , goedkoopste doen ze zelf en dat is altijd tricky want zijn ze dan wel eerlijk. Gaat hun natuurllijk ook centen kosten als de meter niet deugt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 20:12

bigone schreef:
Ik kijk op de site van liander en wat zie ik, je kunt een zeer weinig in vergelijking met een ijking een andere meter laten plaatsen. Of het slim is in deze situatie weet ik niet want dan heb je nog geen bewijs(alleen dat je verbruik normaal word als het aan de meter ligt) maar houd het even in de gaten. Mocht er (bijna onmogelijk) niets uit de ijking komen dan is dat nog een optie. Wel oppassen want ik zie vier tarieven voor ijken staan , goedkoopste doen ze zelf en dat is altijd tricky want zijn ze dan wel eerlijk. Gaat hun natuurllijk ook centen kosten als de meter niet deugt.

de meter moet geijkt worden bij liander ;) anders moet ik alsnog gewoon de rekening betalen.
Kan het ook door een externe partij laten doen maar dat kost meer. Ik neem aan dat Liander gewoon hun werk doet en niet gaat sjoemelen met meters. Is namelijk erg verdacht dat als ik een nieuwe meter krijg (want die krijg je als je hem laat ijken bij liander) en mijn nieuwe meter opeens maar 3 kwh per dag aangeeft en zij zogenaamd geen defect in de meter zullen vinden :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:14

Inderdaad maar als ze hem ijken en ze vinden niets dan krijg jij geen nieuwe meter volgens mij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:15

Kan je niet vragen of het dossier door iemand anders overgenomen kan worden. Ik vind het een beetje afschuifsysteem. Omdat die ene op vakantie is kan jouw probleem niet voor een deel verholpen worden.
Als ik naar het ziekenfonds bel over mijn dossier krijg ik ook elke keer een ander aan de lijn. Dit maakt niks uit op het dossier want ze kunnen allemaal lezen wat er is gebeurd. Nu moet jij bij wijze van spreke langer wachten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 20:15

jawel, want bij de ijking bij Liander word de meter van mij vervangen voor een nieuwe meter, hoe moeten ze anders de meter ijken :P ? ik kan niet zonder meter zitten...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:22

[quote="lifaya"]jawel, want bij de ijking bij Liander word de meter van mij vervangen voor een nieuwe meter, hoe moeten ze anders de meter ijken :P ? ik kan niet zonder meter zitten...[/quote

Een direct aangesloten kWh-meter ijken
 Voer een Laatste Minuut Risico Analyse (LMRA) uit.
 Schakel de installatie uit, in overleg met de klant.
 Controleer het draaiveld.
 Scherm in de directe nabijheid zijnde blanke spanningvoerende delen af. Verwijder de hoofdzekering(en) of schakel de automa(a)t(en) uit
 Verwijder de tariefzekering als die aanwezig is.
 Controleer op spanningsloosheid.
 Controleer (ijk) de kWh-meter.
 Herstel de originele aansluiting van de kWh-meter.
 Verwijder de aangebrachte afschermingen
 Plaats de hoofdzekering(en) of schakel automa(a)t(en) in.
 Controleer het draaiveld.
 Schakel de installatie in, in overleg met de klant.
 Breng verzegelingen aan.

Hieruit blijkt dat ze dat gewoon aan huis kunnen doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 20:23

Ja en die ga ik dus niet doen :+ Ik ga hem bij Liander laten ijken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:37

Dat betekend dus de duurste methode, dik 700 euro.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 21:03

nee, dat is door een externe partij :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:31

Maar even serieus, een ijking is toch de enige optie nog?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:36

Ja. :Y)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:38

Dus morgen gelijk aanvragen.