Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:21

Jeej Joyce! Geeft zo'n ander beeld gelijk. Heb je al een opleverdatum?

Bij ons waren van de week de voordeuren geplaatst ipv de tijdelijke bouwdeuren. Maakt het ook meer een huis. :)

Ik wil beetje oriënteren wat de kosten voor de schuttingen zijn idd. Zijn de prijzen overal hetzelfde of maakt dat niet uit? Sommige spullen zijn namelijk bij bijvoorbeeld de hornbach goedkoper dan een andere bouwmarkt. Bij laminaat kwam er ik bijvoorbeeld achter dat de Gamma relatief veel duurder was in vergelijking met andere bouwmarkten. (Ligt ook wellicht aan onze keuze..)

Wij gaan wss vragen aan de buren of we hun tegels mogen als ze hun tuin gaan opknappen of ook via marktplaats tegels zoeken. Maar ook nieuwsgierig wat het ongeveer gaat kosten als we tegels kopen, misschien scheelt dat niet zoveel.

Sjeempie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:14

Hoe hebben jullie trouwens contact gekregen met jullie toekomstige buren? ik heb namelijk nog geen idee wie dat gaan worden, of wisten jullie dat ook nog niet voor de start van de bouw?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:17

Wat fijn dat jullie uit de stijgers zijn joyce. Dan kunnen ze beginnen met de nutz! Super tof! Hopelijk zit alles mee.

Wij hebben geen hard hout genomen dat vonden onze buren te prijzig. We hebben nu vuren.

We hebben dan links en rechts het zelfde. We hebben een betonnen onder rand en dan betonen palen links en rechts. Op deze manier gaat je schutting minder snel rotten. Plus dat wij t ook erg mooi vinden.

Wij hebben het bij een bedrijf gedaan waar je ook een tuin kunt laten ontwerpen. Maar de tuin zelf gaan we elders laten doen. Waar weten we nog niet. Maar je hebt ook bedrijven die alleen schuttingen verkopen die zijn vaak wel iets goedkoper.

Jeempie ivm privacy mag de bouwer geen gegevens openbaar maken. Wij kregen online een systeem waar op we konden inloggen en op die manier kon je je gegevens achter laten en konden we contact met elkaar opnemen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:34

Pas met schuttingen eventueel wel op met eventueel inklinken van de grond. Persoonlijk vind ik dat echt verschrikkelijk staan, verzakte schuttingen

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:47

Dat hou je altijd wel een beetje denk ik. Want je huis is geheid en je schuur niet. Maar dan moeten we dat ooit eeer fixen :-|

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:47

Sjeempie schreef:
Hoe hebben jullie trouwens contact gekregen met jullie toekomstige buren? ik heb namelijk nog geen idee wie dat gaan worden, of wisten jullie dat ook nog niet voor de start van de bouw?

Via via gehoord wie hier kwamen wonen. Vervolgens FB pagina aangemaakt. Bij het slaan van de eerste paal was iedereen ook uitgenodigd, maar toen wisten we het al van elkaar.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:58

Hier nog geen contact met wie dan ook uit de straat. Heb ik ook niet gek veel behoefte aan. We hebben op dit moment nog geen buren dus kunnen we ook niks overleggen. Willen ze perse iets wat wij niet mooi vind, is dat prima op hun eigen grond.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 00:01

Wij hadden een funderingsborrel met alle buren. En via FB is er een pagina aangemaakt voor wie wilt. En dan nu bij de laatste kijkdag, al kan ik lang niet iedereen.

Leuk Joyce !! Heel ander gezicht gelijk

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:13

Wij hebben laatst een borrel gehad en hebben we alle buren leren kennen. Was erg positief allemaal, leuke mensen!

Bij ons huis is momenteel de bekisting klaar en gaan ze maandag beginnen met storten. Ze bouwen 2 blokken (2 2-onder-1-kap huizen) tegelijk. Eens kijken of ik misschien een fotootje straks kan plaatsen.

Leuk om te horen waar jullie allemaal mee bezig zijn! In ons nieuwe huis willen we hetzelfde kermische parket als we nu ook hebben. Voor de ramen komen waarschijnlijk witte rolgordijnen in witte raamkozijnen te hangen. Wil de muur denk ik in taupekleur gaan schilderen. Vanmiddag hebben we een afspraak bij de keukenboer en zijn er 2 ideeen voor ons uitgewerkt inclusief prijskaartje :$

Schuttingen vind ik lastig! Moet inderdaad in goed overleg met de buren. Ons huis wordt in de winter opgeleverd, maar dan wil ik snel de tuin dicht hebben ivm jonge kinderen en hond.

Wat leuk dat sommige huizen al echt meer 'huizen' gaan worden!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:35

Ik vond het erg leuk wat ze met onze buren hadden georganiseerd!
En ook in de groepsapp komt er soms een grapje tussendoor, houd ik wel van :+

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:41

Ik ken de buurtbewoners al, maar wie nou precies mijn buren worden weet ik nog niet, wij hebben zo'n project waarbij je zelf veel inbreng hebt over de bouw, dus hebben regelmatig vergaderingen samen :)

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:51

Het lijkt mij ook wel leuk om ze te leren kennen. ik ben gewoon heel nieuwsgierig :D maar het lijkt me ook leuk om er samen een beetje naar toe te leven.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:29

Wij hebben begin mei zo' n bijeenkomst om de buren te leren kennen.

De bouw gaat voorspoedig hier gelukkig :).
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:40

Zo gaaf he, om de bouw van je eigen huis te kunnen volgen :D

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:44

Leuk Natasja!

Ik vind het ook heel bijzonder om te volgen.
Kan haast niet geloven dat we daar over een paar maanden gewoon wonen!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:53

Ja echt leuk. Elke week minimaal 1 keer erheen om foto's te maken.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:39

Wat leuk Natasja!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 15:51

Via de Facebookpagina van de wijk hebben we als buren contact met elkaar gekregen. Gesloten Facebook groep opgericht en een keer afgesproken voor een drankje :) uitgraven van de tuin en de schuttingen zijn zo gezamenlijk gegaan. Nu zit ik nog in een WhatsApp groep met wat buurtjes. Wel handig, er wordt ook na de oplevering nog een hoop besproken m.b.t. Op te lossen gebreken en dergelijke.

Wij hebben een hardhouten schutting met betonpalen. Niet mijn eerste keus, maar zo met het hele rijtje is het wel een mooi geheel!

Iemand nog tips voor geur in huis? We zitten er nu een maand in en ik vind het huis nog niet lekker ruiken. Ondanks schoonmaken, geurstokjes, bloemetjes op tafel en heel veel luchten.. Moet zoiets gewoon "groeien"? Het ruikt nu nog niet echt naar thuis :P

Voor tuintegels hebben wij gelijk voor keramische tegels gekozen (die hebben ze nu ook in houtlook, echt gaaf).. Onverwacht wat meer over in het bouwdepot, dus gelijk voor wat goeds gekozen :) anders hadden we de tuin in eerste instantie ook bestraat met tegels van Marktplaats.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:01

Hmmm hebben een bedrijf gevonden wat een mooie tuin kan ontwerpen alleen voor het ontwerp betalen we 250 euro... vind het best veel geld.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:20

oei, dat vind ik ook veel, dan heb je alleen nog maar een tekening?
ik heb geluk, mijn neefje zit in de tuinen, en kan ontwerpen+aan de benodigdheden komen voor de inkoopprijs en een kratje bier :D

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:22

250 euro vind ik ook flink ja!
Wij hebben dit weekend zelf iets ontworpen voor de bestrating. We gaan in ieder geval 2 fruitboompjes neerzetten en de rest komt volgend voorjaar wel. Denk dat we tzt ook zelf ontwerpen. Er is zoveel leuks op internet te vinden!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:00

Wij bestraten onze tuin met 40x60 betontegels en gras. Uiteindelijk willen we de betontegels vervangen voor mooie antraciet kleurige tegels 60x60. Als ie maar functioneel is :D

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 13:46

Is het bij jullie ook dat ze gewoon het dubbele vragen voor bepaalde dingen als je kijkt naar vervangen van normale mengkraan voor thermostaatkraan.
Monteren moeten ze toch dus daar zit het verschil niet in...
We hebben met type nummer opgezocht wat het moet kosten en wij vinden het verschil niet normaal en denken er serieus over na om het zelf te doen. (Handige schoonvader)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:12

Dat zijn de puntjes waar ze de winst op moeten hebben :) Het gaat vaak niet enkel om het aanpassen van de kraan, maar soms moet ook de tekening etc. aangepast worden. Alles wat je zelf kan én wil doen (en daar de tijd en geld voor heb) raad ik je zeker aan dit te doen :)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 19:08

Wat je zelf kan doen, gewoon zelf doen! Zeker als er een handige klusser in je familie zit :) zo heeft mijn schoonvader zelf wat leidingen in de keuken verlegd en wat extra stopcontacten gemaakt .
Wij hebben zelfs buurtjes die een zolderkamer hebben "gekocht", omdat ze dan een extra stopcontact op zolder kregen. Die kamer hebben ze alleen (nog) niet nodig :P dan plaats ik t.z.t. Wel liever zelf een extra stopcontact.

Wat wij dan wee wel hebben gedaan, is gekozen voor een hangtoilet i.p.v. een staand toilet. Vond het veeeeel te duur, maar nu kregen we ook gelijk zo'n soort van plankje achter het toilet om spullen op te zetten enzo. Anders niet.