[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:56

Netjes huis Ibbel.

Hier heb ik het voorlopig koopkontract gekregen om door te lezen.
Nu een afspraak maken om te tekenen *\o/*

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:58

Ja ik vind het ook heeeel aar dat mensen gewoon niet de tekste goed lezen van zo'n advertentie.Dinsdag iemand gehad die aan 6 slaapkamers is gewend maar het huis verder perfect vinden. Donderdag iemand gehad die een zolder wilde. Terwijl wij een huis hebben met een plat dak. Gaat lekkerrrr.r....

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:02

Wat betreft zolder: ik wil ook een zolder, maar heb nu een huis met plat dak gezien dat verder helemaal perfect is. Misschien zijn ze komen kijken of de rest van het huis het gebrek aan zolder compenseert?

Blijft voor jullie natuurlijk erg vervelend!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 15:12

Pffff... Ik ben gewoon even gaar van de enorme stroom aan informatie... En de verkopende makelaar 8)7 gewoon niet terug bellen en nog wat van dat soort...

Bouwkundig rapport hebben wij laten opmaken door een bevriende architect. We hebben het rapport nu ook nodig de bank heeft er om gevraagd.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 16:46

Joolien schreef:
http://www.funda.nl/koop/almelo/huis-48 ... s/#foto-13

WTF waar gaat dit fout :') Wat een prijs :oo

Waarschijnlijk in dezelfde staat als deze:

http://www.funda.nl/koop/losser/huis-48 ... traat-151/

Kost voor het soort huis geen drol (wij betalen voor vergelijkbare oppervlakte van huis en perceel 2 keer zoveel :+ ), maar staat van onderhoud is zo slecht dat t huis plat zal moeten om er wat van te kunnen maken.

Hier gaat t ook langzaam de goede kant op. Alle papieren liggen nu bij de bank, dus dat is nu enkele weken wachten. Daarnaast ook vandaag bericht van de notaris dat het dossier binnen is en alle papieren worden opgesteld, dan wordt t spannend!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:27

Hier staan ook een aantal huizen te koop voor een hele goedkope prijs. We hebben voor een paar van zulke huizen gebeld met de makelaar maar de makelaar gaf eerlijk toe dat de huizen er eigenlijk af moeten en dat er asbest inzit dat ze daarom zo goedkoop weg moeten. Meestal hebben ze daarom ook geen foto van binnen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:29

Traiectum schreef:
Wat betreft zolder: ik wil ook een zolder, maar heb nu een huis met plat dak gezien dat verder helemaal perfect is. Misschien zijn ze komen kijken of de rest van het huis het gebrek aan zolder compenseert?

Ja dat zou kunnen maar op het kaartje stond een zolder is een must! Heeeul appart! We hebben 1 kamertje en daar hebben we stellingen in gebouwd zodat daar heeeeel veel spullen in kunnen. Dan hebben we nog 3 slaapkamers over. Dus echt een zolder mis ik dan niet. En we hebben nog best een groot schuurtje.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:39

appiesjappie schreef:
Traiectum schreef:

Ja dat zou kunnen maar op het kaartje stond een zolder is een must! Heeeul appart! We hebben 1 kamertje en daar hebben we stellingen in gebouwd zodat daar heeeeel veel spullen in kunnen. Dan hebben we nog 3 slaapkamers over. Dus echt een zolder mis ik dan niet. En we hebben nog best een groot schuurtje.

Dan zijn het sukkels :')

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:51

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 10:54

Whaha, vanmiddag om 5 uur is de eerste bezichtiging al. Dat gaat wel heel rap...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:15

Zo idd Ibbel!

Bij ons een tegelvaller, we moeten echt naar goedkopere huizen gaan kijken en we zijn gister bij een huis wezen kijken, poeh dat was een oude zooi. Wel een heel leuk huis verder!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:16

Hoezo goedkopere huizen?

Ibbel, gaat lekker daar dan! :D Dat mag hier ook wel gebeuren :+
Morgen tweede makelaar, ben benieuwd :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:18

De hypotheek die we krijgen valt toch wel laag uit, terwijl we juist hoopte dat ie nog wat hoger kwam te liggen, maar niet dus.

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:33

Het duurde even maar ik meld me weer even. De openbare verkoop heeft 3 biedingen opgeleverd...maar niet hoog genoeg... Het huis staat nu weer op Funda, afwachten maar weer dus..nu met nieuwe foto's ook van binnen. Mijn zus en ik zeiden al jeetje die lampen := was ons nooit opgevallen dat ze wel oudbollig zijn..

http://www.funda.nl/koop/nieuw-vennep/h ... -kabel-97/

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 12:59

@Malkesta, ik heb indertijd een verkoopstyliste ingeschakeld, die geeft tips om je huis zo goedkoop mogelijk onpersoonlijk en up to date te maken, zodat een kijker een goede indruk krijgt en niet afgeleid wordt door allerhande zaken.
Misschien is dat een idee: soms zit het in kleine dingen.
Ik moest vooral veel weg halen, geen lampen in de kamerhoeken hebben en een witte foulard over mijn blauwe bank doen.

Het heeft na twee jaar nog geen succes opgeleverd overigens.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:16

Joolien schreef:
De hypotheek die we krijgen valt toch wel laag uit, terwijl we juist hoopte dat ie nog wat hoger kwam te liggen, maar niet dus.

Ja het is ook ruk allemaal, hoorde dat er per 1 september weer een wijziging is geweest in de hypotheken. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 13:17

Fiebie schreef:
Joolien schreef:

Ja het is ook ruk allemaal, hoorde dat er per 1 september weer een wijziging is geweest in de hypotheken. :\

Ja balen, maar ik vind nu net weer twee hele leuke die beter bij ons budget passen :D

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:43

Nou hier vrijdag de sleutel gekregen...
Weekend druk geweest met behang eraf halen en nu al drie dagen thuis.
Gisteren toch nog geopereerd ivm de miskraam. Dus nu even bijkomen thuis..
Weekend weer vol aan de bak!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:32

Ibbel schreef:
Whaha, vanmiddag om 5 uur is de eerste bezichtiging al. Dat gaat wel heel rap...

Wow super zeg! Hoe is het gegaan?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:33

Fiebie schreef:
Hoezo goedkopere huizen?

Ibbel, gaat lekker daar dan! :D Dat mag hier ook wel gebeuren :+
Morgen tweede makelaar, ben benieuwd :o

2de makelaar?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:35

Themba schreef:

Poeh heftig allemaal zeg!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:37

appiesjappie schreef:
Ibbel schreef:

Wow super zeg! Hoe is het gegaan?

Weet ik nog niet. Tweede bezichtiging vindt nu plaats, ik hoor het morgen wel via de mail of telefoon. Ik woon er zelf niet, ben er dus niet bij. Ben wel benieuwd, dit zijn neem ik aan mensen die een zoekopdracht hebben gegeven, dus als het goed is goed passen qua eisen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:38

Themba schreef:

Dat is inderdaad heftig zeg. Doe je wel rustig aan? Volop gaan lopen sjouwen na een curettage is niet aan te raden...

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:42

Spannend Ibbel! Het klinkt iig al positief.

Themba: oei, wat naar allemaal .... neem vooral je rust!

Heeft er hier iemand ervaring met grootschalig opknapwerk/verbouwing? Ik heb een heerlijk plekje gezien, maar behalve de buitenmuren en het dak staat er niets - er kan een bovenverdieping in, maar die staat er nog niet. Geen keuken, geen badkamer, geen waterafvoer, geen electra. Lange tijd in de troep zitten vind ik geen probleem, ik zie meer op tegen de kosten. Ik heb namelijk geen flauw idee hoeveel geld er in zoiets gaat zitten. 50.000 euro? 100.000? Natuurlijk kun je het zo duur maken als je wil, maar ik heb echt geen flauw idee.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:56

Verbouwen, expert in :j
Vuistregel voor nieuwbouw is tegenwoordig ongeveer 4-500 euro per kubieke meter. Nou staan je buitenmuren en je dak al, maar ik denk dat je rustig toch nog aan 250 per kuub moet denken, want het grove werk (muren, dak) is relatief snel te bouwen. De kosten zitten juist in het detailwerk.
Dus is de inhoud van je huis 400 kuub, dan zou je nog 100.000 euro kwijt zijn om het turnkey opgeleverd te krijgen.