Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:05

Echt besparen is: ook nu nog steeds geen sint-snoepgoed kopen. Is nergens voor nodig! Ongezond, slecht voor je tanden en een enorme marketingstunt!
*kijkt snel de andere kant op als ze langs al het snoepgoed loopt*

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:33

Hier hebben we geluk gehad, dat zowel 2 oma's, als op school grote zakken met snoepgoed voor Amber cadeau zijn gedaan. Dus Marko en Amber kunnen lekker snoepen, ik heb daar toch al geen behoefte aan :')

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:39

Ik zou jullie overigens op de hoogte houden van de beslissing over ons wsnp traject.

En we zijn toegelaten :D :D :D :D

Ik had verwacht erg blij te zijn, maar eigenlijk vind ik het maar dubbel haha. Blij dat er een einde in zicht is, maar liever had ik het niet nodig gehad natuurlijk...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:43

Sheran schreef:
Echt besparen is: ook nu nog steeds geen sint-snoepgoed kopen. Is nergens voor nodig! Ongezond, slecht voor je tanden en een enorme marketingstunt!
*kijkt snel de andere kant op als ze langs al het snoepgoed loopt*

Ik ben gisteravond nog snel naar C1000 gereden om een choco sint voor bij de kleine man in zijn schoen te halen.
De hond heeft hem gejat én opgevreten, dus het was zeker geen besparingstip. Ik was allang blij dat de hond er niet zó ziek van werd dat ik naar de dierenarts hoefde, want anders was het helemaal een dure geweest.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:37

Oei dat is wel een risico zeg. Volgende keer als hij chocolade heeft gepikt theelepel zou in zijn smurf duwen. Komt het er vanzelf weer uit via de ingang hihi.

Deze week niet bespaard. Had zin om uitgebreid te koken. Vind ik wel lekker met dit weer. Vandaag stoofpotje met wijnazijn en riblappem en aardappel/groentepuree.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:11

Sammyy schreef:
Ik zou jullie overigens op de hoogte houden van de beslissing over ons wsnp traject.

En we zijn toegelaten :D :D :D :D

Ik had verwacht erg blij te zijn, maar eigenlijk vind ik het maar dubbel haha. Blij dat er een einde in zicht is, maar liever had ik het niet nodig gehad natuurlijk...

wsnp, is dat de schuldsarnering?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:27

Quellian schreef:
Sheran schreef:
De hond heeft hem gejat én opgevreten, dus het was zeker geen besparingstip. Ik was allang blij dat de hond er niet zó ziek van werd dat ik naar de dierenarts hoefde, want anders was het helemaal een dure geweest.

Dat is gelukkig goed afgelopen dus .
Behalve een zakje kruitnoten heb ik geen "sint" snoep gekocht .
Heb wel zaterdag bij de chocolade letters gestaan en heb er geen gekocht :D .

Gisteren aardappels uit de oven op , erwten en een schnitzel uit de vriezer .
Vandaag spagetti met zelfgemaakte saus ...had alles nog op voorraad .
Morgen ?? geen idee .Eerst komt om 17.00 uur de kapster aan huis .

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:30

Vandaag een snel, goedkoop groentesoepje gemaakt! 1 euro soepgroente en 50 cent vlees (100 gram gehakt, ben niet zo'n vleeseter). Kan ik zeker nog 2x van eten!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:32

De prei is trouwens in de aanbieding bij de AH, voor 30 cent.

Erg lekker om gehakt rul te bakken, 2 x prei er door heen te bakken en af te maken met kerrie, kurkuma en wat zout en peper. Heerlijk met aardappelpuree of gewoon aardappels!

En niet zo heel duur! :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:33

vandaag bij mijn ouders gegeten, lekker goedkoop!

hier heb ik zaterdag een kinderverjaardag thuis, de zakjes chips en zakjes snoep heb ik van mijn moeder gekregen. 8 pakken dubbel fris bij de hoogvliet gehaald in de aanbieding, was 5 euro dacht ik. augurk heb ik nog staan, moet nog wel worst en kaas halen. hoop het niet al te gek te maken, heb ook al traktaties op school (30 kinderen) en traktatie op de gym.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:36

Wsnp is idd schuldsanering ;)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:38

oke, dan is het idd fijn dat je toegelaten bent, maar de reden is natuurlijk niet leuk. Toch begrijp ik nooit zo goed hoe mensen zich zo diep in de schulden kunnen steken, maar dat is dan meer de mensen waarvan het de eigen schuld is zeg maar

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:47

Sja, das ieder voor zich denk ik, ieder heeft een eigen reden waardoor het is gebeurd.

Enige wat ik nu vind tellen, is hoe je er vervolgens mee om gaat. Ken genoeg mensen die net als ik schulden hebben, maar jaar in jaar uit rekeningen weg blijven gooien om er niet aan te hoeven denken (iig poging doen tot). Dan vind ik het wel onbegrijpelijk als ze geen hulp willen of accepteren, maar wel er over klagen ed.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:48

En overigens, ik denk niet, dat er mensen zijn die denken "Goh, laten we maar geen rekeningen meer betalen, zodat we flinke schulden opbouwen en vervolgens diep in de problemen komen" ;) Er is altijd wel een reden.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:07

Toch komen die problemen bij een hele hoop mensen ook voort uit bepaalde keuzes. Dit geldt wellicht niet voor iedereen maar ik ben van mening dat heel veel in het leven een keuze is :) Sommige dingen kunnen je overkomen maar het hoe en wat daarna zijn keuzes. Je hebt meestal niet zomaar ineens uit het niets schulden (uitzonderingen daargelaten).

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 22:51

Ook ik heb schulden, en gedeeltelijk ook mijn eigen schuld. Ga hier verder niet op in hoe het heeft kunnen gebeuren.
En ben als alleenstaande moeder en student hard bezig om hieruit te komen.
Omdat ik studeer kom ik niet in aanmerking voor hulp, maar ik gooi geen brieven ofzo weg, en probeer overal mijn gemaakte afspraken na te komen mbt betalingsregelingen.

Maar laten we niet offtopic gaan.

Heeft er iemand tips om zelf pastasaus te maken? Wil het weekend spaghetti maken normaal pak ik altijd potjes pastasaus, maar wil dit een keer zelf proberen te maken... Ben niet zo'n held in de keuken :o

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:07

Pak passata, 1 of 2 uien, 2 winterpenen, 2 stengels bleekselderij (courgette kan ook) 250gr. rundergehakt, 2 eetlepels italiaanse kruiden (koop een grote pot, C1000 eigen merk bv) 2 blokjes runderbouillon en 1/3 bakje champignons (meer mag ook)
Gehakt rul bakken in olie, klein gesneden groentes er bij doen, rest ingrediënten er door roeren (bouillionblokjes fijnwrijven tussen je vingers) en alles minimaal 1 uur (3 is nog lekkerder) op kleinste pitje laten sudderen (af en toe even doorroeren).
Serveren met pasta en geraspte kaas er over strooien.
Ik eet hier ong. 4x van al gooi ik dan vaak nog wat extra groentes door de porties die ik opwarm/bij de pasta.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:16

Het zal zeker voort komen uit verkeerde keuzes. Maar denk wel dat het met "kleine" keuzes gebeurd voor het grootste gedeelte.

En pasta sausjes, ik neem altijd pakjes en gooi daar nog een aantal kruiden bij :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 23:53

Ik neem altijd gezeefde tomaten en gooi daar kruiden bij, bijvoorbeeld peper en basilicum en wat chilipoeder.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 07:14

Sheran schreef:
Ik neem altijd gezeefde tomaten en gooi daar kruiden bij, bijvoorbeeld peper en basilicum en wat chilipoeder.

Dat heb ik gisteren avond ook gedaan :D

Gehakt rul gebakken , uitje erbij , gezeefde tomaten , bassilucum ,provinciaalse kruiden ,
verse knoflook , scheutje ketjap .

Kortom op smaak maken wat je lekker vind :D , en blijven proeven .

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 09:53

Hey meiden! hier een tijd niet mee gekletst. maar vriendlief zit vanaf 1 januari zonder werk! dus besparen is hard nodig!. ik ging eerst van 100 euro per week uit.. dit breng ik terug naar 70. dus 2 volw baby van 6 maand en 2 katten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:30

ik doe voor rode saus
gehakt rullen, teentje knof, peper, zout, uitje winterwortel (verder toevoegen wat je wil, courgette is ook lekker, wel eerst goed kleuren voor je de tomaat er bij gooit, goudbruin gebakken courgette is jammie)
dan tomatenblokjes uit blik of passata er door (euroshopper :D ) en lekker laten pruttelen op laag vuur.

variatie is eindeloos mogelijk door groenten te wisselen, kruiden toe te voegen etc .

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:23

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:24

Wij hebben nog veel soep en brood + beleg over van gisteren, dat eten we vanavond dus weer.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:26

ingedebruijn schreef:
Vanavond dit recept maar eens proberen, alleen dan zonder de rozijnen haha daar kan ik me niks bij voorstellen.:
http://www.robsbudgetmenus.nl/receptzoe ... type=Rijst

Rozijnen erdoor vind ik wel lekker. :j
Lijkt me trouwens een heerlijk recept ! Ga ik ook eens maken !