[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 13:14

Los besteld. Mijn telefoon is stuk en heb dus een nieuwe nodig (heb er nu tijdelijk 1 te leen) en heb uitgerekend dat ik met sim only goedkoper uit ben :j. Dus na mijn abbo bij vodafone (t/m eind maart) ga ik over op sim only.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:10

Suus__ schreef:
Net Apple gebeld en whatsapp is dus niet meer te downloaden voor een iPhone 3G -O-
Lekker dan...

Want de nieuwe whatsapp vereist de nieuwste IOS, en de nieuwste IOS kan niet op een 3G.... :x

Mjah, opzich is het wel te verwachten dat de oudere modellen (en de 3g is inmiddels volgens mij toch al we een jaar of 5 oud?) niet meer mee kan gaan met de nieuwste software, omdat de hardware in de telefoon die technologie waarschijnlijk gewoon niet meer aan kan. Op vergelijkbare wijze worden op een gegeven moment oude microsoft systemen ook niet meer ondersteund.

Als je toch zo'n oude telefoon wilt gebruiken zou ik hem laten jailbreaken denk ik. Dan kun je er apps op zetten die niet officieel door apple zijn goedgekeurd so to say. Op die manier zou je denk ik nog best een oudere versie van whatsapp moeten kunnen vinden denk ik? Zeker weten doe ik het niet, maar misschien de moeite waard om eens over rond te kijken.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:15

Hebben jullie wel eens zo'n beschermcover van je scherm afgehaald? Die van mij is behoorlijk toegetakeld en (alleen maar omdat ik het lelijk vind :+) wil ik 'm er af halen en weer een nieuwe op doen, maar ik weet niet of m'n scherm daar zo blij mee is :=

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:19

ja hoor, zo vaak. Gewoon eraf halen. Daarna even met een brillendoekje goed poetsen, er blijft een rare "gloed" achter, maar dat is met flink wrijven met zo'n doekje er prima af te poetsen. Goed stofvrij maken en de nieuwe erop doen. Eitje...

Ik wissel ze elke 6 tot 8 maanden of zo, als ik vind dat er teveel krassen en dergelijke op de bescherming zit.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:21

Ik heb geen folie er overheen zitten, ik gebruik mijn hoesje nog heel trouw.. en mijn flipcase is onderweg.

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:22

Oké, ik heb een serieus probleem.
Op mijn iPod (een oudere editie zonder camera) heb ik een paar spelletjes, apps (facebook, hyves, msn) staan. Als ik er op druk, dan kom hij één seconde op het scherm (dat spel) en dan valt ie weer weg. Zo kan ik uren door blijven drukken, maar hij valt steeds terug. Ik dacht er over om m'n hele iPod te resetten, maat moet je dan álles opnieuw instellen??

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:46

Heb je hem al eens opnieuw opgestart? (of kan dat niet met ipod) meestal als mijn iphone raar doet start ik hem gewoon even opnieuw op en dan is het over.

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:47

Ja, hij gaat meerdere keren leeg omdat ik muziek luister, en als ik hem dan weer aanzet dan start hij dus opnieuw op, maar dan doet 'ie weer zo raar.

JuliaaahX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:51

Shiloh, oké dankjewel! Dan ga ik maar eens een nieuwe aanschaffen :)
Libertyhorse, dat heb ik ook wel eens gehad maar toen was het probleem dat er een app niet afgerekend was, omdat toen de creditcard verlopen was oid. Misschien is dit bij jou ook zo?

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:57

Ik heb alleen maar gratis apps als het goed is.
Mijn Apple ID 'deel' ik met mijn stiefbroer, omdat ik te jong ben.
Dus als hij iets koopt met zijn iPhone dan kan ik het met mijn iPod gratis downloaden in de appstore.
iPod is trouwens eerst van hem geweest.
De dingen die ik zelf heb uitgezocht en waar hij dan z'n wachtwoord had ingevoerd om te downloaden zijn allemaal gratis.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:48

Ik heb nog steeds problemen met filmpjes maken en met bellen op luidspreker. Niemand hoort mij en bij filmpjes alleen ruis. Wat kan ik hier aan doen? Uitzetten heeft geen zin.

linsim26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 10:51

Ik heb een probleem met m'n i pad, er werkt een app niet meer en die wil ik verwijderen,wie kan mij uitleggen hoe dat werkt?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 11:12

Aanklikken, vinger er op houden dan komt er een kruisje.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:21

Weet iemand toevallig waar je kan zien waar je data tegoed aan op is gegaan?
Dus bv welke app veel data gebruikt.
Een of ander overzicht met wat wat gebruikt zeg maar.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 13:26

Heb twee vraagjes. Ik heb een iphone 3gs met nog IOS 5.

Af en toe heb ik dat ie geen meldingen geeft. Dus bijv bij een berichtje dat ie hoort te trillen of een geluidje te geven maar dat ie niks doet. En soms doet iedat wel weer. Iemand enig idee waar het door kan komen?

En gister heb ik alle updates voor apps gedaan, denk dat whatsapp erbij stond maar weet het niet zeker. Met whatsapp stond mn scherm altijd zo dat als ik mn telefoon kantel, whatsapp niet in de breedte ging. Maar nu is dat wel en ik kan bij whatsapp in de instellingen niet meer vinden dat ik dat terug kan veranderen?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:10

Hoe het bij Whatsapp zit weet ik niet, maar als je 2x snel op je homeknop drukt en dan naar links "swypet" zit er een knop waarmee je de draairichting vast kan zetten voor al je apps, is dat niet iets? :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:19

Oh super, dank je, wist helemaal niet dat dat er was. Is gelukt :D Is nog beter eigenlijk want had ook al met internetten ofzo als ik dan in bed lag dat het super irritant was met dat draaien.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:22

Ik heb een iphone 5. Nu heb ik via i-tunes muziek gedownload en dat staat nu in de app muziek.
Maar kan ik die nu ook instellen als ringtone? Want ik heb vanalles geprobeerd maar dat lukt dus niet.

Iemand hier die mij kan vertellen hoe ik nummers vanuit de app muziek als ringtone kan instellen?

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:34

Choiix schreef:
Hoe het bij Whatsapp zit weet ik niet, maar als je 2x snel op je homeknop drukt en dan naar links "swypet" zit er een knop waarmee je de draairichting vast kan zetten voor al je apps, is dat niet iets? :)

Dit heb ik nooit geweten, wat handig!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:52

Ik heb ook wat geleerd! Thanx!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:25

maikeltje schreef:
Ik heb een iphone 5. Nu heb ik via i-tunes muziek gedownload en dat staat nu in de app muziek.
Maar kan ik die nu ook instellen als ringtone? Want ik heb vanalles geprobeerd maar dat lukt dus niet.

Iemand hier die mij kan vertellen hoe ik nummers vanuit de app muziek als ringtone kan instellen?

Pagina 27 ;)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:42

Ik zelf heb er geen behoefte aan en heb twee nummers via de i tunes en verder gebruik inde standaard beltonen moet ik zeggen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 19:43

IKbenEllen schreef:
maikeltje schreef:

Pagina 27 ;)

Dank je IkbenEllen :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:09

Ik ben in dubio. Ik wil binnen nu en een paar maanden tijd een ipad mini gaan kopen. Ik twijfel nu alleen heel erg of ik voor 16 of 32 gb wil gaan. Het verschil is 100 euro.

Ik heb een iPhone met 32 gb. Ik heb zitten kijken, en ik heb er 9 gb aan dingen als video's foto's, apps etc opstaan, en dan nog eens 9 gb aan muziek. Maar aangezien dat bijna 1500 nummers zijn die ik lang niet allemaal luister, zou ik daar flink op kunnen "bezuinigen" kwa ruimte. Bovendien blijf ik toch primair muziek op mijn iphone luisteren, dus zoveel muziek zal er niet hoeven te staan op de ipad.

Ik vraag me alleen af of sommige applicaties specifiek voor ipad niet veel meer ruimte in nemen.

Aaargh, ik denk nu dat ik aan 16 meer dan genoeg ga hebben, maar ik ben bang dat ik straks echt te weinig blijk te hebben.

(zeker als ik bedenk dat ik nu 32 gb heb, maar "slechts" 28 gb kan gebruiken)

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:19

ik heb sinds vorige week een ipad.... shiloh ik heb toch voor de 32 gekozen, voornamelijk omdat je niet kan uitbreiden... dus vol is vol... ik heb liever 10 gb over dan 1 te kort. Daarnaast zijn de apps voor de ipad ook veel zwaarder dan voor de iphone. (ik heb een Iphone 4s 16 GB)