Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ReJo

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:09

Net zo'n rotsituatie, gaat je instructeur je pushen en dan laat je hem afslaan.. ken het haha :')

Snelle oefeningen zijn leuk he! Welke heb je gedaan?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:43

Ja leuk he, ik reageer negatief op druk, net als mijn paard :+ _O-

Nu alleen de 17 meter stop, maar kijk erg uit naar de snelle oefeningen :))

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:24

Toen ik les kreeg met de noodstop moest ik van mn instructeur zo hard mogelijk remmen. Ik vroeg me af waarom, maar t blijkt dus te zijn voor je persoonlijke grenzen. Nou prima, dus ik 60km/u en vol in de ankers. Ging mn achterwiel de lucht in :+ Niet hoog hoor, maar toch om even van te schrikken. Meteen mn voorrem los gelaten. En ik hoorde mn instructeur hard lachen. "Ja, geslaagd voor deze oefening!" Rotzak :')

Maar ach, mijn aller eerste rijles blijft nog wel de meest geniale :')

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:55

Nou Damwolf, dan ben ik toch ook wel benieuwd naar jouw allereerste rijles O:)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 14:03

Hahaha oke komt ie:

Ik ben 5 maanden in Maleisië geweest voor stage van school. Daar heb ik op een schakelbrommer leren rijden en een beetje met motortjes gewerkt. Was hardstikke leuk! Had nog nooit op motoren gereden, alleen die schakelbrommer.

Eenmaal thuis een afspraak gemaakt bij de rijschool. Allereerste rijles op een parkeerplaats en de instructeur zegt, neemt u plaats. Dus ik ga op de motor zitten en hij begint vanalles uit te leggen over waar alles zit. T enige wat ik dacht was, ja dat ken ik wel, laat me nou maar rijden :p Dus hij zegt, waag maar eens een poging. Ik start die motor, zet m in zn een en rij heel soepel weg. Ook doorschakelend enzo :') Hoor ik in mijn oortje: had jij dit niet ff eerder kunnen vertellen?! Hij wenkt mij zo. Dus ik stop heel netjes. "Jongedame, alles leuk en aardig maar je had me een boel uitleg bespaard als je gwn had gezegd, ja hou maar op ik rij wel :') "

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 08:02

Dat is idd wel grappig ja! Ik heb alleen een poosje snorscooter gereden, verder niks buiten de auto. Bij mijn eerste les was ik vooral blij dat ik kon wegrijden en vroeg ik me af of ik ooit de fijngevoeligheid in mijn handen zou krijgen met de koppeling en het gas. En nu trek ik heerlijk vlot op zonder erbij na te denken

Klopt dit lijstje nog?
Citaat:
21 februari etentje
Goldie
Plieza
Snoevie
Angelkisssss
Ovb pluche_pluus (werkt tot 17u)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:51

@Blinnii: Ik was naar Saint Martin de Belleville. Gebied daar heet de 3vallees :)

Voelde vanaf dag 1 meteen super vertrouwd op m'n board. Vorig jaar een ochtend priveles gehad, heeft zo geholpen :)
Lekker weekje gehad alleen 1 dag over moeten slaan omdat ik mn arm niet kon bewegen na m'n duikvlucht :=
Kwam los van de berg en klapte met 65km/h weer op de grond. Oepsie... Viel me nog mee dat ik niks stuk had. Vrijdag nog wel geboard, maar voorzichtig gedaan ivm mn arm.

Nu even kijken of ik dinsdag voldoende hersteld ben om te lessen weer. Heb iig zaterdag ook al staan.

Gaaf hoor een circuit op! Ik hou het voorlopig maar op gewoon rijden :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:13

Oei Goldie,gelukkig viel het toch mee met je arm.

Wie gaan er trouwens naar de motorbeurs dit jaar?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:36

Het lijkt me wel leuk om een keer te gaan. Had nog geen plannen, maar wie weet. Hoorde Leo er wel al over :j

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:35

Met zijn vieren wel leuk toch Elies :D
Kunnen ze ons behouden van al te rare aankopen haha.

Zeg maar niet tegen Rob dan van je duikvlucht :)) :oo auw!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:21

Ik wilde zelf op donderdag of vrijdag gaan, weekend wordt wel erg druk geloof ik!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 15:56

Hihi had hem al een berichtje gestuurd dat ik morgen even laat weten of het lukt :') Hij begon meteen al weer over dat wintersporten levensgevaarlijk is :))

Ja lijkt me leuk met z'n viertjes, vinden de mannen ook wel leuk denk ik ;)

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:39

Lijstje klopt niet.
Had ook gekopieerd en mijn naam erbij gezet. Is gemist denk ik.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:17

Citaat:
21 februari etentje
Goldie
Plieza
Snoevie
Angelkisssss
Ovb pluche_pluus (werkt tot 17u)
Feanith

Sorry Feanith!

Ik heb komende week weer les, ben benieuwd of het dan weer zo hard waait. Brrr....

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 01:42

Motorhandschoenen gekocht *\o/*

Was ik al zo lang naar opzoek, en nu heb ik de perfecte gevonden! Outfit bijna compleet. Nu alleen mn nieuwe helm nog. Zat te kijken naar de 'No Limits' red edition van Shoei :D Dan ben ik helemaal powerranger :')

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:14

Oei wat gaaf! Zijn ook goede helmen.
Ik heb zelf een parelmoer witte HJC. Erg fijne helm ook.
Wat voor handschoenen heb je gekocht?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 08:18

Fijn dat je handschoenen hebt gevonden :)

Ik heb ook een shoei helm, hij is vrij licht dus daar ben ik blij mee. Hij is gewoom saai zwart, maar was de enige die goed zat :)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:01

Ik heb bij DamenLeathers in Breda fijne handgemaakte handschoenen gekocht. Precies de kleur van mijn (overigens Büse) motorpak en ben er echt blij mee *\o/*

Ik heb echt een shoei-hoofd, dus dit moet gewoon passen :') Fijn dat ze licht zijn, dat is wel belangrijk!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:17

Goldie schreef:
Fijn dat je handschoenen hebt gevonden :)

Ik heb ook een shoei helm, hij is vrij licht dus daar ben ik blij mee. Hij is gewoom saai zwart, maar was de enige die goed zat :)

een vriend van mij heeft stickers voor zijn helm gekocht misschien een idee als je hem saai vind?
(stickers bedekken het gehele oppervlak)

Pff ben flink opzoek naar een motor maar kan nog niet echt iets vinden in mijn prijscategorie.
Ik ben wel echt blij dat mijn vriend inzicht heeft in wat rommel is enzo want er staan motors bij... :\

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:00

Nee het is moeilijk op het moment met de motors, ze verkopen wel heel veel r6's nu :D
Ik ben ook nog iets aan het zoeken, maar moet wel 35kw zijn maar dat valt vies tegen.

Gister bij een suzuki gs500 wezen kijken, hij liep koud onregelmatig, die jongen remde niet met zijn achterrem en had niet in de gaten dat die gewoon OP was?! :')

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 14:42

Damen leathers is echt een fijne winkel ja. Heel erg behulpzaam personeel ook.
Als je het merk kent moet de helm gewoon passen. Komt wel goed ;)

ReJo, best slordig! Niet doorhebben dat die gewoon op is. Bij mijn vriend had een motorgarage(!) Zijn achterwiel verkeerd gemonteerd zodat de lagers kapot liepen. Je moet zelf altijd zo erg opletten en luisteren. Alles nalopen. Ook alle bouten enzo. Niet alleen met een aankoop maar ook daarna.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 16:14

Ik heb mijn knappe motor via via particulier gekocht. Beestje heeft altijd binnen gestaan en loopt als een zonnetje. Is toch al 20 jaar oud :o kocht ik voor 500 euro :') heb ook wel enorm geluk gehad ermee en ik klus er een beetje aan omdat ik al het onderhoud voor wil zijn. Honda is wel echt toppie! R6jes zijn ook allemaal van die zenuwachtige motortjes. Vind je het niet erg, vooral doen! Ik rijd liever wat relaxer op een wat meer vergevingsgezinde motor totdat ik wat meer ervaren ben.

Zelf wel goede ervaringen met motorzaken! En als er iets nieuws gekocht gaat worden, gaat mijn buurman de monteur mee om hem te checken :)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 19:03

mijn fietsie is van 1984, paar jaar geleden gekocht voor 1050,-
al veel plezier van gehad en nog steeds
een honda magna 700 amerikaantje
zo betrouwbaar als ik weet niet wat, niet duur in onderhoud en rijdt als een zonnetje en dat voor een beesie van 30 jaar oud

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:00

Je moet er ook net mazzel mee hebben denk ik.

Als ik voor een motor ga kijken neem ik de vriend van mijn nichtje mee,die is zelf motor monteur

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:37

Ja inderdaad moet maar net geluk hebben. Valt me ook op dat veel verkopers gewoon niet reageren op mail, en er geen telefoonnummer bij hebben staan?

Ik neem mijn vriend mee, die heeft zelf zijn eigen motor verbouwd dus weet gelukkig waar die naar moet kijken. Zelf zou ik echt geen idee hebben :')