Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:23

pindadipje, wat ontzettend goed! Wij waren ook voornemens veel weg te gooien voor de verhuizing, maar dat lukt nog niet heel erg....

Kringloop duur?? dan hebben jullie waarschijnlijk een verkeerde manager... :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:26

Mijn pa had vroeger een groot schilderij van Herman Brood op zolder staan wat hij speciaal voor de zaak waar hij toen werkte had gemaakt en met de zolderopruiming weggedaan werd, weg dat lelijke ding. Gaat die kerel dood :(
Ik neem het hem nog kwalijk

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:26

Hier zit 'het goed' als kringloop... Je kunt beter MP afspeuren :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:29

Kentaro, het ligt er ook een beetje aan wat je koopt vind ik.
Laatst stond er iemand 7.50 voor een gewoon jurkje af te rekenen in de kringloop en even later ging ik de stad in en daar hingen nieuwe jurkjes voor een tientje, dan denk ik, laat maar ik koop wel nieuw.
Ik vind dat de kringloop tegenwoordig vaak wel weet wat ze moeten rekenen.
Een houten totaal niet meer 'modieus' kastje voor 75 euro om op te knappen haal ik dan liever gratis van MP bij iemand weg.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:30

Nicolletje schreef:
Mijn pa had vroeger een groot schilderij van Herman Brood op zolder staan wat hij speciaal voor de zaak waar hij toen werkte had gemaakt en met de zolderopruiming weggedaan werd, weg dat lelijke ding. Gaat die kerel dood :(
Ik neem het hem nog kwalijk

Sorry moest echt lachen hoe je het brengt :') . Maar wel rot inderdaad!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:31

het nadeel van marktplaats zijn de kleine dingen en dan de verzendkosten! . Als ik iets zou kopen voor 1 of 2 euro bijvoorbeeld en ik moet 6,75 verzenden betalen, gaat dat hem niet worden.

Ik ben al even niet meer in de kringloop geweest. Maar die van ons was een tijdje terug in het programma met Patty, Tatjana en Patricia Stond er zo van te kijken waarvoor alles weg ging!!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:37

Bah bah bah, mag ik ook even mijn frustraties m.b.t. Marktplaats spuien?!
De potentiële koper voor de kast heeft zich op het laatste moment bedacht dat ze toch niet veel te besteden heeft en er is iemand die 100,- heeft geboden voor de paneelgordijnen; één mailtje later zegt ze dat ze ze voor 80,- meteen komt halen. Uhm, nee dus! Argh. Hoe irritant, zoveel mensen die reageren en waar je dan alles voor opmeet en nog nieuwe foto's voor maakt en vervolgens laten ze niks meer horen -:(-

@Pinda_Dipje: Soortgelijke ervaringen als jou met MP dus. Bah, word er gek van.

@Nicolletje: die dingen had je nooooit weg moeten doen :oo Maar daar ben je nu zelf ook al achter :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:39

ZOOOO herkenbaar!! Zou het iedere dag opnieuw plaatsen! (het is toch geen betaalde advertentie?) Voor je het weet heb je dan een serieuze koper! Het zakt anders veel te gauw naar beneden en dan kijken er écht veel minder mensen naar!

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:41

Oooh ik heb zo vaak voor jan l*l thuis gezeten. Heb je andere bieders afgezegd ivm gemaakte afspraak en komen ze niet opdagen :n

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:46

Dat schilderij zou ik niet weggedaan hebben hoor :n (hoewel hij wel echt kamergroot was := ) dat heeft mijn pa gedaan.
Ik neem het dus mijn pa kwalijk en niet Herman Brood dat ie dood ging :')
(stond er een beetje raar :D )

Ook via via gaat het soms mis hoor.
Iemand wou mijn raam hebben voor op de camping. Komt er een kerel (beetje louche vent) aan de deur of die mijn kozijn (welja neem mee!) incl. raam mocht hebben, dus wij die kennis nogmaals vragen wanneer ze het raam kwam ophalen.
Nooit meer wat van gehoord en die kerel die aan de deur kan ik nooit meer bereiken natuurlijk, geen idee wie dat was.
We zitten nu dus nog steeds met een raam :(

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:57

Wij plaatsen ze nu om de 4/5 dagen opnieuw. Gelukkig zijn er inmiddels al heel veel spullen afgehaald, maar van andere breekt echt je klomp. Paar voorbeeldjes;

Turks gezin reageert op ons woonprogramma, gaat zo goed als zeker akkoord met onze vraagprijs. In de advertentie staat duidelijk dat de set wel in gebruik is geweest maar geen noemenswaardige beschadigingen bevat. Eenmaal bij ons thuis moeten we eerst de hond verplicht opsluiten, en gaan er maar liefst 7 paar (!) (heel de familie kwam mee) keurende ogen over de meubels heen; "Asjabilla malal" het kwam erop neer, ze zagen een oppervlakkige kras. Mijn man: "Ja sorry hoor, de set is 2.5 jaar in gebruik geweest wat wil je nou?" Nee nee, het werd hem niet want ze hadden een hele nieuwe set verwacht. ARGH! Ik tegen manlief: Schat laat jij die mensen even uit? ;) En ondertussen de hond los gelaten die enthousiast achter ze aan sprong, asjabilla malal rennen! Ja veeg me op dan hoor...

Een man reageert op mijn philips blender waar geen dekseltje meer bij zit (kwijt geraakt in de verhuizing), staat wederom duidelijk in de advertentie. Hij komt hem voor 7 euro ophalen, ding is immers nieuw en alleen vanwege het missende deksel doen we het ding voor een mini-prijsje weg. Gaat 7 minuten later de telefoon "Mevrouw er zit geen deksel bij de blender" ik: "Nee meneer dat heb ik u vertelt en staat ook in de advertentie", hij: Sorry sorry heb ik nie gezien. Ik kom terugbrengen oke? Pfffft.

Een jong homo-stel reageert op de boxzak die mijn man te koop heeft, ding weegt ongeveer 65 kg. De jongen betaalt netjes maar heeft zich vergist in het gewicht dus vraagt mijn man hem te helpen; Mijn man gooit de boxzak hup over zijn schouder heen en jast het ding in de kofferbak. Jongen; Zo nou jij mag je kontje ook wel verkopen hoor... Sorry?

Ps3 zo goed als nieuw, ontvingen een bod van 70 euro telefonisch dus ik: Nee sorry daar gaat hij echt niet voor weg, gameconsole is als nieuw en compleet met de nieuwste games. Belt hij even later op: "Val dood joh k*nkerh**r" nou sorry hoor, waar is je realiteitszin.

Van de week kwam iemand rond 4 uur langs met wie ik pas om 8 uur een afspraak had. Mijn man was niet thuis, en dan zie ik het nooit zo zitten om 2 kerels alleen binnen te laten. Lopen ze gewoon om ons huis heen en staan midden in onze achtertuin, zo onbeschoft!

Overigens kan het ook leuk: Iemand reageerde op een setje motorhandschoenen, we raakte gezellig aan de praat, kop koffie gedronken en ondertussen hem ook nog een compleet motorpak, helm etc. kunnen verkopen. Kaching gelijk 250,00 rijker :)

De ALLERLEUKSTE: Hoi mijn naam is john, en sinds kort ga ik door het leven als Gea. Het zal u dan ook niet verbazen dat ik met mijn trouwerij een trouwjurk zal dragen. Graag kom ik langs om uw jurk eens te passen. Toch wel heel apart..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:03

_O-
Ik zit al járen op MP en dat soort dingen maak ik nooit mee.................... :+ :D

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:08

Hahaha, die laatste is wel heel leuk :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:15

Maar, is 'het' nog langs geweest??? }>

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:20

Eerlijkheidshalve hebben we er onderbroekenlol over gehad. We zaten zondagmiddag op een verjaardag van 2 dames van 83 toen dit mailtje binnen kwam op mijn iphone. Eerst zat ik het met verbazing te lezen en daarna barstte ik in lachen uit, niet omdat ik kriebels kreeg van het idee hoor, ben vrij ruimdenkend. Meer omdat ik zo vaak van dit soort rare dingen op mijn pad krijg.... En mijn omgeving weet dat ook, dus die lachte keihard mee "Echt weer wat voor jou". En vervolgens ben ik straal vergeten om te antwoorden, zal ik nu meteen maar even doen :(:)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:21

Aahjaa, je moet wel even antwoorden hoor :)) En een mooie foto van Gea/John in de trouwjurk maken :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:25

Kan me voorstellen dat je er direct vanuit gaat dat het om een grap gaat!!
Weet natuurlijk nog niet zeker of het serieus is. (kan ik me persoonlijk niet voorstellen, want dan neem ik aan dat iemand gewoon een afspraak maakt om langs te komen en niet meteen zoiets persoonlijks mededeelt?!?)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:36

@Kentaro: Ja zei mijn schoonvader ook al. Dus ik: "Zeg pa, stel nou dat ik een afspraak met iemand heb ingepland voor een trouwjurk, dan denk ik aan een leuke jongedame van 24 ofzo en dan sta jij ineens voor mijn neus 'aangenaam ik ben Gea' Je denkt niet dat ik dan van schrik gelijk de deur dichtsla?"

In die zin kan ik me wel voorstellen dat iemand het juist wel vertelt...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:39

Als het echt is, weet ik niet eens zeker of je het wel zult zien?! Je ziet op t.v. wel eens mensen die 'omgebouwd' zijn en die vele malen een mooiere vrouw zijn als 'orginele' vrouwen :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:06

Zo heb ik een nintendo ds (roze) verkocht, kwam een jongen ophalen voor zijn vriendin. Ik had em via internet besteld en de garantie stond op mijn naam, als er dus wat met het ding zou zijn zou het via mij lopen. Dit had ik later voor hem opgezocht en dus naar hem gemaild. Krijg ik terug:
Hopelijk gaat ie dan stuk, dan zie ik je weer
Heb maar niet meer geantwoord... sukkel!

Ben ook vrij huiverig met kopen en verkopen via internet, ik word er over het algemeen niet heel blij van.... meestal is er wel iemand in mijn omgeving die ik met spulletjes blij kan maken en dan geef ik het liever weg dan al het gedoe voor een paar tientjes...

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:17

Ja, kleine dingen geef ik ook vaker weg. Maar zo'n dure kast en paneelgordijnen wilde ik toch verkopen.
Helaas schiet het echt niet op :')

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:02

Hahaha achteraf zijn sommige dingen nog wel grappig als je via MP verkoopt.

Zo had ik ook net als pinda dipje een verhaal over een turks/marokaans gezin.
Ik verkocht mijn moeder slaapkamer; het is wel al wat ouder maar ziet er nog zo goed als nieuw uit alleen 1 nachtkastje zie je gebruikerssporen,heb dit ook netjes vermeld in de adv.
Dus kreeg eerst steeds een mail met een bod waar ik niet mee akkoord ging, daarna wilde ze mijn nummer ik dacht vooruit.
Dus daarna werd ik door een ''zusje'' ofzo gebeld en toen was het bedrag wat ik vroeg wel akkoord.
Ik een afspraak gemaakt, toen kwamen er 2 mannen aan terwijl ik met een vrouw sprak :?
Nou goed loop maar even mee, toen werd er ook in het turks gepraat en daarna van; Ja het ziet er totaal niet uit en het is troep, en de kast is veel te laag (maten stonden er ook bij maar goed).
Ik had toen ook zo iets van dag goede reis terug en daar is het gat van de deur.

En zo heb ik nog wel een paar dingen.

Met een uitlaat die ik nooit gehad heb,wel betaald.
En gaf een gratis beeldscherm weg, en dat was inladen en wegwezen ;kon geen bedankje van af.
Laatst nog met mijn tv tafel, dan spreek je af en dan doet der telefoon het niet meer , en ik maar wachten en zij was naar huis gegaan.
Denk als we al de verhalen bij elkaar gooien dat we wel op een guiniss of record boek uitkomen met alleen al MP verhalen :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:32

Ik heb ook wel eens van die zeurpieten aan de deur gehad.. Ben helemaal niet discriminerend ofzo hoor, daar niet van.
Maargoed. Ik had een Blackberry te koop staan, voor €50,-... Ook erbij gezet dat er gebruikssporen op zaten. Verder gewoon compleet en netjes, doos en bon aanwezig. Nadat dat ding 1 dag op marktplaats had gestaan kreeg ik een mailtje van mevrouw Bouwman (dacht ik...), ze wilde de telefoon graag hebben en zou hem de volgende dag na haar werk ophalen. De dag erna krijg ik een mailtje dat ze het niet red en dat haar vriend het op komt halen. 's Middags krijg ik een telefoontje van Meneer Ahbouthaleb/Madouri/Whatever :') dat hij er over 10 minuten is.
Afijn, tien minuten later gaat de bel. Ik doe alleen de bovendeur open :') en heb de hond strak naast me staan, beetje opgejut. Ik vertrouwde het echt voor geen meter.

Het eerste wat hij zegt; oh hij heeft wel wat gebruikssporen.
Dus ik zeg dat dat ook in de advertentie stond en wat hij anders verwachtte voor 50,- :?
Toen was de telefoon ineens voor zijn zoontje, en hij moest er dan wel oortjes bij hebben.... :roll:
Ik de telefoon weer teruggepakt, bovendeur dicht en oortjes gaan zoeken boven..
Vervolgens weer naar beneden.. Oortjes laten zien, was niet goed want deze waren alleen voor muziek en hij moest er ook mee kunnen telefoneren... -:(- Bovendeur weer dicht en ik terug naar boven. Uiteindelijk vond ik een oude headset mét opnamefunctie achterin een bureaulade.

Uiteindelijk na veel aandringen heeft hij hem meegenomen. Maar man o man wat een gedoe!!
Ik vind het dan al irritant dat er mensen aan huis komen, helemaal als het dan ineens niet mevrouw bouwman blijkt te zijn... Als ik nou nog bij mijn moeder in de flat woonde was het allemaal geen probleem, maar dat soort vreemd volk hier op het erf vind ik helemaal niks..

Ik had ook ooit een fake-iphoontje te koop op marktplaats.. Wat dáár op af kwam had ik liever helemaal niet binnen gehad := :\ Waren wel nederlanders maar daar was ook alles mee gezegd. Ben toch enkele dagen bang geweest dat ik thuis kwam in een leeg huis :') Slecht he :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 23:37

Mijn MP aankopen en verkopen zijn allemaal normaal verlopen. Drie keer wat gekocht en mijn hele paardeninboedel verkocht.
PD, Wat een verhalen zeg _O-
Marley, Dat is ronduit onbeschoft!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 06:47

Het maakt mij niet zo veel uit. Heb half kanaleneiland over de vloer gehad bij alles wat ik via MP heb verkocht.