Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:25

Wij hebben ons koophuis ook gekocht voor een periode van 5 jaar :j

Begin juni 5 jaar terug kregen we de sleutel en nu staat het zo'n 2,5mnd te koop, dus klopt wel aardig.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:26

Is wel slim idd Marley.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:28

Koophuis en huurhuis vind ik wel wat anders manzano.
Een huurhuis zeg je op en dan ben je er gelijk vanaf.
Een koophuis moet je ook nog zien te verkopen.. En als je je huis niet netjes afgewerkt hebt en bijv. een hele goedkope vloer erin hebt dan verkoopt het toch minder goed

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:29

Maakt weinig uit hoor....... Wij hebben geen dure vloer en de makelaar dacht dat het hout was :+
En het moet maar net iemands smaak zijn.

Keukens/badkamers/vloeren zijn maar tot in zekere mate waardeverhogend omdat ze zeeeer smaakgebonden zijn.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:37

Imo maakt het wel uit, omdat je er niet zomaar vanaf bent.
Maar blijkbaar zie jij dat anders. Hier in de regio verkoop je je huis slecht als het wat minder ingericht en afgewerkt is.
Veel mensen kunnen daar slecht doorheen kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:40

Afwerking is imo idd ook ontzettend belangrijk bij de verkoop. Ook al proberen mensen er doorheen te kijken, onbewust kan het toch het beeld beinvloeden :j

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:45

Maar afwerking is iets anders dan dure producten gebruiken. Ik denk dat het er meer om gaat dat je het netjes afwerkt. Of je dure producten gebruikt gaat pas echt tellen als je huis boven een X waarde is denk ik. In mijn woning zou het niet in verhouding tot de woning staan om overal dure producten te kiezen bv. Dat past niet bij de prijsklasse en dat verdien je dus ook niet terug als je de woning verkoopt. Wat je wel 'terugverdient' is een nette afwerking denk ik. :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:00

Ir111 schreef:
Maar afwerking is iets anders dan dure producten gebruiken. Ik denk dat het er meer om gaat dat je het netjes afwerkt. Of je dure producten gebruikt gaat pas echt tellen als je huis boven een X waarde is denk ik. In mijn woning zou het niet in verhouding tot de woning staan om overal dure producten te kiezen bv. Dat past niet bij de prijsklasse en dat verdien je dus ook niet terug als je de woning verkoopt. Wat je wel 'terugverdient' is een nette afwerking denk ik. :)

Precies!! Afwerking is heel belangrijk, maar dat hoeft helemaal niet meer te kosten.
Aan de meeste vloeren zie je echt niet of ze 10 of 20 pm2 hebben gekost :n :n En als ze de kleur niet mooi vinden dan gaat hij er ook uit. Ik heb in alle huizen die ik inmiddels weer gezien heb maar 1 huis gezien met een vloer die ik mooi vond, terwijl ik heel wat dure houten vloeren heb gezien inmiddels......... Tja, daar betaal ik dan voor als koper, maar ik haal hem er wel meteen uit. Ook niet aantrekkelijk :n

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:02

Met de kanttekening dat je veel houten vloeren voor een relatief beschaafd bedrag kunt laten schuren en olieen in de kleur die je wilt. Dat gaat met laminaat weer niet. :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:05

Ik vind persoonlijk dat je bij een vloer wel degelijk verschil ziet.
Maargoed ik had het in bovenstaande bericht ook over de afwerking, toen reageerde je met dat het weinig uitmaakte.
Dus dacht dat je ook de afwerking bedoelde :) .
Ik denk bijv dat als wanden netjes hebt laten stuccen het afgewerkter oogt dan wanneer je er een lik verf over gooit.
Dat kost wel meer, maar toont wel veel netter.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:49

Ik heb een nieuwbouw koopappartement. Nieuwbouw was fout nr. 1. Ten tweede heb ik helemaal niet op geld gelet en hoop ik volgend jaar, na er dan iets meer dan 3 jaar gewoond te hebben het te verkopen. Ik heb geen spijt van de dure stoffering.
Mijn ouders stofferen hun huis elke 5 jaar :oo dat vind ik dan weer wel over de top!

Ik ben trouwens in mijn huis gaan wonen terwijl ik nog geen water- en gasaansluiting had. Water kreeg ik na 3 dagen (daarvoor een tappunt buiten) en na 2 weken gas. Brrr, wat is een koude douche dan koud :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:55

Ir111 schreef:
Met de kanttekening dat je veel houten vloeren voor een relatief beschaafd bedrag kunt laten schuren en olieen in de kleur die je wilt. Dat gaat met laminaat weer niet. :D

Ja als je geen probleem hebt met houten vloeren kan dat idd....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 17:55

Mootje schreef:
Ik heb een nieuwbouw koopappartement. Nieuwbouw was fout nr. 1. Ten tweede heb ik helemaal niet op geld gelet en hoop ik volgend jaar, na er dan iets meer dan 3 jaar gewoond te hebben het te verkopen. Ik heb geen spijt van de dure stoffering.
Mijn ouders stofferen hun huis elke 5 jaar :oo dat vind ik dan weer wel over de top!

Ik ben trouwens in mijn huis gaan wonen terwijl ik nog geen water- en gasaansluiting had. Water kreeg ik na 3 dagen (daarvoor een tappunt buiten) en na 2 weken gas. Brrr, wat is een koude douche dan koud :+

Brrrrrrr!!!!!!!!!! :brr: :brr: :brr:

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:22

Afwerking is bij de verkoop inderdaad wel veel belangrijker dan of er dure materialen zijn gebruikt of niet.
Ik werk in het duurdere segment vastgoed en wij schakelen vaak een woningstylist in die echt met goedkoop en simpel materiaal een woning veel beter verkoopbaar maakt. Maar het gaat wel echt om het geheel, kleuren moeten op elkaar afgestemd zijn en de boel moet zodanig neutraal zijn qua kleur en inrichting dat een ander zich met zn spul erin ziet wonen :) .

Brrr Mootje dat zijn 2 koude weken geweest!! Kon je niet wachten met verhuizen toendertijd?

Manzano, heb jij voorheen in Arnhem gewoond? Ik geloof dat wij ooit gemeet hebben?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:25

Ja klopt... ik woonde hiervoor (dus tot 5 jaar terug) in Arnhem. Zou zomaar kunnen dat we hebben gemeet :D Je naam komt me bekend voor, maar de meeting zelf weet ik zo ff niet meer :o :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:33

Fredt, ik wilde eigenlijk het huis weigeren voor oplevering, aangezien de benodigde aansluitingen niet klaar waren. De bouw had al 5 maanden vertraging en ik had zo een strak tijdschema dat het ik toch akkoord ben gegaan. Verder moest ik ook mijn studentenkamer uit.... Achteraf kan ik er wel om lachen: met een jerrycan water halen op straat, wc doorspoelen met een emmer, afwassen met water uit de waterkoker :+

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:35

Was geloof ik in het pannenkoekenhuis in Elden! Samen met Ingele, Marloes, Suus, Arno geloof ik.. Kan zo wel 7 jaar geleden zijn geweest!
Is wist het niet meer zeker, maar je naam kwam me ook heel bekend voor! Geloof dat jij toen heeeel lang haar had?

Mootje, achteraf gezien wel heel komisch. Maar kan me voorstellen dat je een hoog kampeergevoel had in die 2 weken ;) !

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:57

Mootje schreef:

:= :o

Mijn ouders zijn zo'n beetje na 2-3 jaar hun behang/verf zat en gaan dan een weekend flink aan de slag. Kopen ook zo om te 5 jaar een nieuw bankstel en tussendoor met regelmaat nieuwe meubels. Ben bang dat het genetisch bepaald is, hier hing nl. na een half jaar alweer een ander schilderij, wilde ik nieuwe kussentjes enz :+ Ach, de één koopt een dure auto, de ander stopt het in het regelmatig veranderen van z'n huis :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:02

Hihi mae. Ik ben wel besmet met het eijffinger virus door mijn ouders :+ verder is mijn huis erg minimalistisch, dus veel veranderen kan toch al niet! Ik doe het nu een beetje voor mijn vriend, alhoewel ik mij er ook niet teveel mee wil bemoeien aangezien het zijn huis is... Nadeel: het wordt een echt mannenhuis, net als het huis waar hij nu nog woont!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 20:07

Fredt schreef:
Was geloof ik in het pannenkoekenhuis in Elden! Samen met Ingele, Marloes, Suus, Arno geloof ik..

Hey! Die ken ik dan ook weer allemaal! :D Das grappig! :))

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:20

Dat eiffinger virus snap ik, heb er vandaag ook een behangetje van opgehaald. :)
Hopelijk vind ik het nog steeds leuk als het op de muur zit.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:19

Ja daar was ik idd ook bij :D
Maar niet met heel lang haar geloof ik :')

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:35

Hoi allemaal!

Ik ben van plan om van een lege muur een fotolijstjeswand te maken.

Wat zijn tips and tricks? En misschien heb je foto's van je eigen muur?

Alvast bedankt! :wave:

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:49

Heb geen tips helaas voor je!
Ik ga van de week maar weer eens naar ikea, moeten nog een spiegel voor op het toilet en voor in de hal. Kan ik meteen fotolijstjes bij halen, kan ik eindelijk aan mijn collage gaan beginnen.
Verder zijn we hier aardig op orde! Keuken moeten we nog een keer opnieuw alles in bakken in de kastjes doen maar dat komt wel goed, heeft geen haast! Vandaag hebben we allebei met een gezellige kater op de bank gehangen, van onze opruimdag is niets meer gekomen. Als klap op de vuurpijl ook maar pizza's gehaald, had ook geen zin om te koken! Begin me nu weer een beetje mens te voelen hahaha

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:59

Een fotolijstenwand kan erg leuk zijn, maar afhankelijk van de stijl van de rest van de kamer zou ik niet al te veel verschillende soorten lijstjes gebruiken. Daar wordt het erg chaotisch en druk van.
Wat je ook vaak ziet is dat de lijstjes in een soort vak hangen aan de muur. Als je daar weer 1 soort en kleur lijst voor gebruikt, ziet het er juist weer heel erg strak uit.

Verder...kijk met boren goed uit en gebruik goede pluggen :P