Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:37

youngster schreef:
Goedenmiddag!

Zag toffe hallen, trappen en vloeren voorbij komen!!! :))

Hier nog 4 weken wachten voor de sleutel, maargoed over 2 weken het water, gas en licht regelen, en ook maar de internetaansluiting en telefoon.
En ben nog steeds opzoek naar sanitair. Daar is teveel van :wow: Iemand tips waar ik naar moet kijken??

Of je lekker zit :=

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:41

Jeetje wat gaan jullie snel.. Even een paar dagen niet gekeken en jullie zijn alweer een paar bladzijdes verder!

Ik ben druk meubelzaken aan het bekijken.. Heb al een buffetkast en boekenkast gezien die ik erg mooi vind.
Wacht nu maar even met bestellen tot ik zekerheid heb over de hypotheek ed. Hoop dat deze week te horen.
Als alles goed gaat heb ik over 8 weken de sleutel!

Jes

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 20:45

Er bestaat ook verf voor terras tegels die ook geschikt is voor hout. Heb die verf voor een bankje, nou nog de tijd vinden om dat bankje eerst kaal te schuren :=

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:38

Orlando :') drevels zijn houten stokjes, je boort twee gaatjes in de planken die op elkaar moeten, lijm er tussen en in elkaar zetten. Ikea maakt er ook gretig gebruik van :+

Ik heb 3 keer grondverf op de trap (was klein foutje hoefde maar 2 keer) en twee keer gewoon afgelakt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:40

marquez1 schreef:
Orlando :') drevels zijn houten stokjes, je boort twee gaatjes in de planken die op elkaar moeten, lijm er tussen en in elkaar zetten. Ikea maakt er ook gretig gebruik van :+

Ik heb 3 keer grondverf op de trap (was klein foutje hoefde maar 2 keer) en twee keer gewoon afgelakt.

Dat is een deuvel.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:16

Wij hebben hem geloof ik zelfs drie keer in de grondverf, dat vond ik zelf het makkelijkste met plamuren, kan je toch het beste de deukjes zien en er moest wat geplamuurd worden! Zoveel nietjes als ze bij ons gebruikt hadden was niet normaal.. We hebben een open trap, dus aan de onderkanten was het flink geniet!! Gewoon grondverf van de Gamma trouwens erop. Daarna 1 laag lak van Koopmans erover heen, maar die glanste mij te veel, terwijl het nog zijdeglans was. Dit was geen speciale verf voor de trap, maar in de speciaalzaak hadden ze mij gezegd, dat de krasvrije lak tegenwoordig net zo sterk is als trapverf. Nu zit er twee lagen van de Gamma op en die doet het prima!! We lopen zelf alleen niet vaak met schoenen naar boven, misschien dat dat ook veel scheelt.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:03

Die radiator ombouw is mooi zeg. Zoiets wil ik ook nog wel eigenlijk, want in de woonkamer zit er één lelijk in 't zicht. Nijn staat er wel voor maar toch.

Verf die loslaat is vaak niet het probleem dat de verf niet goed is, maar dat de hechting niet goed is. Goed schuren is een noodzaak. Bij ons zijn de trapleuningen de klos. Die zijn vorige keer door de schilder een beetje geaaid met een schuurpapiertje en nu komt de verf los.

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:36

marquez1 schreef:

ik had er nog nooit van gehoord noem ze altijd gewoon houten stokjes, maar dekast ligt hier vol met die dingen :D

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:53

Laurabram, nijn voor de radiator, is dat niet heel erg slecht?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:16

@ Inge: Er zit een plexiglas plaat tussen, overdag brandt hij eigenlijk niet en het grootste gedeelte van de dag loopt ze rond in huis, dus ik denk dat dat wel meevalt.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:02

Aha, ik vroeg het me gewoon af.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:20

Geeft niet hoor, je mag best bezorgd zijn over mijn nijn.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:26

:wave:
Weer paar heftige dagen achter de rug :+ haha maandag hebben we alles overgebracht naar het nieuwe huis. Ik was echt gesloopt 's avonds, kon geen trap meer zien :)) En wat een bende is het meteen, zag bijna m'n mooie vloer niet meer ;) Komende dagen rustig alles beetje ordenen. Wat keukenspullen al uitgepakt en ingericht en m'n kledingkast maar vast in elkaar gezet zodat ik iig m'n bergen kleding weer kwijt ben.

Je komt er bij zo'n verhuizing altijd toch weer achter wat voor rotzooi je allemaal hebt :+

De badkamer wordt verder vandaag afgemaakt, mozaïek wordt erg mooi!! Ben er erg blij mee :j Morgen komt de douchewand voor de inloopdouche en as. maandagavond worden alle kranen + wasbakken geplaatst.

Alvast een klein voorproefje van het mozaïek :D (is met m'n telefoon gemaakt)
De wand tussen de twee wasbakken:
Afbeelding

en het muurtje (hierachter komen de wasmachine + droger te staan):\
Afbeelding

Naath: ja mocht er gewoon op na 24 uur :) de olie was al droog na een uur en mochten er toen een dag niet op. Heb hem niet wit geolied, was blanke olie. Komt denk ik door het fototoestel, want hij is totaal niet wittig in het echt :)

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:20

mooi hoor :)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:45

Mooi sissy! Ik vindt dat mozaiek erg mooi!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:48

Leuk dat mozaiekje erin!! :j

Ik heb vandaag even de wc opgemeten voor de tegels. Wou grote tegels, maar dat gaat em niet worden, daar is ie te klein voor.
En boven ben ik erachter gekomen dat het vieze rode zeil wat er nu ligt, los ligt!! Dus dat scheelt een hoop gedoe!! :D

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:25

De stoffeerder is hier net geweest voor een offerte voor onze bank, 1.500 euro voor de goedkope stof en 2.200 voor de betere/duurdere stof, beide soort van alcantara. Er gaat 12,5m (!) stof in onze bank...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:26

Zooo, da's flink geld Veerledec. Wordt 'ie dan ook opgevuld?

Die mozaiek is leuk zeg in de badkamer. Succes met de rommel op z'n plek krijgen Sizzy.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:28

Een beetje, voor zover het nodig is, want de vulling was nog wel goed.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:23

Zo hee! Dat is een geld! Mijn nieuwe bank was zelfs goedkoper :D
Hebben jullie zo'n dure bank dat je dit er in wilt investeren? :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 09:55

:j, hebben wij niet duur gekocht, maar wel kwaliteit. Rolf Benz, aantal jaar geleden voor 1.000 euro op marktplaats gekocht, en dat kun je er nu nog voor krijgen als je 'm weer op marktplaats zou zetten. Nieuw gestoffeerde banken in dit model zie ik nu voor dik 3.000 euro op MP staan. Ivm de katten wilde we goedkope nieuwe banken (die wel bij het interieur van het nieuwe huis passen), maar dat vonden we helemaal niks, dus die hebben we terug op laten halen. Je merkt dan toch wel het kwaliteitsverschil hoor. En de bank is dus nog prima, alleen de stof pilt wat (schijnt bij alcantara wel voor te komen) en is wat 'uitgelubberd'. En de kleur past dus niet helemaal.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:19

Woow Sizzy, erg gaaf dat mozaïek :j Laat je het eindresultaat ook even zien?

@ Veerledec; wat een geld zeg. Is nieuw kopen niet beteR? :+

En onze nieuwe bank is er :D Helaas niet degene die we hadden besteld (andere poten), maar hij s wel erg gaaf en errug groot in ons mini huisje.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:29

Als ik even snel op internet kijk, dan zie ik onze bank in de nieuwe versie voor 15.000 dollar staan (wel in het leer, dus dat is denk ik wat duurder dan stof)....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:30

Een bank van 15.000euro :oo :oo Heeft het gouden poten en stiksels ofzo? :+

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:47

Dollar, maar goed, je zou het bijna wel verwachten ja :D. Moet misschien maar eens goed kijken of er geen diamanten zitten verstopt in de vulling :P.