[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:56

Tja als er echt een verschil is van pakweg 10.000 euro of meer, kun je toch altijd proberen met die mensen te onderhandelen? Of gaat dat niet?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 12:54

avaluna schreef:
pmarena schreef:
Wijsheid is i.m.o. eerst eens kijken wat er maximaal uit deze geïnteresseerde te knijpen valt :P

Hahahaha, idd, al heb ik nu meer het idee dat ik uitgeknepen wordt, hahaha.

Daarom : even lekker terugknijpen en dan kom je uit op hun maximumbod en kun je gaan bedenken of dat genoeg is :)

Op zich is het natuurlijk best wat waard als je je huis zo makkelijk kunt verkopen , geen gedoe en kosten van makelaars , geen gedoe met schoonmaken en onzekerheid elke keer....je weet gewoon waar je aan toe bent en kunt dan lekker zelf op zoek naar een huisje. Als je niet weet wanneer je je huis kwijt bent kun je ook niet goed kijken voor wat nieuws :)

Nou , ik ga maar eens even stofzuigen en onkruid trekken bij huis van vriendlief , er komt morgen weer een kijker :)

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:13

Het huis waar wij voor wouden gaan is in ene verkocht :( stond 2,5 jaar te koop en nu is het weg!
Toch maar langs de hypotheekman gegaan, blijkt dat de starterslening ook nog geldt.
Zaterdag dus maar bij een ander huis gaan kijken.

Wat is het in ene weer warm he..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:05

Ah , jammer joh !

Maarja , op een gegeven moment komt er een keer een koper natuurlijk , dus het maakt niet uit hoe lang het al te koop staat , als je iets wilt moet je er gewoon werk van maken :)

Hier waren de kijkers ZEER enthousiast over het huis van vriendlief en ze hebben meteen een bod gedaan bij de makelaar :oo

Dan wil je het wel heel erg graag , normaal ook al wil je het graag , zeg je toch dat je er nog even over nadenkt zodat je nog even kunt "landen" en overleggen :P

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 20:34

sja, wij waren vandaag weer bij een huis waarbij er tussen neus en lippen door halverwege de bezichtiging word gemeld dat er een bod is gedaan en onder voorbehoud van financiering verkocht is ,
zeg dat even van te voren :roll:

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:28

oh dat is irritant, hebben wij ook een keer gehad.
Kom je voor niks en zit je jezelf ook nog eens te verheugen..
@pmarena dat is mooi zeg, meteen een bod!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 07:19

Wow dat er meteen een bod is gedaan is wel echt mooi. Dan willen die mensen het heel graag hebben. Is het een redelijk bod?

@Sonja, jammer zeg, dan verheug je je erop en dan is het alweer verkocht... zonde van je tijd ook!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:30

Jeetje , dan baal je ook zeg , stomme makelaars ook :o

Ik stond er echt van te kijken dat ze direct een bod deden , en het viel nog niet eens tegen !

Vriendlief wilde er minimaal 148.000 voor hebben , en hun openingsbod was 149.500 :)
Heeft hij via de telefoon weer een tegenbod gedaan van 155.000 euro , en daar schrokken ze totaal niet
van volgens de makelaar toen die weer terugbelde. Ze zouden maandag er op terugkomen.

Maar even later belde vriendlief alweer (hij zit in Frankrijk met de vrachtwagen ;) ) dat de koop rond was , op 152.500 euro.

Dus dat is best okee , hij heeft zijn hypotheek er nog niet uit en ik weet eigenlijk wel zeker dat ze er wel meer voor over hadden ,
mensen hebben er ook een hele mooie koop aan.... maar vriendlief is er blij mee en ze willen er snel in , dus dat is ook wel fijn.

En het is gelukkig niet die 148.000 geworden , want dat vond ik echt van de gekken , zou ikzelf echt nooit gewild hebben :P

Hoeven we ook het schilderwerk niet te doen buiten (was wel nodig dit jaar) en dat is ook wel fijn want we hebben nog heel veel te doen in en om het nieuwe huis :)

Natuurlijk even afwachten of ze de financiëring rond krijgen maar dat klonk ook goed doordacht allemaal , dus hopelijk hebben ze alles snel rond en kunnen we snel gaan overschrijven , dan hebben we tenminste weer een huis minder :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:42

Dat is dan snel gegaan pmarena, gefeliciteerd!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:50

Ja , bedankt !

Het heeft vanaf november al wel leeg gestaan en maar 2 kijkers gehad , maar nu is het dan toch ineens snel weg :)

Nu was dit ook wel het makkelijkste huis hoor , het had wel raar moeten lopen als die niet deze zomer verkocht was , gewoon een heel leuk huisje voor een hele mooie prijs. Had echt geen straf geweest om daar te blijven wonen :)

Nu mijn huis nog , dat zal wat moeilijker zijn...is toch weer een andere klasse....maar deze is alvast van onze rug af :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 18:24

Gefeliciteerd! (ok, onder voorbehoud, maar toch!)

Ik ga morgen toch maar voor de 2e keer bij appartementje kijken waar ik als eerste geweest ben. Ja, ik vond t echt te klein, maar het heeft zoveel voordelen.. Neem nu even iemand mee, en een meetlat, kijken of het in te delen valt..

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 20:45

Kom me hier ook weer eens even melden.
@pmarena dat is fijn dat het nu ineens zo snel gaat. Is toch altijd maar afwachten momenteel.
En hoe staat het met alle verbouwingen?
Ik was een tijdje terug naar een studio gaan kijken en die wou ik eigelijk kopen. Alleen toen bleek dat er betonrot was aan het pand. Dus toen heb ik het afgezegd. Dat was vorige week en nu werd ik gisteren gebeld dat de verkoper het toch wel erg graag wil verkopen en dat ze dachten dat het allemaal wel mee viel met de betonrot. Ik mag nu op zijn kosten een bouwkundige keuring laten doen door iemand die ik zelf mag uitkiezen. Ik had vandaag nog een bezichtiging, dus ik had gezegd dat ik die eerst af wou wachten. Deze viel helaas erg tegen. Het zag er allemaal goed uit, maar het was veel kleiner dan het op de foto's leek, dus die gaat het niet worden. Ik kan er mijn bed en mijn dieren niet eens kwijt. Dus nu ga ik toch maar kijken om de eerste studio te laten keuren. Iemand toevallig nog tips hoe ik de juiste persoon daar voor vind?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:04

Vereniging eigen huis ? :)

Wie weet zijn die eerdere toch wel de juiste woningen voor jullie , voor nu , succes in ieder geval :j

Hier is nu eerst de tuin aan de beurt , druk-druk-druk :P

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:21

@pmarena proficiat!
vandaag weer wat gewerkt bij het nieuwe huis, de zwembadruimte schoon gemaakt (ja ik kan er niks aan doen, we hebben een binnenzwembad en een sauna in aanbouw) en wel 100 spinnen opgezogen. Toen had ik geen verlengkabel bij me en moet ik morgen de andere helft doen.
Verder zijn de boeiboorden bevestigd en dinsdag komen de dakgoten en woensdag de pannen erop! en dan nog de kozijnen op de eerste verdieping (die zijn vandaag gebracht) dan is het bouwvak bij ons! ik voel me erg thuis op het terrein maar besef nog steeds niet dat dit huis van ons is met 1,8 ha weland! dinsdag komen ze dat trouwens opmeten voor de omheining..

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:29

Oh gaaf een binnenzwembad. Heb je foto's van je huis of heb ik die gemist en staan die er al?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:45

staan er al op, nu is het niet echt representatief zeg maar :D

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 21:51

Ja ik heb ze gevonden had er ook al op gereageerd toen. Wel echt een mooi huisje. Ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is. (maar dat zullen jullie zelf helemaal wel zijn).

Bokker31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 09:40

Nog iemand die interesse heeft om een grote woonboerderij te splitsen in Overijssel of Gelderland? Wij willen graag buitenaf wonen om dieren aan huis te kunnen hebben. Echter niet te ver buiten de bebouwde kom en niet te ver van de snelweg vandaan ivm werk hub. Helaas komt onze wensenlijst niet overeen met onze centenlijst zoals ik hierboven zo mooi las.

Een goede optie zou dan kunnen zijn om samen een grote woonboerderij te kopen en bijv de deel te verbouwen tot 2e woonhuis. Daar zitten natuurlijk wel veel gemeentelijke voorwaarden aan, maar is niet onmogelijk.

Dus iemand interesse?

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 11:20

hoi dames!

Gaaf idee die woonboerderij, succes met een stel vinden hessie.
Josefien, binnenzwembad <3 . Mijn tante had er vroeger eentje en dat vond ik als kind al geweldig.
Ginger, goed dat je een expert erbij haalt. Wij hebben ook eens gekeken naar een huis met betonrot. Die is het toen niet geworden omdat we er gewoon niet uitkwamen met de verkoper. Maar wij hebben toen wel heel duidelijk laten weten dat de verkoper dat moest oplossen. Anders moet je wel goed onderhandelen ;-).
Noukie, hopelijk is het een succesje. Soms zie je hele andere dingen bij een tweede bezichtiging.
Pmarena, gefeliciteerd!
Romeo en Sonja: op nar het volgende huis. Het is altijd even jammer maar ik geloof wel dat het dan gewoon niet zo had moeten zijn en in bijna alle gevallen kom je dan later een huis tegen wat het andere doet vergeten ;-). Succes met de zoektocht.

Sorry als ik niet iedereen heb bijgelezen maar het is warm en ik wil even naar buiten haha.
Bij ons gaat het nu snel. Nog 3 weekjes. Gisteren de keuken gekocht. Het is toch mijn droomkeuken geworden en ben heel erg blij. Ik zal binnenkort een foto plaatsen.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 14:26

ben benieuwd naar de keuken @Manjafiek!
hebben bier en fris gehaald voor de bouwvakker als de pannen erop liggen, ben benieuwd!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 15:19

2e keer viel t me niet tegen! Zit nog steeds te twijfelen, dus twijfel rustig verder :D
Donderdag sowieso gesprek over nieuwbouw en iets verderop staat een 3 kamer te koop, wel voor een stuk meer, maar ook al heel erg lang en zoveel is er niet aan gedaan, dus... Ga die ook bezichtigen. Mn moeder wil er heel misschien voor een klein deel in gaan zitten onder bepaalde voorwaarden en dan heb ik wel meteen iets waar ik de komende 10 jaar goed zit. (of zelfs de komende 20, wie weet).
Maar opzich, als ik kies voor eigen budget is dit appartementje van vanmiddag wel de aantrekkelijkste denk ik :) (tenzij die nieuwbouw)

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-10 18:03

Pfff wij zijn vandaag naar Duitsland gereden en hebben een keuken gekocht. Fijn geholpen en super services. Kan het iedereen aanraden om naar Nordhorn (bij oldenzaal over de grens) bij Kuchenland te gaan kijken. (Oh en als je gaat moet je het even laten weten, als mensen via ons daar komen kan ik korting krijgen als ze een keuken kopen.)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 07:53

@Marjolein, fijne service daar he!
Mijn directeur en collega hebben daar ook zeer goede ervaringen opgedaan :j en genieten dagelijks van hun pracht keuken *D

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 09:08

Inderdaad.
Wat ik vooral fijn vond is dat de berekening van de onderdelen voor je neus gebeurt. Je ziet per kastje wat het kost, apparatuur apart. En ook logische vragen over de indeling van de keuken. Geen van de andere keukenverkopers heeft ons gevraagd of we links of rechts waren. Terwijl dat voor je keuken wel uitmaakt. We hebben nu voor dezelfde prijs een keuken incl. Siemens apparatuur en plaatsing als in Nederland met Etna en zonder plaatsing. Wij hadden een duitse verkoper die verstaanbaar Nederlands sprak, maar er liepen genoeg nederlandse verkopers rond.

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 12:51

Ik ben een keer in Nordhorn geweest ;-). Vakantie. Ik woon namelijk net iets te ver om daar een keuken te kopen...ik woon vlak bij Hoek van Holland vandaar ;) . Gefeli met de keuken. Ik ben ook benieuwd naar een plaatje.