.[edit] Volgens de specificaties kan ik wel gewoon ebooks kopen, dus zou goed moeten komen?
Citaat:Omschrijving:
Dit is de eerste E-reader die naast een 6 inch E-ink scherm ook een 3,5 inch kleuren touch screen LCD heeft. Via dit kleuren touch screen is de Nook te bedienen. Het LCD scherm schakelt zichzelf na enige tijd uit om energie te besparen.
In tegenstelling tot de Kindle heeft de Nook wel ePUB DRM ondersteuning. u kunt dus zonder probleem Nederlandstalige boeken kopen en lezen. Dit kan alleen (nog) niet draadloos. U koppelt de Nook aan de PC en zet vervolgens de ebooks over met behulp van Adobe Digital Editions net als bij alle andere e-readers.
Deze E-reader ondersteund WiFi zodat u kunt surfen op het internet. In het kleuren LCD ziet u een gedeelte van de pagina en op het e-ink scherm de volledige website. De WiFi is via het touch LCD uit te schakelen zodat de batterij langer meegaat.
Tevens krijgt u de laatste nieuwtjes van B&N draadloos binnen en kunt u naar de on-line E-book winkel van B&N. Door een account aan te maken met behulp van de volgende werkinstructies is het mogelijk alle ebooks van Barnes & Noble te kopen en rechtstreeks te downloaden op de Nook. Uiteraard zijn er ook veel gratis ebooks verkrijgbaar.
Het is mogelijk om een potje te schaken tegen de Nook en er zit ook het spel Sudoko op als u eens wat anders wilt doen dan alleen lezen.
Het interne geheugen van de Nook is 2 GB groot (1,3 GB vrij). Voldoende dus voor honderden boeken en documenten. Eventueel kan dit nog uitgebreid worden met een Micro SD geheugenkaart. De letters kunnen in 6 afmetingen getoond worden. Ook heeft de Nook een Engelstalig woordenboek.
Naast muziek afspelen via hoofdtelefoon of ingebouwde luidspreker is het mogelijk om eigen foto's als screensaver in te stellen.
+ Punten Barnes & Noble Nook 6"
► Kleuren touch LCD
► Groot intern geheugen
► Zeer degelijke en goed afgewerkte E-reader
► Surfen op het internet via WiFi
► Voorgeïnstalleerde spellen zoals schaken en Sudoko
► Alle ebooks van Barnes & Noble zijn rechtstreeks te downloaden.
► 1 jaar fabrieksgarantie gegeven door Eas-E-reader.
- Punten Barnes & Noble Nook 6"
► Door het kleuren LCD is deze e-reader iets minder zuinig.
Bestandsformaten:
e-Book ► ePUB (DRM en non-DRM), PDF, PDB
Audio ► MP3
Foto ► JPG, GIF, BMP, PNG
.
Is er hier ook iemand die een Kindle heeft? En een sony 650? Ik twijfel tussen die 2.. Ik lees voornamelijk engelse boeken, maar wil toch ook wel af en toe een nederlands boek kunnen lezen
ik zag op de site dat er nu 5-10 dagen levertijd staat bij de sony 650 ereader.. terwijl toen ik em bestelde 2-3 weken stond..
.

.