Samsung Star S5230

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Samsung Star S5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 11:46

Nee, dat kan ik inderdaad niet ruiken :n

En volgens mij valt dat van je batterij slopen echt reuze mee hoor. Ik weet niet anders dan dat dat een fabeltje is...

xManOnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 12:02

Nee dat klopt dat kun je inderdaad niet ruiken.. En ik hou er gewoon niet van om niet serieus genomen te worden..

Anyway, dat van je batterij de eerste keer helemaal leeg laten gaan is wat ze je in iedere winkel aanraden..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:00

Is inderdaad wel aan te raden hoor!
Of de telefoon als je hem hebt gekocht niet gebruiken en meteen flink lang laden óf helemaal leeg en dan heel lang laden. En met heel lang laden bedoel ik 12-15 uur..

Natuurlijk is het niet zo dat je je batterij kapot maakt door het niet te doen, maar de kans dat hij langer meegaat als je het wel doet is wel heel groot ;)

Luanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:11

Nou.. als mijn batterij leeg is, maakt ie geen geluid. dan trilt ie alleen 2 keer.

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:31

xManOnn schreef:
Wendy schreef:
Batterij opladen :j

Ook de leukste thuis zeker? Beetje moeilijk he als je hem helemaal leeg moet laten gaan de eerste keer dat je hem gebruikt, aangezien je anders gruwelijk je batterij sloopt.

Volgens mij, maakt het niet echt meer uit als je je batterij eerst helemaal leeg gaat lopen voordat je 'm weer opnieuw oplaadt. :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 14:54

Tsja helaas wel... Net als met gewone huistelefoons, laptops, ze hebben allemaal hetzelfde probleem. Als hij iedere keer tot bijvoorbeeld 20 procent leeg gaat en dan weer wordt opgeladen wordt dat resterende stukje als het ware lui..

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:23

Luanaa schreef:
Nou.. als mijn batterij leeg is, maakt ie geen geluid. dan trilt ie alleen 2 keer.

Bij mij ook niet? Heb wel de qwerty... Volgens mij maakt hij in normale stand geen eens geluid?

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:53

Ik spring weer eventjes in dit topic.
Ik ben nu in het bezit van de Samsung star qwerty. en ik had eigenlijk nog een vraag...
Ik wil dus een spelletje downloaden via de site 4shared.com. Maar is dat veilig? Dus zonder virussen, spam ect?

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:40

Citaat:
Ook de leukste thuis zeker? Beetje moeilijk he als je hem helemaal leeg moet laten gaan de eerste keer dat je hem gebruikt, aangezien je anders gruwelijk je batterij sloopt.
Citaat:
Volgens mij, maakt het niet echt meer uit als je je batterij eerst helemaal leeg gaat lopen voordat je 'm weer opnieuw oplaadt. :)

Nee dan gaat hij echt langer mee als je hem eerst helemaal leeg laat lopen. ;)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:43

Oeps :=
had ik ook niet gedaan....

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:44

Ik ook niet :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:47

Ik ook niet :0

Maar ik vraag me toch nog steeds af of het geen fabeltje is. Want als het echt zo zou zijn, dan lijkt het me logisch dat de fabrikanten het ook zouden vermelden. Toch?

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:49

ik heb daar ook werkelijk nog nooit van gehoord..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:55

Mensen het is écht geen fabeltje..

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:56

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 17-11-22 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:00

Nouja iedereen moet gewoon zelf doen wat hij/zij denkt te moeten doen, maar begin dan niet straks o mijn batterij is zo snel leeg :+

Ik snap wel dat het lastig is om het voor te stellen als je het zelf nooit ervaren hebt, maar vaak gaat het langzaam, alleen nu telefoons veel meer kunnen en dus ook meer stroom verbruiken merk je het gewoon sneller.. Het is ook niet een drama als je het niet doet maar de kans dat hij wat langer goed blijft is gewoon wat groter als je het wel doet :) Sowieso af en toe je telefoon hélemaal leeg maken tot hij uitvalt en dan volledig opladen is gewoon goed om even te doen. Hoeft niet vaak, gewoon af en toe :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:04

MissPromiss schreef:
Mensen het is écht geen fabeltje..

Omdat jij en allerlei verkopers het zeggen? ;)
Sorry, maar ik heb niet zo'n hoge pet op van 'wat mensen zeggen'. Niet persoonlijk bedoeld hoor.

Kom maar met een fatsoenlijke theorie, en graag ook onderzoek. Want als het echt zo is, idat natuurlijk niet zo lastig te onderzoeken en te bewijzen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:07

wat missPromiss zegt is waar, alleen tja net niet aan gedacht he :o

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:08

Hey!

-Hoelang houdt de batterij het?
ligt eraan hoe en waar je hem voor gebruikt, voor alleen beetje sms'en en bellen een dikke week wel, ga je veel radio, muziek en op internet is het met 3 a 4 dagen al wel leeg. ;)
-Kan je ook muziek van je computer op je mobiel zetten?
je kan zeker liedjes op de mobiel zetten, heb ik ook gedaan, :D
-Zitten er geen kuurtjes op?
tot nu toe nog geen kuurtjes gehad, alleen wel, dat wanneer je hem snel in je broekzak wil doen terwijl beeldscherm nog niet zwart is, als je hem op toetsenblokering hebt, wacht dan ook echt tot het zwart is, voor je het weet klikt die zelf internet aan, !! ;)
-Werkt ie ook met Telfort? ( :+ )
hij werkt ook met telfort, als je hem simlock vrij maakt kun je er alles mee, ik heb er Hi op. super fijn.
-Zit er ook een Stilstand op? (denkt 't wel, maar nergens gezien).
er zit zeker een stilstand op, je kan het via instellingen doen van profiel maar ook als je toetsenbord hebt dat je hekje een tijdje ingedrukt houd, dan gaat hij ook op stil of trillen, maar door aan de zijkant ( links boven) zie je ook 2 knopjes daar kun je geluid of trillen ook mee uitzetten, :D

ik zal wel zorgen dat je niet te lange nagels hebt, gaat snel krassen en zorg dat je er een beschermfolie over het schermpje houd, en ook een goede aanrader is een hoesje of een sokje, ik ben mijn sokje kwijt geraakt en merk meteen dat wanneer die valt nu al krassen deukjes heeft, en dat valt snel op met z'n mobiel. !!

succes ermee

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:16

Nou je moet hem helemaal niet de eerste keer leeg laten lopen. Het kan wel, maar is niet verplicht. Want de nieuwe gsm's werken met een Li-ion batterij. Deze hebben -in tegenstelling tot oude batterij's- niet een 'geheugen'. De oude batteries moest je idd de eerste paar keer helemaal leeg laten lopen en helemaal herladen zodat het laatste beetje batterij ook gebruikt werd. Maar de nieuwe (Li-ion) hebben dit geheugendingetje niet en werken pas optimaal nadat ze een 20 keer helemaal opgeladen zijn.
Ik had het namelijk even opgezocht toen ik me nieuwe foon kreeg ;)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:19

Dit soort dingen worden regelmatig gezien bij het reparatiecentrum waar héél veel verschillende merken heen gaan. Deze mensen hebben absoluut géén baat bij de verkoop van batterijen of wat dan ook, hebben niet te maken met klanten en zijn puur reparateurs, wáárom zouden zij dit soort dingen dan op allerlei manieren duidelijk maken naar verschillende winkelketens? Vast niet omdat ze het uit hun duim zuigen. Vroeger hadden nokiatelefoons zelfs een knopje er op zitten waarmee je de batterij volledig leeg kon trekken, ook vast voor de fun er op gezet?

Wel is het zo dat de nieuwere batterijen met een hogere capaciteit (ander soort batterij) steeds minder last hebben van dit effect..

Er zijn verschillende soorten oplaadbare batterijen: nikkelcadmium batterijen (NiCd), nikkelmetaalhydride-batterijen (NiMH) en lithium-ion en lithiumpolymeerbatterijen (Li-ion en Li-Po). De beste keus is de oplaadbare nikkelmetaalhydride (NiMH) batterij. Deze bevat geen cadmium en is daarom beter voor het milieu. Hij gaat bovendien lang mee. Ook is het handig dat deze batterij niet helemaal leeg hoeft te zijn om hem weer op te kunnen laden. De nieuwste generatie van deze batterijen loopt bovendien minder snel leeg.

Zoals je hier kunt lezen ligt er dus aan wat voor batterij je er in hebt..
Edit; Zag net dat het hierboven ook al werd gemeld..
Edit 2: Tuurlijk is het niet verplicht, maar dat betekent niet dat het alsnog wat kan helpen bij het verlengen van de levensduur van de batterij :)

Ik bedoel dit helemaal niet betweterig want ik ben zelf helemaal niet natuurkundig onderlegd maar zoals ik al zei: In iedere producttraining die wij hebben komt het weer naar voren, dus ik wil dat mensen niet onthouden als ze daarna vragen..

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 22:40

Je maakt hem niet kapot, maar je batterij gaat wel langer mee. Nou dat merk ik nu bij mijn telefoon in ieder geval. Bij mijn oude deed ik het nooit, en die daarna wel en ging metteen veel langer mee!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:30

Ik ga over naar een BlackBerry waarschijnlijk, en ga m'n star dus wegdoen.
Iemand interesse in een star?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:54

Misspromiss; Ik heb mijnes bij de Phone house gekocht en als het wel zo was geweest had die man dat toch wel tegen mij gezegd?
Ik zie het vanzelf wel, mocht het waar zijn, sja pech gehad, en is het niet waar, geluk ;)

kehdra

re: samsung star s5230

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:22

Waarom kan t9 niet aan als je online bokt? en de posten kunnen ook niet teveel woorden in kwijt.
Laatst bijgewerkt door kehdra op 28-01-10 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt