Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Heerlijk al die mensen die alleen of met z’n 2en in een enorm huis (met vaak ook nog een tuin) wonen.. ook een aantal die iets van de woningnood vinden, zie ik
Wij wonen met 2 in een 3kamer appartement van ongeveer 70m2 denk. Gaat prima
3 hoog, geen tuin en een klein 2m2 balkon
Yavanna schreef:Vind het eigenlijk ook een snerende opmerking, net alsof degene die wel alleen in een groot huis wonen, zich diep moeten schamen…
DuoPenotti schreef:Oude huizen zijn wat ze zijn denk ik dan.
Wat ik vooral niet begrijp is de grote nieuwbouw huizen in het dorp.
Op 1 hectare paar flinke huizen voor veel mensen niet eens te betalen en naar mijn idee zit daar het tekort niet.
Kleine betaalbare huizen zijn juist nodig voor jong en oud.
Yavanna schreef:Laat ze alle leegstaande kantoorpanden eens om gaan zetten in appartementen, zeker in de randstad zou dat een oplossing kunnen zijn.
MarjanB schreef:Vergeet niet dat gemeenten het splitsen van oude boerderijen tegenhoudt.. bij ons in de omgeving mag het gewoon niet. Dus als je je kids verder wil helpen, pech.
8nnemiek schreef:Ik vind het vooral jammer dat de meeste gemeenten zo moeilijk doen over Tiny houses. Dat zou ook al best wat problemen oplossen. Op een perceel waar normaal een grote woning staat kunnen met gemak 4 of meer tiny houses staan. Er zijn zo veel boeren die graag wat grond zouden verhuren aan mensen met een tiny house, maar het moet bijna altijd illegaal. Zo zonde.
Sansevieria schreef:Goof schreef:Ik zie dat ik op kadaster moet betalen voor gegevens?
Nee hoor, kan ook hier,je postcode invullen en je huisnummer aanklikken en je bent er...gratis!
https://www.wozwaardeloket.nl/