Robotstofzuiger met huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 14:51

Wij zijn erg tevreden over de x40 ultra!

Zelfs met onze 2 honden, katten en cavia's en dus ook hooi, grit, haren etc maakt hij grondig schoon.

En hij is echt stil.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 13:05

Hoi! Ik zit ook al in het Black Friday topic mee te lezen, maar wellicht hier ook handig. :)
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger, het liefste met dweilfunctie. In het andere topic is me al duidelijk gemaakt dat ik dit met een budget van 200,- niet ga vinden, dus wil voor een fijne robot mijn budget wel verhogen naar ongeveer 500/600,-.

Ik zie de Dreame hier vaak aangeraden, bijv. de L10/L20 of X40. Als ik een met dweilfunctie neem, wil ik wel dat ie gewoon goed dweilt en niet een doekje rondtrekt, dat kan ik zelf ook nog wel :P Gaat om een benedenverdieping (+- 45m2) met twee katten, deels laminaat (woonkamer) en deels PVC (keuken), 2 deurmatten en 1 vloerkleed. Ik vind het niet erg om dagelijks even de stofbak of waterreservoir te legen. Welke merken/soorten raden jullie aan voor een iets vriendelijker budget? En zijn jullie nog goede BF deals tegengekomen?

Oja, en nog een vraag: hoe gaan de robots om met onverwachte plasjes of kots? Ik heb een kat die nog wel eens z'n brokjes te snel naar binnen werkt en ze er dan net zo hard weer uit werkt, dat ligt dan midden in de woonkamer := zou zo jammer zijn als dat je hele huis door gesmeerd wordt :')

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:16

Laatst hadden ze bij ibood een aanbieding, 2 roomba's voor 400,- 1 stofzuiger en 1 dweil. Ik heb al een roomba stofzuiger en heb vorige week via ibood een dweilrobot erbij gekocht! Brava jet M6 en kan echt niet meer zonder... nu al :')

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:23

xLoki schreef:
Hoi! Ik zit ook al in het Black Friday topic mee te lezen, maar wellicht hier ook handig. :)
Ik ben op zoek naar een robotstofzuiger, het liefste met dweilfunctie. In het andere topic is me al duidelijk gemaakt dat ik dit met een budget van 200,- niet ga vinden, dus wil voor een fijne robot mijn budget wel verhogen naar ongeveer 500/600,-.

Ik zie de Dreame hier vaak aangeraden, bijv. de L10/L20 of X40. Als ik een met dweilfunctie neem, wil ik wel dat ie gewoon goed dweilt en niet een doekje rondtrekt, dat kan ik zelf ook nog wel :P Gaat om een benedenverdieping (+- 45m2) met twee katten, deels laminaat (woonkamer) en deels PVC (keuken), 2 deurmatten en 1 vloerkleed. Ik vind het niet erg om dagelijks even de stofbak of waterreservoir te legen. Welke merken/soorten raden jullie aan voor een iets vriendelijker budget? En zijn jullie nog goede BF deals tegengekomen?

Oja, en nog een vraag: hoe gaan de robots om met onverwachte plasjes of kots? Ik heb een kat die nog wel eens z'n brokjes te snel naar binnen werkt en ze er dan net zo hard weer uit werkt, dat ligt dan midden in de woonkamer := zou zo jammer zijn als dat je hele huis door gesmeerd wordt :')

Haha ja dat was ik die dat schreef dat je dat voor 200 euro niet gaat redden.
Helaas rijden de meeste robots (behalve de heel dure, zoals de X40) door een plasje heen. Maar gelukkig niet over een hoopje uitgebraakte brokjes, die ziet een robot met een goede obstakelvermijding wel. Dus gezien de plasjes is het wel handig om vooraf even te controleren.
Een wat betere robot maakt tussendoor zijn dweilen schoon. Dat kan je instellen. Je hebt ze zelfs die de dweilmops met heet water en zeep schoonmaken, zoals de Dreame L10s Pro ultra heat, die nu 629 euro kost bij Amazon Frankrijk.
Het vuile water wordt ook afgezogen, dus je smeert het dan in ieder geval niet door de hele kamer heen. Ik denk dat ik je die dan zou aanraden, want dat is denk ik de goedkoopste met heet water.
Afbeelding
https://www.amazon.nl/dp/B0CR4CY46X?tag ... uage=nl_NL
Edit: filmpje met een uitleg: https://youtu.be/D9dfqUjR0nE?si=HK6WoQPCgBFt8xtW
Edit: deze is ook uitgerust met een tri-cut borstel die opgezogen haren doorsnijdt.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 24-11-24 15:04, in het totaal 4 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 14:26

Wij hebben in 2018 een Roomba gehad, deze kreeg na een jaar of 2 helaas stress. Heb nu deze:
https://www.bol.com/nl/nl/p/cleandays-x ... yFEALw_wcB

Voor dezelfde aanbiedingsprijs. En mijn hemel, hij is het waard hoor. Er zitten nadelen aan tov de duurdere varianten maar ik vind m al beter dan mijn Roomba toentertijd en die was duurder.

Nadelen:
- zelf legen (tenminste, dat vinden sommigen een nadeel, ik heb daar geen problemen mee want het geeft me een beetje zicht op wat tie allemaal pakt)
- het is of dweilen, of zuigen. Als je de dweil erop doet, dan gaat tie heen en weer met de dweil en veegt hij tegelijkertijd nog wel wat op.
Nou moet ik zeggen dat gewoon heen en weer dweilen ook precies is wat ik zelf doe maar ik gebruik het dus hoogstens als aanvulling op mijn eigen stoomreiniger (ik haat regulier dweilen).

Voordelen:
- de prijs
- Werkt met lasers ipv alleen de stootrand. Stoot dus veel minder overal tegenaan
- kan aangeven waar hij niet mag komen
- Kan meerdere verdiepingen toevoegen

Voor nu ben ik hier blij genoeg mee. Het verschil in prijs is het mij niet waard geweest, maar daar moet ik bij opmerken dat die dingen bij ons zo hard moeten werken dat ze dus allemaal de neiging hebben net buiten de garantie kapot te gaan.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:07

Ik heb altijd de Roborock S50 gehad en die beviel prima maar na zoveel jaar was hij aan vervanging toe. Ik heb nu de Roborock S8 en die heeft heel wat meer functies. Die detecteert specifieke voorwerpen, hij gaf op de map aan met een schoen icoontje waar mijn pantoffels stonden en met een kabel icoontje waar snoeren lagen. Hij detecteert ook uitwerpselen van dieren en gaat daar dus netjes omheen i.p.v. dat hij veranderd in een strontdistributiesysteem.
Hij maakt tapijt en kleden ook veel beter schoon en heeft een verbeterde dweilfunctie. Dat is met huisdieren in huis wel fijn, geen dierenpootjes en hooi en haren meer. Ik ben weer helemaal happy.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:18

Hier al bijna 5 jaar tevreden met de Roomba i7.
Met 3 honden rijdt ze bijna dagelijks haar rondje.
Wel moest ze tijdens het stofzuigen van het hele huis steeds vaker tussendoor opladen maar na een nieuwe accu voor 32 euro doet ze het weer super :D
Filter en borstels ook meteen weer vervangen en zo kan ze weer een flinke tijd mee +:)+

Tazzey

Re: Robotstofzuiger met huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 15:21

Dat vervangen van borstels en filters doet wonderen. Wij vervangen de borstels iedere maand en de filters wisselen we wekelijks. Wij hebben altijd een aantal filters liggen want ze zijn wasbaar.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:45

Ik denk dat een heet water functie bij de Dreame niet zoveel toevoegt. Hij zal niet met warm water dweilen, hij maakt alleen de dweil met warm water schoon. Dat kan je zelf ook eens per week doen. Of even in de wasmachine.

Zelf ging ik voor de Dreame L10S ultra maar door een foutje van de winkel kreeg ik de Dreame L10S ultra gen2, die heeft iets meer zuigkracht (maar de turbostand gebruik ik niet) en kan de dweil een beetje van zich afbewegen en de randjes wat beter dweilen. In beide zie ik niet zo gek veel meerwaarde. Zelf ben ik wel uitermate tevreden over de Dreame, vooral over de ronddraaiende dweilmops. Deze was in de aanbieding voor 466 euro bij de mediamarkt. Best kans dat deze aanbieding er op BF ook weer is.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 17:57

Dat met heet water schoonmaken van de dweilen lijkt me juist wel fijn als de robot door kattenurine heen heeft gereden. En ik begreep dat dat nog wel eens gebeurt.

De meerprijs van de Dreame L10s Ultra gen 2 is nu (incl. verzenden) maar 36 euro meer dan de L10s gen 1 destijds. als je de robot bij Amazon.de koopt.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 19:43

Dank voor jullie reacties! :j gelukkig plast mijn kat niet in huis, het gaat echt om de ‘plasjes’ kots, wat niet dagelijks gebeurt maar toch wel eens per week, en soms met een haarbal… ik ga eens kijken naar die L10 ultra!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 20:00

Hebben jullie ervaring met/suggesties voor een (min of meer) betaalbaar exemplaar dat hooi aankan? Ik heb konijntjes die dagelijks toch best wat hooi door het huis heen lopen (laminaat).
Het lijkt me ideaal om niet meer 3x per dag te hoeven vegen. Ik zie in dit topic robotstofzuigers in verschillende prijsklassen voorbijkomen en 'betaalbaar' is natuurlijk relatief, maar €1500 gaat 'm hier echt niet worden. Het hoeft wat mij betreft verder geen uitgebreide functionaliteiten te hebben, maar het is wel fijn als 'ie 1. hooi daadwerkelijk opneemt en niet alleen voor zich uitschuift en 2. niet binnen een paar maanden al kapotgedraaid is vanwege het hooi :+

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 20:20

De Roborock s50 heeft jarenlang hooi van onze cavia’s opgeruimd en de nieuwe S8 doet het ook goed. De s50 was best goed betaalbaar maar ik weet niet of die nog te koop is.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 20:24

Misschien wel nuttig, misschien niet maar mijn tip is in ieder geval niet geschikt voor lang hooi.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 09:56

Even een schopje!

Ik heb de Dreame L10s Ultra gen 2 binnen en hij heeft beneden al goed schoongemaakt! Nu kan ik alleen zo gauw nergens vinden hoe het werkt als ik ook wil dat hij boven zo nu en dan een rondje rijdt, zonder van de trap te donderen. Ik heb de deck/het oplaadstation beneden staan, die hoef ik dan toch niet helemaal naar boven te slepen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 10:01

Ik zet hem gewoon boven. De stofzuiger zelf en ik zet wat voor de trap.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 10:37

Laadstation blijft beneden en hij detecteert zelf de trap.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 10:50

Ik ken jouw type stofzuiger niet maar die van ons herkend trappen en lazert daar niet vanaf. Mocht je het niet vertrouwen dan kun je altijd een virtual wall in de app aangeven. Heb je toevallig ook van die vloerstrips erbij gekregen die als grens werken? Die zou je dan ook kunnen neerleggen.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 11:04

Oh ik ben er al achter, er is een multi-verdieping modus blijkbaar :D dank voor jullie input!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 11:21

Let op de dream staat bekend om van de trap lazeren en dan istie kaduuk, ik zou dus wel wat voor de trap zetten.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 11:49

Ik heb ook een dreame de eerste keren wat voor de trap gezet, als ie het eerste rondje gehad heeft en de boel had gescant, heb ik er een virtuele muur geplaatst.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 13:12

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:17

Wat een prijs joh.
Ik ben wel mega blij met mijn dreame nog steeds dus dank voor de tips hiernaar. En lager dan zou die onder de bank kunnen dus dat is zeker een toevoeging. Die ik heb kan wel onder veel banken denk maar mijn huidige bank is laag.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:36

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 13:50

BeFunny schreef:
Wat een prijs joh.
Ik ben wel mega blij met mijn dreame nog steeds dus dank voor de tips hiernaar. En lager dan zou die onder de bank kunnen dus dat is zeker een toevoeging. Die ik heb kan wel onder veel banken denk maar mijn huidige bank is laag.

Deze is laag genoeg voor ons, is geschikt voor huisdierharen, dweilt en heeft een opvangbak, dus onze eisen maken het gewoonweg wat duurder. Daarnaast krijgen we standaard korting bij Coolblue omdat mijn partner daar werkt dus dat scheelt :))