BeFunny schreef:Plaats eens foto's die jij nu maakt of gemaakt hebt met je huidige telefoon
Heb ik al gedaan een paar posts geleden. Maar dit is met name wat ik ermee wil doen:

En dit:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dorine92 schreef:ApplePapple schreef:https://tweakers.net/reviews/11532/4/go ... ktest.html
Wellicht vind je dit artikel ooo interessant? Veel vergelijkingen met ook de camera details erbij.
Het probleem is dat het type foto’s wat ze vergelijken helemaal niet is waar ik in geïnteresseerd ben. Ik fotografeer hele andere onderwerpen, meestal in het buitenland. Ik wil hem echt gebruiken voor vakantiekiekjes vooral
BeFunny schreef:Dat kun je met alle drie de door jou genoemde toestellen
ApplePapple schreef:Dorine92 schreef:Het probleem is dat het type foto’s wat ze vergelijken helemaal niet is waar ik in geïnteresseerd ben. Ik fotografeer hele andere onderwerpen, meestal in het buitenland. Ik wil hem echt gebruiken voor vakantiekiekjes vooral
Tsja... zo heb je in ieder geval vergelijkingsmateriaal langs elkaar...
Dorine92 schreef:BeFunny schreef:Dat kun je met alle drie de door jou genoemde toestellen
Met dezelfde sfeer? Want ik zie toch wel van veel foto’s die ik mijn leven gezien heb heel duidelijk een Samsung sfeer erin, en omdat de Google nog vrij nieuw is, en ik vooral heel veel “koude” foto’s heb gezien, twijfel ik daar enorm over. Als ik zou zien dat het kan met de Google haal ik hem morgen nog
Van de iPhone 14 pro heb ik die warme sfeer ook gezien trouwens, toen iemand foto’s van me maakte op vakantie. Verder geen ideale foto’s omdat de achtergrond niet kleurrijk is, maar dat is een kwestie van even aantikken terwijl je de foto maakt
[ [url=m/x496G0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dWzIly.jpg]Afbeelding[/url] ]
BeFunny schreef:Dorine92 schreef:Met dezelfde sfeer? Want ik zie toch wel van veel foto’s die ik mijn leven gezien heb heel duidelijk een Samsung sfeer erin, en omdat de Google nog vrij nieuw is, en ik vooral heel veel “koude” foto’s heb gezien, twijfel ik daar enorm over. Als ik zou zien dat het kan met de Google haal ik hem morgen nog
Van de iPhone 14 pro heb ik die warme sfeer ook gezien trouwens, toen iemand foto’s van me maakte op vakantie. Verder geen ideale foto’s omdat de achtergrond niet kleurrijk is, maar dat is een kwestie van even aantikken terwijl je de foto maakt
Maar bij beide foto's mis ik weer de scherpte op het gezicht daar waar het hoort. Kwestie van aantikken waar je de scherpte wiltook kun je twee punten aanvinken zo behou je een blauwe lucht als je binnen naar buiten fotografeerde en die weetjes maken je foto's nog beter
De kleuren zijn zowel bij Samsung als Google goed. Ik zelf breng altijd wel eigen sfeertje aan daar hou je van of niet
![]()
Maar jij moet gewoon een I phone hebben dat geeft jou het vertrouwen. Dus zou ik daarvoor gaan. Probleem opgelost.
Dorine92 schreef:BeFunny schreef:Dat kun je met alle drie de door jou genoemde toestellen
Met dezelfde sfeer? Want ik zie toch wel van veel foto’s die ik mijn leven gezien heb heel duidelijk een Samsung sfeer erin, en omdat de Google nog vrij nieuw is, en ik vooral heel veel “koude” foto’s heb gezien, twijfel ik daar enorm over. Als ik zou zien dat het kan met de Google haal ik hem morgen nog
Citaat:Ik heb een spiegelreflex camera en ik moet zeggen op de kameel kon ik daar alles mee maar op een paard gaat dat hem niet worden
Nadinetjuhh schreef:Hier altijd een enorme Motorola fan geweest. Hele goeie foto's alleen de levensduur is wel aanzienlijk minder. Ik kon vaak maar 2 jaar met een mobieltje doen. Heb nu een samsung s22. Bevalt mij ook heel erg goed!
Gemaakt met de samsung:
[ [url=m/rkbndd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/YcEHIe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gemaakt met de Motorola:
[ [url=m/xbzXBf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1e1fDQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Thats_Me schreef:Citaat:Ik heb een spiegelreflex camera en ik moet zeggen op de kameel kon ik daar alles mee maar op een paard gaat dat hem niet worden
Hier haak ik even op in. Juist een kleine camera lijkt mij veel praktischer. Op vakantie heb ik ook vaker paardgereden waarbij de camera gewoon mee ging. Ik had deze in een tasje aan mijn riem op de heup hangen. Dan had je er geen last van met rijden. Wil je even een foto maken dan kun je dan letterlijk met 1 hand doen en heb je dus altijd je andere hand vrij om de teugels vast te houden. Veel sneller en fijner dan een telefoon is mijn ervaring en vaak nog beter resultaat ook. Al ligt dat laatste ook aan de fotograaf. Ik zou in zo'n geval voor een goede compactcamera gaan.
De mede ruiters met telefoon hadden toch vaker een extra hand nodig of wat moeite om de telefoon goed te pakken en weer op te bergen.
Biebz schreef:Dorine92 schreef:Met dezelfde sfeer? Want ik zie toch wel van veel foto’s die ik mijn leven gezien heb heel duidelijk een Samsung sfeer erin, en omdat de Google nog vrij nieuw is, en ik vooral heel veel “koude” foto’s heb gezien, twijfel ik daar enorm over. Als ik zou zien dat het kan met de Google haal ik hem morgen nog
Ik denk dat jij lang gaat blijven twijfelen zo.
Bij de Samsung vind ik juist dat de kleuren te fel/nep zijn. Dus dat is een kwestie van smaak.
Plus dat je bij elk toestel de foto's naderhand nog naar eigen smaak kan nabewerken .
Als jij graag die kleur/sfeer in de foto's wilt zou ik voor Samsung gaan.
Vind je het niet erg om evt na te bewerken en gaan voor langere updates, dan de Google.
Of blijf bij wat je kent en neem een iPhone.
Alle 3 de telefoons maken ontzettend mooie foto's. Maar het meeste wat je online ziet is vooral de nabewerking en dat ligt bij jezelf.
BeFunny schreef:Maar wat verwacht je van ons?
Niks is goed genoeg, je kan nergens doorheen kijken.
Dorine92 schreef:BeFunny schreef:Maar wat verwacht je van ons?
Niks is goed genoeg, je kan nergens doorheen kijken.
Ik denk dat dit vooral een wanhoopspoging is om per ongeluk een gevoel erbij te krijgen wat ik moet doen![]()
Dat gebeurt ook altijd wel uiteindelijk, want de verbouwing van mijn huis ging precies zo. Geen beslissingen kunnen nemen eerder dan dat mijn intuïtie eruit was op basis van steeds nieuwe info.
Biebz schreef:Dorine92 schreef:Ik denk dat dit vooral een wanhoopspoging is om per ongeluk een gevoel erbij te krijgen wat ik moet doen![]()
Dat gebeurt ook altijd wel uiteindelijk, want de verbouwing van mijn huis ging precies zo. Geen beslissingen kunnen nemen eerder dan dat mijn intuïtie eruit was op basis van steeds nieuwe info.
Ik had een foto voor je bewerkt via de telefoon zodat je de mogelijkheden een beetje kon zien.
Alleen de boktupload houd er even mee op bij mij.
Dorine92 schreef:Met dezelfde sfeer? Want ik zie toch wel van veel foto’s die ik mijn leven gezien heb heel duidelijk een Samsung sfeer erin, en omdat de Google nog vrij nieuw is, en ik vooral heel veel “koude” foto’s heb gezien, twijfel ik daar enorm over.
Joy_Mennings schreef:Dorine92 schreef:Met dezelfde sfeer? Want ik zie toch wel van veel foto’s die ik mijn leven gezien heb heel duidelijk een Samsung sfeer erin, en omdat de Google nog vrij nieuw is, en ik vooral heel veel “koude” foto’s heb gezien, twijfel ik daar enorm over.
Wat ik denk dat het probleem is, is dat Samsung een warmere gloed over foto's heen gooit (Mijn iPhone deed dat overigens ook), terwijl Google dit minder doet. Overdag in wat slechtere weersomstandigheden zullen de foto's van Google er daarom wat kouder uitzien (licht in het donker is vaak wat geliger, dus dan heb je dit probleem niet).
Dit probleem is echter heel makkelijk op te lossen in de nabewerking door de temperatuur wat aan te passen.
Mijn bewerkte foto's komen nog, hopelijk vanavond. Zal ze dan even via de bokt-upload hier in het topic zetten.