Hebben jullie de kachel al aangehad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-23 21:42

Hier was het 21.5 graden vanmiddag maar ik had de schuifpui open staan. Anders was het nog wel een graadje warmer geweest gok ik.
Ik ben wel heel moe en dan kan ik mezelf slecht warm houden, dus ik lig alsnog onder 2 dekens :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 22:07

sterregoud schreef:
Tjemig fjordjes, woon je in het zuiden ofzo ? Wat warm. Bij ons is het nu 19 graden in huis, nog wel te doen, maar als je lang stil zit, wat aan de koude kant.

Jup ik woon in Limburg. Inmiddels is het al 24 graden

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:03

fjordjes schreef:
sterregoud schreef:
Tjemig fjordjes, woon je in het zuiden ofzo ? Wat warm. Bij ons is het nu 19 graden in huis, nog wel te doen, maar als je lang stil zit, wat aan de koude kant.

verschil dan ook _O- ik zit ook in Drenthe en het was 19,5 graden vanmorgen in huis. Gisterochtend was het kouder, toen wel even de airco bij laten verwarmen, iets met thuis werken O:)

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:30

Neeee, die gaat voorlopig hopelijk nog niet aan. wel doe ik met thuiswerken al lekker mijn dikke sokken en vestje aan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:35

Normaal staat de thermostaat op een schema die zorgt dat het tussen bepaalde tijden een bepaaplde tempratuur in huis is en dat er een voorraadje warm water is. Eind juli heb ik de thermostaat op handmatig 15 gezet vanwege de zomervakantie, zodat hij ook geen warm water voorbereid, en daar staat hij nog steeds. We moeten dan wel iets langer wachten op warm water, maar al met al scheelt het toch in het gas verbruik. De achterdeur heeft zelfs nog bijna iedere dag open gestaan. Sowieso zet mijn man hem 's ochtends open als hij gaat werken, maar ook als we 's avonds thuis komen gaat hij open. Ik merk alleen wel dat ik hem vroeger dicht trek de afgelopen week en dat ik ook meer een trui aan trek, dus het wordt wel wat koeler, maar nog niet in die mate wat je normaal van september/oktober verwacht.

Ik heb alleen twee weken terug één dag tijdens het thuiswerken een uurtje of wat de electrische kachel op mijn werkkamer aan gehad. Dat is helaas de koudste kamer van het huis en het is daar niet warm te krijgen. Ik kijk dus al uit naar de winter :brr:

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:39

Dorus schreef:
Ik heb alleen twee weken terug één dag tijdens het thuiswerken een uurtje of wat de electrische kachel op mijn werkkamer aan gehad. Dat is helaas de koudste kamer van het huis en het is daar niet warm te krijgen. Ik kijk dus al uit naar de winter :brr:

Geen optie om een andere plek in huis te kiezen voor thuiswerk in de winter?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:16

Helaas, het was al passen en meten om hier in 2020 een bureau in gepast te krijgen, dat gaat nergens anders passen. En dat bureau is een must.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 11:53

Dorus schreef:
Helaas, het was al passen en meten om hier in 2020 een bureau in gepast te krijgen, dat gaat nergens anders passen. En dat bureau is een must.

kijk eens voor een infraroodpaneeltje, kan je zo aan de muur hangen, je hebt er ook voor onder het bureau. Zou relatief zuinig moeten zijn en verwarmt enkel de voorwerpen in de kamer.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:04

Die hangt er al een :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:18

Gisteravond hebben we voor het eerst de houtkachel weer aangezet. Niet lang, maar wel genoeg om het koude randje eraf te hebben. De petroleumkachel mag dus nu in de ruststand.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 13:20

fjordjes schreef:
sterregoud schreef:

Gisteren of eergisteren middag was het overdag ook 23,5 binnen door de zon die op de achterkant staat.
Heerlijk *\o/*

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:46

Hier heeft vandaag de houtkachel aangestaan. Was 17.5 graden in huis vanmorgen. Kachel even aan en het was opeens 23 graden. Iets teveel van het goede. Nu luchten met de ramen open want ging iets niet helemaal volgens plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:14

Nielojram schreef:
Kachel aan...
Jullie zijn koekoek 8)7 :D

Stiekem ben ik gewoon afgunstig :o :D

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:32

Hier is het nog steeds gemiddeld 23.5 graden in huis, maar s'ochtends en s'avonds voelt het wel veel killer. Als s'middags het zonnetje even heeft geschenen is het weer lekker.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:54

Gisteren ook even aangehad. Tikte geen 18 graden meer in huis aan en het voelde kil en vochtig.
Ik denk dat die van nu af aan in de avond wel even een uurtje aan gaat.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:00

Ik heb hem ook gisterenavond even aan gehad en vanmorgen. Nu staat hij weer uit en is het 19 graden in huis.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:30

Hier proberen we het waarschijnlijk te rekken tot we terug komen van vakantie eind november.

Net heb ik op kantoor alle kachels dicht gezet, ik vind het echt nog veel te warm om nu kachels aan te hebben.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:08

Vanmorgen hier was het 21,5 graden en dat is het nu nog steeds ondanks dat het raampje boven in de keuken open staat .

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:12

Het hangt er zo vanaf waar je woont, en of de zon nog in je huis komt om op te warmen.

Bij mij is het s avonds nu aan de kille kant, zakt onder de 19 graden. Op sommige avonden zet ik ‘ m dan eventjes aan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:15

sterregoud schreef:
Het hangt er zo vanaf waar je woont, en of de zon nog in je huis komt om op te warmen.

Bij mij is het s avonds nu aan de kille kant, zakt onder de 19 graden. Op sommige avonden zet ik ‘ m dan eventjes aan.

Zeker, hier was het vanmorgen 17 graden.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:25

Niet de centrale verwarming, maar wel het elektrisch kacheltje in onze studeer kamer :)

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:38

sterregoud schreef:

Idd ! Hier regent het bijvoorbeeld ook vrij weinig en heb ik een huis met tuin op zuiden. In de zomer bloedheet maar nu lekker .

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:53

Bij ons stond de kachel standaard op 15 graden (behalve met de kids.. dan ging ie naar 18 en vonden wij het warm en liepen we in een shirt rond :'))

Dit jaar een overkapping aangezet, dus ben ook benieuwd wat dat doet.

Hier is het 21 graden met de achterdeur naar de overkapping open..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:30

Hier begint het langzaam wel iets af te koelen. Beneden in de ene kamer 20 graden en in de andere 21,5 (opgewarmd door de zon). Boven vond ik het vanochtend met werken toch al wat frisjes worden maar probeer zo laat mogelijk de cv aan te zetten. Afgelopen jaar al een fikse energierekening gehad waar ik echt niet blij van werd ;( zonnepanelen liggen waarschijnlijk volgende week op het dak dus zolang de salderingsregeling nog bestaat kunnen we straks verwarmen met de airco en een kacheltje.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:41

Yep, hier vandaag voor het eerst de verwarming aan in zuid Zweden. Het is de hele dag grijs en druilerig en het was vanochtend maar 16 graden in huis. Brrrr. Ik werk thuis en uiteraard is mijn kantoor de koudste kamer van het hele huis :+ Maar hij warmt gelukkig wel snel op met de verwarming aan en de deur dicht.