Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marcella schreef:In mijn kleine niet. Maar zou het niet weten of het in een grote pas.
Hoorde alleen wel dat die overal uitverkocht zou zijn.
8nnemiek schreef:Ik heb wel gemerkt dat Weck online soms nogal krappe tijden gebruikt. 100 graden is 100 graden, dat verschilt niet per weckketel. Maar als je verschillende tijden tegen komt dan zou ik altijd de langste aanhouden, dan weet je zeker dat de inhoud veilig is.
Ook zit er nog verschil in hoe heet je de vloeistof in de potjes doet. Je begint in principe pas te tellen vanaf het moment dat de inhoud van de potjes kookt. Maar als een recept er vanuit gaat dat je het koud erin doet, dat kan het zijn dat er daardoor langere tijden worden aangehouden.
Century schreef:8nnemiek schreef:Ik heb wel gemerkt dat Weck online soms nogal krappe tijden gebruikt. 100 graden is 100 graden, dat verschilt niet per weckketel. Maar als je verschillende tijden tegen komt dan zou ik altijd de langste aanhouden, dan weet je zeker dat de inhoud veilig is.
Ook zit er nog verschil in hoe heet je de vloeistof in de potjes doet. Je begint in principe pas te tellen vanaf het moment dat de inhoud van de potjes kookt. Maar als een recept er vanuit gaat dat je het koud erin doet, dat kan het zijn dat er daardoor langere tijden worden aangehouden.
Mijn ketel telt ook pas af als het kookt, dus ik hoef geen rekening te houden met koud of warm erin doen
8nnemiek schreef:Maar jouw ketel zal dan beginnen te tellen als het water in de ketel kookt, niet het water in de potten neem ik aan? Dat is juist waar het vaak mis gaat. Dat werkt wel als je de potjes al erin zet als het water in de ketel nog koud is. Maar als het water in de ketel kookt, maar het water in de potjes nog koud is, dan duurt het nog een hele tijd voordat die potjes binnenin ook koken.