Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:06

Ladygiroc schreef:
Evamarie schreef:

Het is niet aanvallend bedoeld. Punt.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Het is juist goed dat TS de spiegel voorkrijgt.

Zij heeft er ook niks aan als iedereen maar met haar mee gaat in dit verhaal.

Had dan gewoon je mond gehouden als je niet subtiel iets kan brengen.

Qua schade had ze bij mij het schijt kunnen krijgen. :o Als je mij letterlijk blokkeert, terwijl ik eis datje weggaat en je gaat dan niet heb je echt kansen zat gehad. Grote meid die kan bewijzen dat mijn trekhaak tegen jouw auto gekomen is.

Zou wel melding van huisvredebreuk maken. Hoeft geen aangifte te zijn maar wel dat er iig wat bekend is.

Wees voorzichtig met dit soort opmerkingen.

Niemand weet of ts tegen de politie heeft gezegd toen die ter plaatse waren dat ze met haar voertuig die van haar moeder geraakt heeft.
Niemand weet wat er gebeurd als je op het world wide web drie keer zegt dat je het wel gedaan hebt.
En als moeder echt graag slachtoffer speelt kan ik nog wel wat ideën bedenken (aangiftes) die ze uit de kast kan halen. Onwaar, maar wel genoeg om ts weer even op de kast te jagen en zoals ik het lees het moeders daar geen moeite mee om haar zin te krijgen.

Ts heeft de verzekering/politie en eventueel een advocaat nodig en van bokt misschien wat steun. Geen cowboy adviezen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:19

Shae mooi geschreven.
Kon je je eigen ouders maar kiezen.

Ts jij en je vriend zijn belangrijk.
Jullie geluk is wat telt.

FloortjeM heeft al goede adviezen gegeven.

Sterkte.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:30

Wat een verschrikkelijke nare reacties komen hier voorbij zeg.
Echt... Zoiets zou moeder ook kunnen zeggen geloof ik.

TS je doet het goed.
De aangifte zou ik persoonlijk nu wel doorzetten nu ze haar zin via het ggz ook nog door wil drammen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:31

Mocht je je onveilig voelen in je woning en nog geen sloten willen of kunnen vervangen; er zijn deurstoppers te koop met alarm.
https://www.bol.com/nl/nl/p/2x-deurstop ... 078129602/

En je kunt natuurlijk een ouderwets kettinkje aan de deur bevestigen.

Dan hoef je je geen zorgen te maken dat ze ongewenst binnen kan komen als jij thuis bent.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:32

Qua schade aan de auto zou ik de eer aan mezelf houden en vergoeden. Dan ben je van dat gezeur af en kan ze dat niet als reden gebruiken om contact te zoeken. Je ontneemt haar dan als het ware munitie.

En verder zou ik idd slot veranderen (NIET de sleutel gaan ophalen, echt... doe het niet..) en melding of aangifte doen. Welke van de twee is uiteraard aan jou, maar wanneer je aangifte nog te heftig vindt, dan staat de melding wel alvast geregistreerd en kun je daar later gebruik van maken wanneer je dat nodig vindt..
Laat eventueel benodigd contact via een onpartijdige derde gaan, maar ga vooral zelf niet in gesprek.

Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:43

Op het moment dat de politie er was is er niks over auto’s met mij besproken. Enige was dat ze mijn moeder uit mijn huis probeerden te krijgen en ik daarna met de politie en crisis heb gesproken.
Ik ben onder behandeling bij het GGZ, dus ja de zorg die ik nodig heb en wil die is er.
Ik ben vandaag door iemand van het GGZ gebeld aangezien ‘mijn’ psycholoog en psychiater niet aanwezig waren. Ik heb met beide maandag een afspraak. Ik heb op zeer regelmatige basis afspraken en contact met ze dus dat zit wel goed.
Mijn vriend en ik hebben een mega goede stabiele situatie. Zo’n ‘ruzie’ was dus voor beide heftig en zwaar, vooral omdat we het beide niet gewend zijn. Niet zozeer omdat de ruzie zelf uit de hand liep of heftig was.
We hebben een aantal goede gesprekken gehad vandaag. En die ruzie was gewoon even een keer nodig om beide alles eruit te gooien om het zo te zeggen. We weten beide wat we willen en alles is verder uitgesproken. Ik heb wel aangegeven dat ik niet wil dat hij nog contact heeft met mijn moeder, en dat begrijpt hij en is het ermee eens.
Mijn moeder heeft de sleutel, maar ik had de deur van binnenuit op een schuif/inbraak slot (dat kettinkje wat hierboven genoemd werd). Deze heeft zij geforceerd om binnen te komen.
Ik ga maandag wat telefoontjes plegen. Daarnaast wacht ik even af wat zij zelf met de schade gaat doen. Ik ben niet de beroerdste om de schade te betalen, maar ook niet de beroerdste om een advocaat in te schakelen.

Daarnaast enorm blij en ook veel respect voor degene die vergelijkbare verhalen durven te delen in dit topic én privé. Het is duidelijk dat dit een onderwerp is wat liever niet openbaar wordt besproken maar wel veel voorkomt. Het is lastig dat je je familie niet te kiezen hebt.

Ik ga zo m’n bed in. :o Morgen een lange dag om m’n twenter te verhuizen, en ik wil zo’n leuke dag niet laten verpesten.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:48

Succes ts! Laat je niet gekmaken en veel plezier morgen met je twenter. :)

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:50

Veel plezier morgen. *\o/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:50

Maar zij heeft dus ook echt ingebroken en schade gemaakt.
Want ze had wel een sleutel maar respecteerde niet het kettinkje .

Als zij begint over de auto schade zou ik even zeggen dat de timmerman jou deur moet repareren. Of zij die schade dan betaald. Of dat je quitte staat....

Hopelijk kun je wat slapen. En fijn dat je vriend achter je staat. Zo belangrijk nu.
En fijne dag morgen.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:51

poes schreef:
nafkedemi schreef:
Sorry maar jij brengt als volwassen vrouw je moeder op de hoogte van ruzie tussen jou en partner? Je moeder mag dan vreemd/ziek zijn maar zie je nu echt niet in dat dit soort berichten haar over de rooie helpen ?

Gevalletje Victim blaming??

Maar echt e. Doe gewoon niet.[/quote]

Volgens mij is de quote een beetje verkloot....ik heb het niet geschreven maar vond/ vind hetgeen geschreven stond door diegen Victim blaming

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:52

Evamarie schreef:
Het is ook niet heel handig proberen weg te komen als je weet dat daar een auto staat. Je had zelf beter de politie kunen bellen. Daarbij zeg je dat je PTTS hebt. Ben je onder behandeling aangezien je het hebt over een kinderwens? Jouw moeder lijkt mij helemaal geen goed voorbeeld als oma omdat ze jouw niet goed behandeld. Daar wil je je kind toch niet mee belasten, die leerd dat oma's/moeders zo om mogen gaan met hun kind.
En een relatie die zo uitloopt in heftige ruzies is ook niet heel wenselijk voor jullie toekomstige kind. En de eigen angsten die jé hebt om naar buiten te gaan werkt ook niet echt mee. Dat neemt een kind allemaal over. Ik zie overal red flags voor het beginnen aan een kind..
Wens je heel veel wijsheid toe.
Daarbij zou ik zeggen vergoed die schade en vervang die sloten en ga eens goed in gesprek met je vriend. Hij heeft dus blijkbaar wel contact met je moeder. Bespreek met hem de invulling v dat contact. Je hebt het over meerdere keren waarin het zo mis gaat. Hij kan wel zijn excuses maken maar als je moeder daarbij betrokken moet raken is er wel meer aan de hand. Wat is jouw aandeel, zit het wel zo goed in jullie relatie?

Niet flauw bedoeld maar een kind maakt een kapotte relatie echt niet heel en ik vind het nogal heftig wat ik hier lees. Jij bent gewoon niet veilig en was dat ook niet waar je vriend bij was.. Gelukkig waren er geen kinderen bij!

Kom je zelf uit een slechte opvoeding kost het extra veel energie het anders en beter te gaan doen.

Wat een bijzonder asociale reactie zeg. Je haalt er vanalles bij waar dit topic helemaal niet over gaat? Ben je in het echte leven ook zo'n hork van een mens, of durf je dat alleen met een anoniem profiel op internet? Shame on you zeg. :n

TS, laat je alstjeblieft niet opnaaien door een enkele idiote reactie. Adem in adem uit, gewoon negeren en focus je op de posts die je helpen :j Ik wens je alle sterkte en wijsheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 19:54

Er is geen schade gemaakt. Het is haar vanaf buiten gelukt om het kettinkje eraf te krijgen, ze heeft dit samen met iemand gedaan. Ik vraag me nog steeds af hoe, maar het is echt gelukt.

Bedankt allemaal. Morgen even een dagje leuk en eindelijk m’n ponyvriendje weer zien. <3

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 21:56

Anoniem schreef:
Er is geen schade gemaakt. Het is haar vanaf buiten gelukt om het kettinkje eraf te krijgen, ze heeft dit samen met iemand gedaan. Ik vraag me nog steeds af hoe, maar het is echt gelukt.

Bedankt allemaal. Morgen even een dagje leuk en eindelijk m’n ponyvriendje weer zien. <3

Het wordt dus nog erger..
Ze heeft dus nog iemand anders zo ver gekregen om te helpen in te breken in jouw huis -O-
Ik zou hier inderdaad toch echt melding of aangifte van doen.
Dit zie ik haar dus zo weer doen.
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast naar Anoniem

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:26

lovelyfiefy schreef:
Anoniem schreef:

Het wordt dus nog erger..
Ze heeft dus nog iemand anders zo ver gekregen om te helpen in te breken in jouw huis -O-
Ik zou hier inderdaad toch echt melding of aangifte van doen.
Dit zie ik haar dus zo weer doen.

Dit lijkt inderdaad wel behoorlijk uit de klauw te lopen. Zou ook overwegen melding of aangifte doen.
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast naar Anoniem

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:38

En zeker nieuwe sloten erop, sleutel teruggeven heeft geen nut want dan blijf je je afvragen of ze er niet één bij heeft gemaakt, of meer.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 22:42

Wauw TS, wat een verhaal. Diep en diep triest voor jou. Ik wil je in ieder geval een dikke knuffel geven, wat moet het moeilijk zijn dat je zo neergezet bent en wordt. Hoe moeilijk het ook is, het is goed dat je het contact hebt verbroken. Niemand is waard om kapot gemaakt te worden door zijn moeder.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-22 23:07

Karlijnxxx schreef:
Reed je voor of achteruit tegen de auto aan? Waarschijnlijk valt dit onder een bijzondere verrichting. Ik kan je vertellen: dan kan je nogsteeds betalen. De foutparkeerder kan hooguit een boete krijgen van de politie, maar enkel als de politie erbij aanwezig was. Volgende keer dus de politie bellen.

Nope, ik had een prive parkeerplaats in het centrum met nummerbord van mijn auto. Als iemand daar parkeert hoef je niet eens te bellen, ze gaan niet komen. Ik heb mijn auto er ook wel eens voorgezet zodat ze er niet uit konden. }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 04:49

Dankjewel allemaal. <3
Paar uurtjes slaap was even heel fijn. :D

Ik wil ook nog even kijken naar een ander systeem om de deur van binnenuit op slot te doen. De deurketting helpt blijkbaar niet, dus zit al even te googlen wat dan wél helpt.
Ze heeft mijn vriend verteld dat ze onze buurvrouw heeft gevraagd te helpen de deur open te krijgen. Ik kan de buurvrouw dat niet kwalijk nemen want die reageert op (foutieve) informatie. Ook zij heeft een sleutel van ons. Ik neem voortaan geen pakketjes meer voor haar aan. :+

De melding/aangifte gaat ook zeker komen. Jullie hebben gelijk dat ik echt wel even mag duidelijk maken dat ze te ver is gegaan hierin.
Achteraf gezien zijn er de laatste tijd wel meer ‘red flags’ gezien waarbij ze via mij de aandacht op haar wilde krijgen. Maar dat is altijd achteraf en oude koeien uit de sloot halen heeft geen zin. Ik zie dit maar als een heel vervelend leerproces.

Ik heb alle pbtjes gelezen maar nog niet op iedereen gereageerd, dat ga ik dit weekend even doen.

Ohja, mijn vriend en ik beginnen absoluut niet eerder aan kinderen dan dat ik volledig goed in m’n vel zit en stabiel ben. Vandaar dat ik erg blij ben met de intensieve begeleiding die ik heb; ik wil graag de beste versie van mezelf worden. En daar werk ik hard aan. Denk maar niet dat ik een kind op de wereld wil brengen met net zo’n vervelende onstabiele jeugd als ik heb gehad.
Dus geen zorgen over kinderen in onstabiele situaties en noem het maar. :+ Ik projecteer de ‘rammelende eierstokken’ op de katten honden en ponys. Met 2 drachtige merrie’s zijn er straks hopelijk 2 gezonde ponybaby’s die de aandacht opeisen. :D

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 06:07

Wat een nare situatie ts.. sterkte...

Wat ik nog wilde zeggen... je moeder heeft wel degelijk de wet overtreden door voor je uitrit te parkeren... artikel 24 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) geeft aan dat je niet voor een uitrit mag parkeren. Dit nog los van de huisvredebreuk die ze gepleegd heeft...

Heb je al aangifte gedaan? Mocht ze verder nog terugkomen op de schade en aangeven dat jij die moet betalen zou ik zeker eens met wetsartikelen gaan zwaaien... wellicht dat het afschrikt... heb je een rechtsbijstandverzekering?

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 06:57

Ach ts, wat een poedersuiker situatie zeg. Ik denk dat je genoeg advies wat betreft de auto en je moeder hebt gekregen. Ik wil je graag veel sterkte wensen. En ik wil je meegeven dat je niet loyaal naar je moeder hoeft te zijn, puur omdat het je moeder is. Wees loyaal naar jezelf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 07:09

Je bent een kanjer!!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:15

Billy schreef:
Eretria schreef:
Wat betreft de schade dat moet jij gewoon betalen. Jij raakt de auto die geparkeerd stond. De situatie doet daar verder niet toe. Of die auto nou fout geparkeerd stond of niet, van wie die ook is, jij bent fout. (Al snap ik niet dat je tegen een geparkeerde auto rijdt als jouw auto spiegels heeft maar dat terzijde)
Al zou ik nog zo’n oorlog met iemand hebben, als iemand mijn auto raakt is diegene echt de pisang.
Verder is dit geen officiële uitrit en mag de auto daar staan. Sterker nog, juridisch gezien mag een wildvreemde op je oprit parkeren. Dat is niet strafbaar.

Verder als jouw moeder zo gek is dat ze jou een onveilig gevoel geeft en weigert jouw huis uit de gaan zou ik mooi een straatverbod geregeld hebben. En de volgende keer desnoods lopende vertrekken en al lopende de politie bellen. Al hoop ik voor jou dat dit niet zal herhalen.

Sterkte in de situatie.

Ben jij jurist of advocaat?

Ik wilde dit schrijven, besloot toen toch maar even verder te lezen en zag dat jij me voor was.

FloortjeM heeft hier in dit topic gereageerd en die heeft er toch iets meer kennis van dan de gemiddelde Bokker met 'een mening' en 'de klok horen luiden'. Je hebt hierbij meer aan een wetboek dan aan een auto theorieboek.

@TS: ik denk niet dat zij een leuke oma is. Jouw (toekomstige) kinderen voelen dat manipulatieve gedrag vast ook, ook als het (nog) niet tegen hen gericht is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:42

Ik kan inhoudelijk niet echt reageren, want ik vind dat je top bezig bent.

Maar ik heb respect hoe jij hiermee omgaat en dat wil ik gezegd hebben!

Succes en sterkte ermee!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 08:54

TS, ipv een deurketting heb ik dit. Is veel sterker dan een ketting en ook niet van buitenaf te openen.
Afbeelding

Afbeelding

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:42

Wat een rot situatie voor jullie.

Ik wil je adviseren de sloten sowieso te vervangen. Anders zul je het nooit los kunnen laten en altijd denken wat als........,..

Gun jezelf de rust en doe dat a.u.b voor jezelf.