Maik79 schreef:san4nie schreef:Ik ben wel benieuwd naar het topic: wat kosten kinderen nou daadwerkelijk?
.
Volgens het Nibud gemiddeld 17% van je besteedbaar inkomen (dus incl. kinderbijslag, vakantiegeld e.d.), een tweede kind kost nog eens 9% extra.
Haha, dank. Net als paarden dus, je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
Nee gekheid, maar ik zie wel heel veel verschil om mij heen. Ik denk dat er ook echt wel veel verschil zit in loon. Ik zie dat een starter niveau 2 in de zorg iets meer verdient dat de helft van een wo starter in de zorg bruto. Dat scheelt gewoon echt veel. En of je woonlasten alleen draagt of kan delen. Of je in de “goede” tijd een huis hebt kunnen kopen (en in het aardbevingsgebied
). En of je op een stal staat van 150 per maand of 450 per maand. Heel afhankelijk van heel veel factoren dus wat iets kost en hoeveel aanslag dit is op je inkomen.
Ondanks dat ons inkomen echt niet hoog is, zijn wij beide enorm blij met de luxe dat wij voor ons gevoel kunnen doen wat we willen.
Maar ik calculeer alles dus wel heel strak in. Anders gaat het niet.
Ik denk maar: aan het einde van de rit zal ik nooit en te nimmer terugdenken aan wat voor een mooie bank of kleding ik had. Maar wel aan wat voor een geweldig paard ik had en hoe fijn het was.