Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
daffene schreef:Mijn contract bij Energiedirect loopt eind november af. Energiedirect adviseert om bij hen te blijven en de tarieven variabel te laten. Nu kan ik alleen totaal niet tegen onzekerheden op dat gebied![]()
De meeste energieleveranciers bieden nu geen 3-jarig contract aan of het kost bij sommigen het dubbele!!! Ik ben nu overgestapt naar Engie en dan maar hopen dat ik daar goed aan heb gedaan. Zij bieden voor nu in ieder geval een "betaalbaar" 3-jarig contract aan.
mvdende schreef:daffene schreef:Mijn contract bij Energiedirect loopt eind november af. Energiedirect adviseert om bij hen te blijven en de tarieven variabel te laten. Nu kan ik alleen totaal niet tegen onzekerheden op dat gebied![]()
De meeste energieleveranciers bieden nu geen 3-jarig contract aan of het kost bij sommigen het dubbele!!! Ik ben nu overgestapt naar Engie en dan maar hopen dat ik daar goed aan heb gedaan. Zij bieden voor nu in ieder geval een "betaalbaar" 3-jarig contract aan.
Waarom nu voor 3 jaar een contract afsluiten? Prijzen zijn gigantisch en grote kans dat je vanaf het voorjaar en de resterende maanden véél te véél gaat betalen.
Áls je al een contract wil afsluiten, dan hooguit voor 1 jaar, maar liever gewoon voorlopig variabel en dan komende zomer, als de prijzen op zn laagste zijn, een nieuw contract afsluiten.
Óók had ik het voorlopig even gehouden bij de paar grootste energieleveranciers, Eneco, Essent, Vattenfall....
Een kleintje zou ik echt niet aandurven nu hoor.
Ik zou als ik jou was, het voorschot bedrag zo laag mogelijk houden, dat je niet een klap geld kwijt raakt als Engie failliet gaat.
mvdende schreef:daffene schreef:Mijn contract bij Energiedirect loopt eind november af. Energiedirect adviseert om bij hen te blijven en de tarieven variabel te laten. Nu kan ik alleen totaal niet tegen onzekerheden op dat gebied![]()
Waarom nu voor 3 jaar een contract afsluiten? Prijzen zijn gigantisch en grote kans dat je vanaf het voorjaar en de resterende maanden véél te véél gaat betalen.
Áls je al een contract wil afsluiten, dan hooguit voor 1 jaar, maar liever gewoon voorlopig variabel en dan komende zomer, als de prijzen op zn laagste zijn, een nieuw contract afsluiten.
Óók had ik het voorlopig even gehouden bij de paar grootste energieleveranciers, Eneco, Essent, Vattenfall....
Een kleintje zou ik echt niet aandurven nu hoor.
Ik zou als ik jou was, het voorschot bedrag zo laag mogelijk houden, dat je niet een klap geld kwijt raakt als Engie failliet gaat.
purny schreef:Nee variabel zou ik echt niet doen nu. Als de gasprijzen nog meer omhoog gaan dan betaal je nog meer...
Dammie schreef:https://www.nu.nl/economie/6164762/ener ... tract.html
Dit is niet echt een goed voorteken...vraag mij af of deze twee de winter overleven.
purny schreef:Nee variabel zou ik echt niet doen nu. Als de gasprijzen nog meer omhoog gaan dan betaal je nog meer...
Morganlefay schreef:Dit soort ongein was voor mij genoeg reden om nooit voor een prijsvechter in het energie wereldje te kiezen. Weet dat als je voor dit soort bedrijfjes kies het Russische roulette spelen is.
Ze hebben geen eigen vermogen maar kopen gewoon groot in op de energiemarkt en verkopen dan door aan de consument. En als je duur inkoopt en je kunt je klanten niet leveren voor de afgesproken prijs dan ga je failliet.
Wees blij dat Eneco een overgangs mogelijkheid biedt en men niet zonder energie zit, want dat is een ander verhaal.
Citaat:Ik ben de gehele dag thuis, cv staat op 19,5 max en verder een dekbed op de bank. Wél alleen de woonkamer+keuken en de slaapkamer staat de verwarming open (slaapkamer is aan of uit, kan niet anders en ik ben een kouwkleum dus aan)
karrij schreef:en naar verluid zijn klanten met een vast tarief contract ook niks zeker, want in de kleine lettertjes staat vaak wel een clausule voor dit soort calamiteiten. Zullen vast van te voren een banbreedte berekend hebben.