Pien2010:
Er zaten 2 schoorstenen in het huis. 1 schoorsteen was zo slecht die viel er letterlijk bijna vanaf. Het was wat zonde van de ruimte in huis om de koof dan te laten zitten en de koof zit in de keuken op een onpraktische plek vandaar dat hij er in het geheel uitgaat. De schoorsteen aan de andere kant van het huis wordt opgeknapt en wordt bruikbaar gemaakt nog. 
Veerledec en Pmarena:
Jouw idee had ik ook in gedachte! Alleen kan de wc niet op die plek ivm de dragende muur die eronder zit. Ik heb nog overwogen om dat middenstuk bij de kamer links te trekken. Echter heb je daar een heel stuk schuine wand zitten om vervolgens alleen nog een raam daar te hebben. Leek me weer wat raar en levert niet zoveel op. Vandaar dat we nu het idee hebben om het raam bij de overloop te laten, zodat er nog een kast onder kan voor bijvoorbeeld beddengoed en tevens licht op de overloop.
Pmarena:
Er is nu inderdaad meer overloopruimte. Wat ik opzicht niet erg vind, maar het is wel wat je zegt; verloren ruimte. We overwegen nog ergens in de toekomst de trap om te draaien. Nu loop je vanuit de hal de trap op en vanuit de achterkant van het huis loop je onder de trap de kelder in, echter wordt de kelder de andere kant op uitgebouwd. Het zou dus praktischer zijn als de trap naar de kelder in de hal zit en de trap naar boven aan de achterkant zit. Dan heb je gelijk ook een praktischer pad naar de slaapkamer toe.
Onze slaapkamer wilde we inderdaad achterin. Gewoon lekker zicht op de tuin hebben.
Dubbelfun en Pmarena:
Alle 3 de kamers zijn nu +/- 15m2. Maar daar is zeker nog wat in te schuiven! Ik denk dat we de muren pas gaan plaatsen als de uitbouw er is en dan gaan kijken welke kamer groter of kleiner gaat zijn. Voor nu is er nog geen kinderkamer nodig, over een jaar ben ik afgestudeerd maar de kans dat er wat thuis gewerkt wordt met eventueel een andere baan is wel aanwezig. Dus een fijne hobby/werkkamer moet er wel zijn. Al kan dat ook beneden in de kelder zijn. (het is een dijkwoning dus de kelder ligt bijna gelijk met de tuin!)
Zonnebloem:
We hebben voor de toilet boven dezelfde maten aangehouden als bij ons huidige nieuwbouw huis. Het zou dus als het goed is een prima toiletruimte moeten zijn. We schuiven wellicht nog wel iets met een muurtje of de kant van waar de toilet komt zodat er wel een wasbakje kan komen.
Denise_Storm:
Scherp van je! Er zit al een raam in de badkamer maar die heb ik zo te zien niet op de plattegrond gezet! Bij de tekening in deze post zit hij op de juiste plek!
De stippellijn onderin de afbeelding zowel in de badkamer als in de kamer links is het schuine dak wat wel echt schuin afloopt. Het laagste punt is maar 60cm.
Het bad wordt een vrijstaand bad en het liefst zet ik hem schuin maar we moeten even nog uitmeten hoe we dat precies gaan doen maar als het niet kan, zou hij ook recht kunnen staan.

Edit: voor de opvallende kijker is het trapgat groter dan op de eerdere tekeningen. We hebben hem deze week vergroot zodat er een doorloophoogte is van 2.10 ipv 1.60, wat inhield dat het trapgat 25cm groter is geworden.