Muizen... hoe kom je er vanaf?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:02

Het is wel een dure val zeg! Ik zag dat 30 patronen voor de val ongeveer 100 euro kosten.
Maar als het werkt... Gelukkig hebben we hier amper muizen. Een heel enkele keer zien we er eentje, maar dat is heel sporadisch.

Pallatin

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:57

Ach Cayenne, daar kun je wel mooi 720 ratten of muizen voor uitschakelen :D ik vind t dan een koopje :+ en vooral hopelijk niet nodig…als er hier zoveel zouden lopen ga ik denk ik verhuizen… :')
Ik heb ze de laatste dagen ook niet meer gezien maar heb niet de illusie dat ze weg zijn…we hebben er nu 3 gevangen maar er zal er nog zeker eentje rondlopen…ik heb pas rust als ze allemaal dood/ gevangen zijn, het is nu echt een obsessie. Op stal a la, maar thuis….brrrr
@ Nickeltje thanks voor de info :j

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 23:19

Cayenne schreef:
Het is wel een dure val zeg! Ik zag dat 30 patronen voor de val ongeveer 100 euro kosten.
Maar als het werkt... Gelukkig hebben we hier amper muizen. Een heel enkele keer zien we er eentje, maar dat is heel sporadisch.

Onze kat was ook 100 euro. :D Ik durf te wedden dat die nog beter werkt. :') Muizen slaan dit appartement met een grote boog over en feesten bij de buren massaal op tafel.

Maar jij hebt vogels, dus weet niet of dat een optie is haha.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:29

Wij hebben vijf katten... En die wonen ook gewoon in huis... Ze vangen echt wel af en toe een muis. Maar zo nu het kouder wordt heb ik toch weer muizen onder mijn dak en zet ik de val weer een paar weken in...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 10:51

Vannacht had mijn muis/muizen op de bank gefeest. Allemaal muizenpoepjes :r

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 17:35

SusanH schreef:
Vannacht had mijn muis/muizen op de bank gefeest. Allemaal muizenpoepjes :r

Oh dat is echt ranzig.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:41

Wij hebben last van spitsmuizen in de kruipruimte.. De geur ruikt naar wietplanten die in bloei staan en de dampen gaan omhoog naar onze slaapkamers en zijn heel intens en misselijkmakend. We hebben van alles geprobeerd maar ze komen via de muren van de buren in het hele blok naar ons toe. Inmiddels lijken ze al een poosje weg te zijn nadat ik zo'n ultrasoon piep apparaat in de kruipruimte heb gezet. Ik hoor die dingen helaas altijd maar gelukkig niet als ie in de kruipruimte staat. Als we het weer ruiken druppel ik sterk geurende etherische lavendel en tea tree olie in bakjes in de kruipruimte. Het schijnt dat ze niet van andere sterke geuren houden. De combi van het apparaat en de olie lijken goed te werken. Schijnt dat die apparaten soms pas na 3 maanden effect hebben. Bij ons staat het ding er nu ruim een maand. De geur lijkt steeds minder te worden maar fingers crossed.. :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:42

Pallatin schreef:
Ach Cayenne, daar kun je wel mooi 720 ratten of muizen voor uitschakelen :D ik vind t dan een koopje :+ en vooral hopelijk niet nodig…als er hier zoveel zouden lopen ga ik denk ik verhuizen… :')
Ik heb ze de laatste dagen ook niet meer gezien maar heb niet de illusie dat ze weg zijn…we hebben er nu 3 gevangen maar er zal er nog zeker eentje rondlopen…ik heb pas rust als ze allemaal dood/ gevangen zijn, het is nu echt een obsessie. Op stal a la, maar thuis….brrrr
@ Nickeltje thanks voor de info :j

Ooooh, ik dacht 1 patroon per muis/rat. Dat scheelt dan al :D

Soepblik: Nee, dat lijkt me niet zo'n handige combinatie _O-

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 12:02

Grrr toch weer een paar keutels onderin de papegaaien kooi. Voor ik naar bed ga veeg ik alle voerkruimels op en maak de bodem van de kooi schoon. Ik weet niet wat ik nou nog meer kan doen. Ik haal ook de voerbakjes weg ‘s nachts. De kamer staat vol vallen maar deze muis ontwijkt ze dus…heel irritant dit…

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 19:31

He bah. Ik heb van de week 1 gat in de keuken dicht gestopt met staalwol. Onder de deur van de vaatwasser ook geprobeerd, maar dan kan de deur niet meer open :+ . Gisteravond was de vaatwasser niet vol, dus de deur deels open gelaten zodat de kier bij de plint weg is. Vanmorgen geen nieuwe sporen. Denk dus, als ik iets kan verzinnen om dat gat af te dichten zodat de vaatwasser nog wel open kan, ze niet meer vanonder de keuken naar binnen kunnen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 00:02

En Susan, nog een oplossing gevonden?

Wij zagen net de terror muis vanonder de tv kast langs de klimboom van de papegaaien onder de deur door de trapkast in gaan. Ook daar staat een val en lokdoos met gif. Ik heb de kier onder de deur nu afgeplakt met tape. Ook het ventilatie roostertje hebben we afgeplakt. Hopelijk zit t beest opgesloten en eet ie t lokvoer… ben wel benieuwd of ik morgen toch keutels vind in de kooi want of de dikke terrormuis kan dan toch uit de kast of er is er nog 1 over

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:41

Wij hebben gisteren de val geïnstalleerd. In de gebruiksaanwijzing staat dat je hem dan een keer moet testen. Ik wist wat er ging komen, maar slaakte toch een gilletje, haha. Wat een heftig ding. Ik vind het best erg. Maar goed, het is ook voor de gezondheid van de paarden. Een muisje is niet erg, maar dit loopt de spuigaten uit. Teststrips hebben we niet gebruikt. Ik verplaats de val wel als hij niets doet op de huidige plek. Ben benieuwd...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 10:55

SusanH schreef:
. Denk dus, als ik iets kan verzinnen om dat gat af te dichten zodat de vaatwasser nog wel open kan, ze niet meer vanonder de keuken naar binnen kunnen.

Mss de plint even weghalen en dan (wel een lastig klusje) soort tweede plint erachter zetten? Dan kan je deur nog open maar het gat is dicht?

Ik ga verhuizen naar 4 hoog…dacht dat ik dan muisvrij zou zijn. Krijg ook zo’n spleet onder de vaatwasser omdat deze uit het zicht achter het kookeiland komt te staan. Zo’n frontje wat mee schuift is een stukje duurder. Maar een gat…is een muizen voordeur natuurlijk. Zou me dat 4 hoog ook kunnen gebeuren…?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 12:39

paars wat een goede tip.

Op zich oplossing voor het gat nog niet, maar: vrijdagavond was ik werken. De muis is die avond gespot door de hond en de hele avond is de hond er druk mee geweest. Zaterdagochtend geen nieuwe sporen in de huiskamer. En zaterdagavond hond diep in slaap op de bank, en geen muis gezien. Vanmorgen ook geen nieuwe sporen. Dus goede hoop dat de hond een afschrikwekkend effect heeft nu. Ze is bloedfanatiek. Ze slaapt bij ons boven, maar ze wilde echt niet mee vrijdagavond :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:19

Paard in box naast de zadelkamer (waar de schietval staat), had een slechte nacht. Hele stal overhoop. := Maar het werkt dus wel. Meerdere muizen.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 06-11-22 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:22

Hahaha oeps :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:37

paars schreef:
SusanH schreef:
. Denk dus, als ik iets kan verzinnen om dat gat af te dichten zodat de vaatwasser nog wel open kan, ze niet meer vanonder de keuken naar binnen kunnen.

Mss de plint even weghalen en dan (wel een lastig klusje) soort tweede plint erachter zetten? Dan kan je deur nog open maar het gat is dicht?

Ik ga verhuizen naar 4 hoog…dacht dat ik dan muisvrij zou zijn. Krijg ook zo’n spleet onder de vaatwasser omdat deze uit het zicht achter het kookeiland komt te staan. Zo’n frontje wat mee schuift is een stukje duurder. Maar een gat…is een muizen voordeur natuurlijk. Zou me dat 4 hoog ook kunnen gebeuren…?

Jazeker kan dat! Mijn oma woont op 6 hoog en heeft ook muizen gehad.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:00

_Lorette_ schreef:
Paard in box naast de zadelkamer (waar de schietval staat), had een slechte nacht. Hele stal overhoop. := Maar het werkt dus wel. Meerdere muizen.

Och dat arme peerd!

Had je enkel muizen?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:04

Lorette, wat fijn dat je eerste nacht meteen succesvol was!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:17

Ik zie in en rond de stal alleen muizen en muizenkeutels.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:03

Cayenne schreef:
Jazeker kan dat! Mijn oma woont op 6 hoog en heeft ook muizen gehad.
-O- oh my…
Mss ga ik dan toch een andere deur voor de vaatwasser kiezen!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:22

_Lorette_ schreef:

Oh jee. Arme dier. Maar zijn er echt nieuwe muizen om zeep geholpen terwijl er dode voor lagen? Dat is wel interessant.. heb je hem aan de muur gehangen of in die speciale houder?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:46

Yes, dat schrok dus niet af. Misschien anders met ratten! Ik heb de houder later erbij besteld, zodat ik de val makkelijk kan verplaatsen.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 12:03

Wij nog steeds last van minimale poepjes. Dus soms maar 1 en enkele nachten geen.

Wat wij nu doen is elke nacht vers gesneden ui op doorgang plek leggen.
Beneden goed schoon houden, maar dan geen ui.

Ik heb een filmpje online op youtube gezien dan muntolie/pepermuntolie ook heel goed zou helpen. Dus ik denk dat ik dat ga proberen. Supersonische geluiden schijnen niet te helpen, heb filmpjes gezien van muizen die over de apparaten heen lopen -O-
Helaas hebben wij nog niet kunnen ontdekken waar de muis schuilt, maar hoe minder interessant het huis voor hen hoe beter.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 14:50

Hier helpt de hond nog steeds.