purny schreef:Het hangt van je pakket af. Heb je een basis basis verzekering dan word alleen zorg vergoed waarbij cz contract heeft.
Ik zal er morgen uitgebreid op in gaan, zit nu te typen op mobiel niet zo handig qua lang verhaal.
Maar als je met spoed bij een ziekenhuis terecht komt zonder contract ben je wel weer gewoon verzekerd. Maar ga je eigenwijs voor een gepland iets naar Pietje die geen contract heeft, omdat Klaasje met contract je niet bevalt.. dan moet je uiteraard zelf betalen.
Uigebreid verzekeren is interessant voor alles aanvullend mits je daar gebruik van maakt of denkt te moeten maken. Dus fysio, tandarts, bril, sterilisatie etc. Krijg je een ongeluk, dan dekt de basis dat gewoon. Heeft niks met aanvullend verzekeren te maken.
Qua eigen risico die heb ik jaren op het hoogst gehad. Bedrag apart gezet. En die verdien je door de maandelijkse korting weer terug. Is een risico, maar door het bedrag opzij te hebben staan, is het financieel iig geen probleem. Nu heb ik 'm op het laagst staan, omdat ik weet dat de kans groot is dat ik 'm geheel zal benutten dit jaar (ook indien hoog en dat is dan dus zonde van het geld).