Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:31

Wij hebben ook een ledstrip onder het bed. Staat wel de hele nacht aan, rood licht, schijn je goed van te slapen. In de caravan heb ik dat niet en daar heb ik grote moeilijkheden met inslapen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:36

Morrie schreef:
Wij hebben ook een ledstrip onder het bed. Staat wel de hele nacht aan, rood licht, schijn je goed van te slapen. In de caravan heb ik dat niet en daar heb ik grote moeilijkheden met inslapen

Dat wordt er eentje bestellen dus voor in de caravan.

Volgens mij zijn ze er ook die qua kleur aan te passen zijn.
Ik vond het vooral belangrijk dat de tijd aan te passen is en niet te fel licht.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 16:51

Suzanne F. schreef:
Vjestagirl schreef:

Geen snijplank, geen mes... Denk ik

Of je nou een mes of een schaar gebruikt. Dat geeft allebei afwas toch? Ja die snijplank dan niet, oké.

En waar laat je dan hetgeen je moet knippen? Vlees op het aanrecht leggen lijkt me ook niet handig.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 17:15

cissy schreef:
Suzanne F. schreef:
Of je nou een mes of een schaar gebruikt. Dat geeft allebei afwas toch? Ja die snijplank dan niet, oké.

En waar laat je dan hetgeen je moet knippen? Vlees op het aanrecht leggen lijkt me ook niet handig.

In de pan?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:38

tienus63 schreef:
Oja, qua verlichting.
Uitstapverlichting onder het bed.

Led strip die zacht geel licht geeft, bewegingssensor die qua brandtijd ingesteld kan worden.
Ideaal als partner er heel vroeg uit moet voor zijn werk, geen (schemer)lamp die aan moet.
We hebben hem aan de binnenkant van ene zijde van het bed geplakt, zodat er minder reflectie op de spiegeldeur van de kast is.
Aan de andere zijde van het bed, is de strip gewoon aan de onderkant van de plank geplakt.

Ohh dit klinkt ideaal. Is er zoiets ook van Hue/google? Dan kan het aan m'n systeem vast XD

xSCWx

Re: Simpele dingen die je leven gemakkelijker maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:47

Ja zeker is dat er van Hue, de lichtstrip en als je daar een bewegingssensor aan koppelt heb je hetzelfde systeem. Ben je ongeveer €100 verder.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:57

Wat is er hygiënischer aan knippen ipv snijden?
Moet ik het in m'n hand vasthouden en er kan rotzooi tussen de schaar komen.
Ik heb een fatsoenlijk echt scherp koksmes en snijplanken van geperst papier met kunsthars die gewoon de vaatwasser in mogen.

Zie dus niet wat er hygiënisch aan is.
Bovendien snijd ik vlees vaak pas na het bakken of grillen en ik ga geen gloeiend heet vlees in m'n handen houden om te knippen.

Verse kruiden knip ik soms wel, hoewel ook die met een goed scherp , maar vlees, nee, dat vind ik persoonlijk echt niet handig.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:04

Oh ik haak even in. Nuki. Echt wat een geweldig ding. Zodra ik de oprit op rij ontgrendeld de achterdeur en kan ik zo naar binnen hobbelen. Geen gedoe om met volle handen mn sleutel ergens uit te vissen <3

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 18:19

xSCWx schreef:
Ja zeker is dat er van Hue, de lichtstrip en als je daar een bewegingssensor aan koppelt heb je hetzelfde systeem. Ben je ongeveer €100 verder.

Nee hoor.
Is er al voor paar tientjes.

Ik heb gegooglet op uitstapverlichting. Meen dat ik de mijne bij 123led vandaan heb.

Ik kan de mijne nergens aan koppelen. Behalve aan de stopcontact.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:51

@tienus er wordt gevraagd of het ook van Hue beschikbaar is. Dat is er dus wel maar voor ongeveer €100 (€70 licht strip en €30 sensor van Philips).

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:53

Een losse strip ledverlichting met bewegingssensor die je in het stopcontact steekt, hebben wij 15 euro voor betaald.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 19:55

Pizza knippen is wel echt veel handiger dan snijden :=

Wij hebben nu een combi wasmachine/droger en dat is echt super handig. Je gooit het er in en hoeft niet naar zolder te lopen om het in de droger te stoppen maar kan gewoon alles er weer droog uit halen 2,5 uur later *\o/*

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:17

Wij hebben gewoon een pizzasnijder, maar die vliegt echt door pizza's heen. Pizzascharen heb je ook, maar die nemen zo veel ruimte in beslag in de bestekla.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:28

Ik las het inderdaad verkeerd.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 20:31

zonnebloem18 schreef:
Wij hebben gewoon een pizzasnijder, maar die vliegt echt door pizza's heen. Pizzascharen heb je ook, maar die nemen zo veel ruimte in beslag in de bestekla.

Wij knippen met een gewone keukenschaar, wel een schone uiteraard :+

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 22:00

[quote="

Wij hebben nu een combi wasmachine/droger en dat is echt super handig. Je gooit het er in en hoeft niet naar zolder te lopen om het in de droger te stoppen maar kan gewoon alles er weer droog uit halen 2,5 uur later *\o/*
[/quote]

Die heb ik ook vanwege ruimtegebrek maar ik wil niet alles in de droger dus dan doe ik toch maar weer eerst wassen, paar spullen eruit halen en dan drogen. Bij handdoekenwas laat ik wel direct drogen na het wassen. Ander nadeel vind ik dat wassen en drogen nooit tegelijk kan. Kost veel meer tijd. En bij mij duurt de was al 2,5 uur? En dan het drogen ook (Heb een AEG met warmtepomp)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:01

In het kader van je leven makkelijker maken en ik erg vaak ruzie heb met mijn oordopjes, overweeg ik draadloze bluetooth oortjes. Zijn deze fijn en de moeite waard?
Zijn ze veilig (bluetooth straling :+, hackers?)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:06

brokjes schreef:
In het kader van je leven makkelijker maken en ik erg vaak ruzie heb met mijn oordopjes, overweeg ik draadloze bluetooth oortjes. Zijn deze fijn en de moeite waard?
Zijn ze veilig (bluetooth straling :+, hackers?)

ik heb airpods, zitten bij mij geweldig, pairen met mijn iPhone en iPad, helaas niet met mijn iMac, want die is te oud en niet met de tv, en daar had ik ze eigenlijk voor gekocht, met een tussenapparaatje, maar dat werkt dus niet. Straling en hackers weet ik niks van

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:42

Airpods zijn absoluut fijn. Ik heb ook goedkoper draadloze earpods gehad. Die heb ik heel snel weggegooid, verschrikkelijke dingen :=

Een tip voor als je voor airpods gaat: raak de pods of je oplaadcase niet kwijt haha. Je kan wel weer nieuwe bestellen maar dat is ook niet gratis ben ik deze week achter gekomen.

Airpods werken overigens ook niet op een windows met microsoft teams. Als je dus via een windows pc veel teams meetings hebt is het minder handig. Op een windows laptop voor muziek, internet, youtube werkt het wel maar teams heeft denk ik apple producten geblokt..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:46

ze werken wel op een iMac met MS teams erop, toen ik nog werkte, had iedereen die dingen in. Ik heb ze pas gekocht toen ik al gestopt was met werken (en mijn iMac is veel te oud)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:47

Morrie schreef:
ze werken wel op een iMac met MS teams erop, toen ik nog werkte, had iedereen die dingen in. Ik heb ze pas gekocht toen ik al gestopt was met werken (en mijn iMac is veel te oud)

Klopt en op mijn telefoon (iphone) met teams ook. Alleen als je net een windows pc van je werk hebt en er vergaderd wordt in teams is het jammer haha (in mijn geval) :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:48

Ik heb SkullCandy bluetooth oortjes echt <3 dat is ook een simpel ding die mijn leven veel beter/gemakkelijker maakt.
Model is niet zoals Airpods, maar dat is bewuste keuze, ik ben véél te bang dat ik die kwijt raak.
Ook loop ik vaak op stal met maar 1 oortje in, wat met deze erg makkelijk is.
Ook bellen doe ik tegenwoorden ook alleen nog maar met mn oordopjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:07

Kunnen airpods met een android telefoon?

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:13

brokjes schreef:

Ja, dat is geen probleem. Je ‘mist’ dan alleen sommige functies die alleen in combinatie met Apple producten werken, zoals het zien van de batterijstatus van je airpods op je telefoon oid. Maar als je ze gewoon wil om muziek te luisteren, te bellen en dat soort dingen moet dat geen enkel probleem zijn.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:13

brokjes schreef:

Ja :)