Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sterregoud schreef:Er wordt enorm veel hout gekapt voor de biomassacentrales in Nederland. Men doet alsof het alleen om restafval gaat, maar je ziet keer op keer gezonde bomen door de hakselaar gaan, en dan met grote containers afgevoerd worden.
Het bos in Nederland is aan het verdwijnen . Gas is een schone warmtebron, en die overstap op de biomassacentrales is uiteindelijk slechter voor het milieu. Als je op bomenkapmeldpunt kijkt zie je wat er zoal gekapt wordt. Waar ik woon, zuid west Drenthe zijn hele delen al omgetoverd tot verwoeste aarde.
Billy schreef:sterregoud schreef:Er wordt enorm veel hout gekapt voor de biomassacentrales in Nederland. Men doet alsof het alleen om restafval gaat, maar je ziet keer op keer gezonde bomen door de hakselaar gaan, en dan met grote containers afgevoerd worden.
Het bos in Nederland is aan het verdwijnen . Gas is een schone warmtebron, en die overstap op de biomassacentrales is uiteindelijk slechter voor het milieu. Als je op bomenkapmeldpunt kijkt zie je wat er zoal gekapt wordt. Waar ik woon, zuid west Drenthe zijn hele delen al omgetoverd tot verwoeste aarde.
Heb jij wat gemist? Nederland moet van het gas af volgens de regering.... Kan het nog zo schoon zijn, maar de gaswinning zorgt voor enorme problemen in vooral Groningen..
)
Duhelo schreef:daarnaast, een verbod kunnen ze nooit zomaar van dag op dag invoeren. Als er een verbod komt dan zal het zijn op nieuw te plaatsen kachels, ze gaan dat niet met terugwerkende kracht gaan doen dat iedereen zijn pelletkachel moet weghalen. (zou fijn zijn, mensen die dat als enige verwarming hebben zoals ik hebben dan wel een groot probleem.).
en heeft TNO inmiddels al een meetmethode vastgesteld.Citaat:Je hebt geen recht om uit te stoten maar wel recht op schone lucht
Citaat:Ik begrijp niet waarom je in deze tijd, wanneer stikstof en kooldioxide-uitstoot hot items zijn, nog volop subsidie voor zonnepanelen verstrekt wordt, je überhaupt maar aan denkt om een nieuwe kachel te installeren. Zit je zo dusdanig in een lastig gebied dat je geen cv of warmtepomp aan kunt leggen?