Vjestagirl schreef:Ik ben ook een beetje bang voor het rupsje-nooit-genoeg effect. Als ik kijk naar de tuin van hun andere buren (dus voor hen op het westen) dan staat daar namelijk deze 'schoonheid':
[ [url=m/HsS1DG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gezien vanuit mijn tuin
[ [url=m/tFY4FS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gezien vanaf de eerste verdieping
Deze boom is duidelijk meters en meters hoger geweest dan dat ze nu is. Ik kan alleen maar aannemen dat zij haar kroon ook kwijt is geraakt aan 'neemt zonlicht weg', hoewel dit al zo was toen ik hier kwam wonen en ik niet zeker kan weten of dit op verzoek van diezelfde buren is geweest.
Vandaar dat ik ook bang ben dat het straks neerkomt op "nog een beetje eraf... nee nog een beetje eraf... nee nog een béétje eraf... ja zo issie goed" en dat er dan een totempaal met 3 blaadjes in mijn tuin staat.
Het is ook gewoon verschil in visie: zij komt uit Zeeland, ik van de Utrechtse Heuvelrug. We zijn met totaal verschillende boombeelden opgegroeid.
Je had beter gewoon duidelijk kunnen zeggen dat er niets van die boom af zou gaan om dit soort gezeur te voorkomen. Jij bent blij met die boom, dus daarmee is het klaar.