Mobiele airco: welke is nou het best?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Mobiele airco: welke is nou het best?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:04

Op een of andere manier zijn ze erg huiverig voor die injectie hier. B12 ga ik morgen regelen!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:54

MoniqueT schreef:
Op een of andere manier zijn ze erg huiverig voor die injectie hier. B12 ga ik morgen regelen!

Mijn huisarts is erg snel met injecties. Volgens mijn fysio kan mijn huisarts ook erg goed prikken.
Mijn B12 is erg goed....

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:41

Sorry voor het vervuilen van dit aircotopic, maar terwijl ik al druk zoekend was naar de apotheek van dienst (drogisterijen kent men hier bijna niet en alles is dicht), bedacht ik me dat ik ooit al B12 in huis had gehaald. Lucovitaal, methylcobalamine. Zojuist de eerste kauwtablet genomen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:52

MoniqueT schreef:
Sorry voor het vervuilen van dit aircotopic, maar terwijl ik al druk zoekend was naar de apotheek van dienst (drogisterijen kent men hier bijna niet en alles is dicht), bedacht ik me dat ik ooit al B12 in huis had gehaald. Lucovitaal, methylcobalamine. Zojuist de eerste kauwtablet genomen.

Ha, nog beter !

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:04

Emmaa_ schreef:
Er zullen vast bokkers zijn met een mobiele airco die met me mee willen denken. Wat is de mobiele airco van mijn dromen en waar koop ik hem?

Ach, "van mijn dromen" gaat wat ver, maar ik ben zeer tevreden over de AEG AXP35U538CW ChillFlexPro, gekocht bij Coolblue voor € 749,--

Ik heb mijn kantoor op zolder, met goede verduisterende gordijnen, en dan voldoet deze airco prima. Het geluid vind ik wel meevallen.
Ik slaap ook op zolder, airco staat ook in de slaapkamer. Ik laat hem dan eerst de ruimte flink terugkoelen en ga dan naar bed. Het is maar zelden dat ik hem snachts laat aanstaan. En dat heeft dan weer wel met het geluid te maken.
De slang vind ik erg kort. Zo kort zelfs dat hij niet in een van mijn zolder ramen te plaatsen was, ik kwam 15 cm tekort. Een tweede slang gekocht, aan elkaar gemaakt en nu gaat het prima.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:04

Es_ther schreef:
Wij hebben vorige zomer een mobiele airco aangeschaft.
Huis op 2 hoog, slaapkamers op het zuiden, dus lekker bakken daar.
Ook voor onze konijntjes was het niet heel fijn. We krijgen het toch wel redelijk koel in huis. Ons huis is maar 45m2, maar dan nog :+.

Weet jij hoeveel btu die mobiele airco is? En naar hoeveel graden kreeg je het gekoeld?

Ik heb een kleinere ruimte (30 m2), maar dan kan ik een beetje een inschatting maken. Ik heb alleen schuin dak en vrij hoog plafond. Ik woon in principe op ‘zolder’, dus ik vermoed soortgelijke capaciteit nodig.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:16

Ik heb van de week een 2e airco besteld. Dit jaar ga ik ervoor om het mezelf net wat aangenamer te maken. Desnoods knal ik er twee tegelijk aan! :')

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:23

Ik volg het ook.. zit er ook over na tedenken voor een mobiele airco

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:42

Tallie1979 schreef:
Ik heb van de week een 2e airco besteld. Dit jaar ga ik ervoor om het mezelf net wat aangenamer te maken. Desnoods knal ik er twee tegelijk aan! :')

Welke heb he besteld en waarom die?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 23:43

Vandaag is de aircoman geweest.
Kost en zijn € 2000 voor een split-unit voor mijn dochter haar huis.
Hij garandeert dat alle 3 de kleine slaapkamers gekoeld worden met deze airco. Is van Mitsubishi.
Waarschijnlijk wordt hij volgende week geplaatst.
Hij zei dat zij het erg druk hebben, omdat mensen niet op vakantie gaan en massaal airco' s aanschaffen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:49

Electra63 schreef:
Vandaag is de aircoman geweest.
Kost en zijn € 2000 voor een split-unit voor mijn dochter haar huis.
Hij garandeert dat alle 3 de kleine slaapkamers gekoeld worden met deze airco. Is van Mitsubishi.
Waarschijnlijk wordt hij volgende week geplaatst.
Hij zei dat zij het erg druk hebben, omdat mensen niet op vakantie gaan en massaal airco' s aanschaffen.

Ik meen me te herinneren dat wij ook zoiets ongeveer betaald hebben voor de airco's in ons huis in Nederland, al in 2007. Sowieso is het een topmerk onder airco's en voor capaciteit betaal je ook. Hier zie je al airco's van rond de 500 euro, split units, maar dan heb je ze nog niet geïnstalleerd in huis en ik vraag me af hoe goed ze dan zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:57

Het is maar 1 airco, maar haar slaapverdieping is niet groot.
De airco komt tegenover de deur te hangen en daar tegenover zijn de andere 2 slaapkamers.
Het is incl. afwerking, er komen geen bijkomende kosten bij.
Wij willen graag, dat zij goed kan slapen met name na haar nachtdiensten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:08

Dat bedoel ik ook, als je één goede hebt, dan kan die meerdere kamers wel aan als de luchtstroom gunstig is. Die wij in Nederland in de woonkamer hadden, koelde echt een behoorlijke grote kamer plus de keuken. Het is je investering absoluut waard hoor.

Ik heb de eerste airco laten hangen op onze slaapkamer toen mijn man in een revalidatiecentrum zat en ze bij ons de grote bomen langs de snelweg weghaalden. Raam open werd slapen alsof je op de snelweg lag. En ook nog onder een schuine kap. Binnen drie weken hing er in de woonkamer ook een. En eerlijk? We hadden daar een zwembad bij huis wat zelden meer gebruikt werd als het heet werd, binnen was het veel lekkerder.

Ik kan me een huis zonder airco gewoon niet meer voorstellen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 16:23

MoniqueT schreef:
Dat bedoel ik ook, als je één goede hebt, dan kan die meerdere kamers wel aan als de luchtstroom gunstig is. Die wij in Nederland in de woonkamer hadden, koelde echt een behoorlijke grote kamer plus de keuken. Het is je investering absoluut waard hoor.

Ik heb de eerste airco laten hangen op onze slaapkamer toen mijn man in een revalidatiecentrum zat en ze bij ons de grote bomen langs de snelweg weghaalden. Raam open werd slapen alsof je op de snelweg lag. En ook nog onder een schuine kap. Binnen drie weken hing er in de woonkamer ook een. En eerlijk? We hadden daar een zwembad bij huis wat zelden meer gebruikt werd als het heet werd, binnen was het veel lekkerder.

Ik kan me een huis zonder airco gewoon niet meer voorstellen.

Mijn schoonfamilie is Grieks, dus ik herken het om een huis te hebben met airco. Dat is in Spanje en Griekenland ook gewoon nodig. Mijn schoonouders gebruikten de airco 's winters ook als (extra) verwarming.

Maar zelf heb ik het tot nu toe (nog) niet nodig gehad. Onze slaapkamer heeft helemaal geen zon en is koel, net als de garage, daar koel je vanzelf af. :D

Maar mijn dochter is vandaag uit haar nachtdienst gekomen en nu vandaag vol de zon op haar dak/slaapkamer en het is al weer bloedheet. Dus vandaar dat wij voor haar wel een airco kopen.
En als de zomers steeds heter worden in Nederland, wie weet, dan kopen wij hem ook nog weleens voor ons zelf.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:49

Natuurlijk ligt het heel erg aan je huis. Ons laatste huis in Nederland en ons huidige vakantieappartement worden dus wel heel warm. Lang leve de airco!

Hier in Spanje hebben we ondanks temperaturen tussen 25 en 32 graden de afgelopen week, nog geen airco aangehad. Lekker windje, lage luchtvochtigheid en goede zonwering. Prima!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:48

Mijn dochter heeft geluk.
Ze hadden een gaatje vrij. Met 2 man wordt nu de airco geplaatst.
Dus net ook tijd voor het mooie weer aankomende dagen. *\o/*

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:26

Ik had een aeg raamstuk gekocht, maar ik krijg hem niet passend. De handels van het raam zitten in de weg. Wat doe ik nu toch weer fout ??

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:31

Bij ons komen ze 3 juli de airco plaatsen *\o/*

De Mitsubishi Heavy - SRK / SRC 35 ZSP-W

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:02

BiBiQ schreef:

Ik weet niet precies welke Mitsubishi bij mijn dochter vanmiddag is geplaatst.
Maar volgens het bedrijf is Mitsubishi de beste.
Zij zijn 2 uur bezig geweest met 2 man en hij hangt.
Dochter gelukkig, die heeft nachtdienst en nu is het boven heerlijk koel om te slapen, ondanks de zon op haar slaapkamer en plat dak.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:07

Electra63 schreef:
BiBiQ schreef:

Ik weet niet precies welke Mitsubishi bij mijn dochter vanmiddag is geplaatst.
Maar volgens het bedrijf is Mitsubishi de beste.
Zij zijn 2 uur bezig geweest met 2 man en hij hangt.
Dochter gelukkig, die heeft nachtdienst en nu is het boven heerlijk koel om te slapen, ondanks de zon op haar slaapkamer en plat dak.

Heerlijk hé?
Wij zijn er ook erg blij mee, tot nog toe nog maar een keer echt nodig gehad, maar het is een prettig idee te weten dat je niet meer wakker moet liggen van de warmte.

En als ik zie wat we door ermee te verwarmen in de keuken besparen op gas, op zo'n korte tijd, dat is best veel.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:01

Ik ben wel benieuwd naar het geluid van die airco.
Want wij denken er ook over, maar zal dan vrij dicht bij een raam moeten hangen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:13

Marie111 schreef:
Ik ben wel benieuwd naar het geluid van die airco.
Want wij denken er ook over, maar zal dan vrij dicht bij een raam moeten hangen.

Hij is echt stil.
Je kan hem op veel verschillende standen zetten.
De buiten-unit is wel heel erg groot.
Maar de binnen-unit is niet zo groot. De slaapkamer van mijn dochter is niet groot en hij hangt bij haar ook naast het raam, maar wel tegenover de deur. Dat is fijn, daardoor wordt de rest van het huis ook gekoeld.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 00:04

Het gaat me vooral om het geluid van de buitenunit.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 00:15

Heb je geen mogelijkheid hem ergens anders te plaatsen dan vlak onder je raam???

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 05:46

Marie111 schreef:
Het gaat me vooral om het geluid van de buitenunit.

Die hangt een stuk naar beneden. Omdat er hout aan de buitenkant zit ter hoogte van de 1e verdieping.
Ik heb haar er niet over gehoord.