optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:37

xHaithi schreef:
Wat ik me nu al het hele topic afvraag, en ik heb enkel de posts van TS echt gelezen dus ik weet niet of het al geopperd is, als deze honden uiteindelijk niet meer zijn, wil jij dan nooit meer huisdieren? Ik lees nu dat jouw man een heel drama maakt over de twee bestaande honden die er al waren voor hem. Hij wist dit, dus grof gezegd heeft hij nu geen poot om op te staan. Alleen, zodra deze honden er niet meer zijn kan hij wel gewoon mee beslissen over de dieren die in huis worden genomen.
Zijn houding nu geeft heel erg de indruk "dat het toch maar vervelend is, die honden, want ze belemmeren hem in wat hij wil doen, dus hopelijk is hij er linksom of rechtsom snel vanaf". Hij wordt hier ook nog eens enorm in gesterkt door zijn familie blijkbaar. Zo iemand zal zich volgens mij niet opnieuw willen binden aan huisdieren als deze er niet meer zijn, wat jou zal verplichten om voor de rest van je getrouwde leven zonder huisdieren verder te gaan. Als jij dat helemaal niet erg vindt is dat prima natuurlijk, maar ik vraag me af of dat wel zo is.

Dat ook. Als je man de dieren kent, van jou houdt en weet dat de honden daarbij horen is er wat mis met je man, dat hij daar allemaal compleet aan voorbij gaat.
Hij staart zich compleet blind op 1 ding en dat is daar wonen, koste wat kost. Dat is voor een volwassen persoon met relatie en gezin niet helemaal normaal te noemen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:38

butengeweun schreef:
Ik mis in dit verhaal denk ik een heel stuk van een jong kindje dat astmatisch is en misschien door de dieren komt. Er kan meespelen bij de man van "dan de dieren weg dan weten we of het daar door komt" mijn man zou hier net zo in staan. En ook willen kijken of het niet door de dieren komt en ik als moeder zou dat ook willen weten

TS je moet hier met je man uitkomen en ga niet de mening van Bokt vragen want die zeggen wegrennen maar er zal veel meer spelen dan wat wij hier kunnen lezen.

Ik hoop dat jullie als gezin eruit komen waar jullie gaan wonen.

Maar met 'n astmatisch kind ga je juist in de natuur wonen en niet in een stad. Nog even los van het al dan niet hebben van dieren.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:42

Hebben jullie überhaupt al eens met alle betrokkenen gewoon simpelweg aan de tafel gezeten en gezegd waar het op staat?
Klagen over je vent die blijkbaar zo'n slappe hap is naar zn ouders heeft geen nut als je gaat "proberen" te praten met hem..
Sla die vuist op tafel dat die honden bij het gezin horen punt uit. Sowieso honden weg doen op die leeftijd zonder echte nood (bijv het overlijden van baasje of baan kwijt).. bah bah.

elnienjo

Re: optie verhuizen maar honden mogen niet mee....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:44

De honden waren al rond de 10 toch? Dan leven ze ook vast geen jaren meer.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:44

Ik zou mij niet fijn voelen in een huis van schoonfamilie als ze nu al zo moeilijk doen over jullie honden. Wat worden de volgende eisen? Misschien overdrijf ik, maar ik zou mij er niet zo thuis voelen als dat ik echt iets 'van mijzelf' zou hebben.

Als je een huis huurt van iemand een woningstichting oid heeft niemand een mening over je en aangezien je nu al in de verdediging schiet over jou manier van schoonmaken denk ik niet dat je zo relaxt er gaat wonen.

Wij hebben een jaar (half NL half buitenland) naast mijn schoonouders gewoond in een aanbouw met eigen ingang en hoewel ik hun enorm dankbaar ben had ik telkens het gevoel het niet goed genoeg te doen. Ik was zwanger/net bevallen van nr 2 en dat was een huil/hang baby.
Ik was dus al lang blij dat ik zoonlief goed gegeten en schoon op bed kon leggen, maar kon het echt niet opbrengen om de badkamer na gebruik helemaal droog te poetsen zegmaar. (Snap sowieso niet wie daar wel tijd voor heeft. Lijkt mij sneller om elke week even te poetsen dan elke dag.)

Zal ook zeker geen huisdieren wegdoen voor een huis. Dan liever verder kijken naar iets wat wel bij ons past.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:47

Ik ben erg benieuwd wat er uit die pb's gekomen is?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:50

Ik ben nu ook wel nieuwsgierig naar die pb...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:54

Optie verhuizen zonder honden, dan heb ik geen optie haha mijn honden zijn deel van mijn gezin. Waar ik ook heen ga, zij gaan met ons mee.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 14:03

Hoi hoi ff korte reactie, de familie weet dat ik niet mijn honden weg doe! Maar proberen kunnen ze het altijd natuurlijk...

In hun ogen helpen ze ons... In mijn ogen pushen ze ons/mij.

Ons dochtertje is idd astmatisch maar of ze astmatisch is van de honden weten we niet, dat man pas later getest worden. Maar dan nog is het de vraag of ze daarom weg moeten zoals al gezegd is hier in het topic dat is achterhaald dat dieren weg moeten als kind astmatisch is. Maar voor als nog doet ze het afgelopen dagen heel goed! Dat gaat steeds vaker zo...

Mijn schoonvader en ik zijn voornamelijk diegene die botsen helaas... Het liefste ziet hij dat ik hem alles vertel wat me bezig houd etc etc nou sorry zo ben ik niet! Maar goed.. idd ik sta open voor verhuizen, maar niet dichtbij hun... Een huis naar onze keuze! En ergens in het midden!

Wat betreft de pb's grootste gros zegt idd dat t waarschijnlijk wel goed bedoeld is maar toch wel wat dwingend is...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:22

Je hebt ook een kat toch? Hoe staat je vriend daar tegenover? En je schoonfamilie? Ik hoor je namelijk alleen maar over de honden.

Is het niet een stukje 'lasten' dat honden hebben die bij katten wegvallen dat je man zo makkelijk denkt over de honden maar weg doen?

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:26

Communiceer met je man. Dat is het enige wat je kunt doen. Verhuizen is een grote stap, daar moet je als gezin allemaal achter staan. Dat zou ook mijn advies zijn als uitgangspunt van je gesprek. Hoe gaan we als gezin om met conflicten waarbij verschillende gezinsleden een andere mening hebben. Zorg dat je man niet het idee heeft dat jij nee zegt en dus de baas bent. En probeer het gesprek breder te houden dan de honden kunnen niet mee dus nee. Er speelt ook meer. Dit gaat over je gevoel dat je schoonvader grenzen makkelijk overschrijdt, wat mogelijk voor meer spanningen gaat zorgen in je gezin. Kun je je thuisvoelen in een huis "van een ander" waar je nooit helemaal vrijgelaten wordt? Is het wel de buurt waar je wilt wonen? En wat speelt er verder bij je man nog? Is het enkel de reistijd? Wil hij misschien meer tijd bij zijn familie doorbrengen? Voelt hij zich niet thuis in het huidige dorp? Of is hij regelmatig erg moe van een werkdag? Eigenlijk zijn jullie huisdieren bijzaak. Gebruik je ze stiekem niet ook als excuus? Ze mogen niet mee, komt stiekem best goed uit ;). Ga met elkaar om te tafel, en maak ook afspraken hoe jullie dit als gezin willen aanpakken. Stel jij ziet je droomhuis op funda, maar je man vindt het helemaal niks, dan heeft hij ook recht van spreken.
Wat betreft je schoonfamilie, het kan zijn dat ze druk op jou uitoefenen omdat ze merken dat je man best heel graag wil verhuizen en het helemaal ziet zitten. En dat ze voelen dat jij dit tegenhoudt. Dat hun intentie niet zozeer ligt bij jou onder druk zetten, maar meer dat ze denken dat hun kind gelukkiger is in het huis in utrecht. Maar ik ken ze niet verder ;)
Ik hoop dat jullie in alle vrede een besluit kunnen maken. En wb de honden. Je vraagt het op een dierenforum. Dus tja, eigenlijk bereik je daar enkel mee dat jij je gesterkt voelt. Maar een relatie draait ook om compromissen :o.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 14:32

Klopt maar hij wist dat de honden bij mij horen! En die gaan niet weg nu het hem niet uitkomt...

Het is puur dat zijn familie duurdere huizen / de huizen in Leidsche Rijn wel kunnen betalen en wij helaas niet en hij weet dus dat als we het niet doen dat we dan niet vlak bij hun gaan wonen ..

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:41

Maar wat wil je dan zelf?
stel de honden mogen wel mee, zou je dan wel gaan?
Of toch ook liever niet.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 14:47

Nee liever niet, omdat het geen huis van mijn eigen keuze zou zijn en ik dan niet weet of ik er dan goed aan doe... Dan geef ik een huis op waar ik op m'n plek zit en ga ik ergens heen waarvan ik weet dat y niet van mij is en ik niet weet hoe zijn familie van wie het huis is alles in handen wil gaan houden

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 14:53

Ok Als je gevoel dat al zegt zonder dat je honden wel of niet mee mogen.
Dan zou ik het zeker niet doen alleen omdat je man het zo graag wilt.
Jij wilt toch ook gelukkig worden in je nieuwe huis en omgeving.
En dan vind ik dat je man dat ook moet accepteren, om verder te zoeken naar een huis wat jullie allemaal zien zitten. En vooral dus een goed gevoel bij hebben..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:08

Beauty26 schreef:
Klopt maar hij wist dat de honden bij mij horen! En die gaan niet weg nu het hem niet uitkomt...

Het is puur dat zijn familie duurdere huizen / de huizen in Leidsche Rijn wel kunnen betalen en wij helaas niet en hij weet dus dat als we het niet doen dat we dan niet vlak bij hun gaan wonen ..

Maar met jouw paard is het toch sowieso geen optie om ergens midden in stedelijk gebied te wonen?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:09

Beauty26 schreef:

Ik denk dat je je antwoord al lang hebt ;).

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:20

TS, ik snap je man wel hoor op dat punt. Maar in een relatie werkt dat niet zo. Jullie zullen allebei water bij de wijn moeten doen, dus jij ook. Niet dat de honden weg moeten, maar dat je wel wat toe geeft over de plek bijv.

Je hoeft niet per se in hetzelfde dorp te wonen om dichtbij te zijn. En overal is wel wat betaalbaars te vinden, maar dan moet je soms inleveren op grootte, plek etc.

Je man kan overigens ook met de familie gaan praten en uitleggen dat de honden wegdoen echt geen optie is. En dat jullie beiden twijfels hebben om van familie te huren. Als hij dat uitspreekt, snappen zij het misschien beter. De weerstand naar jou en wat jij vindt of doet, mag duidelijk zijn. Daarom is het belangrijk dat hij de situatie beter benadert.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:06

elnienjo schreef:
butengeweun schreef:
Ik mis in dit verhaal denk ik een heel stuk van een jong kindje dat astmatisch is en misschien door de dieren komt. Er kan meespelen bij de man van "dan de dieren weg dan weten we of het daar door komt" mijn man zou hier net zo in staan. En ook willen kijken of het niet door de dieren komt en ik als moeder zou dat ook willen weten

TS je moet hier met je man uitkomen en ga niet de mening van Bokt vragen want die zeggen wegrennen maar er zal veel meer spelen dan wat wij hier kunnen lezen.

Maar met 'n astmatisch kind ga je juist in de natuur wonen en niet in een stad. Nog even los van het al dan niet hebben van dieren.

Absoluut! Leidsche Rijn is mega druk, randstad. Flinke fijnstof uitstoot.
En probeer mogelijk eerst eens een Philips luchtfilter aparaat om de allergenen en stoffen eruit te filteren.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:17

Is Maarssen geen optie is dicht bij Leidse Rijn. En volgens mij (ik weet jullie buget niet) redelijk betaalbaar (goedkoper dan Leidse Rijn)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:24

Ik zou eerder in de buurt van Hoenderlo, Ermelo en Apeldoorn kijken. Daar heb je veel groen. Dichterbij Utrecht dan Raalte en meer natuur voor je paard en je honden en je allergische kinderen.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:36

Is een andere baan zoeken geen optie? Op het moment is er zoveel werk te krijgen.

Als ik je verhaal lees, lijkt me het huis van schoonfamilie gaan huren geen goed plan en al helemaal niet als je honden niet welkom zijn. Ik zou maar ver uit de buurt van schoonfamilie blijven....

Succes!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:40

butengeweun schreef:

En wat dan als het niet aan de dieren lag? Heb je ze mooi voor niks weg gedaan. Er zijn ook andere manieren om te testen of je kind allergisch is.

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:46

Ik zou nooit mijn beesten weg doen. En al helemaal niet de leeftijden jouw honden zijn.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:25

Utrecht en directe omstreken is echt duur en kwa stalling paard ook niet flauw!en buitenrijden vaak beperkt.

En als ik je zo hoor zou ik zeker niet in het huis gaan wonen van je schoonouders dat is vragen om problemen. Zij willen teveel invloed houden op jullie leven dan. En vraag me af wat je huur gaat zijn want huis is duur in koop ze gaan vast niet bijleggen.

Is het niet zo dat je schoonvader het huis aan bekend dus eigen zoon wil doen omdat ze anders onbekend gaan verhuren met minder invloed op de persoon erin? Waarom hebben ze het gekocht? Voor verhuur?

Je kan nog uitwijken naar andere gemeente en daar is soms ook nog betaalbaar stalling te vinden.dat je man om hoek woont zou ik hem de directe vraag stellen. Woon je nu met mij samen of ga je toch liever samen leven met je ouders zonder mij? Hoop op eerste antwoord anders is er iets mis. Stuur je man op assertief training. Waarschijnlijk was je voor schoonpa niet de ideale schoondochter. Ach kun je vele hand geven. Maar je man moet er wel voor je staan. En is het wel een praktische voordeel om te verhuizen als je alle kosten van huidige situatie en eventuele toekomstige situatie gaat tellen. Denk dat je baan dan ineens niet teveel waard is en je opslag kan vragen daar.

Kijk ook goed naar dat gedeelte totaal plaatje voor je verhuisd.alles opknappen en mag het bij huur naar je smaak of krijg je eis van schoonpa hoe je woont.

Anders is wat je of je man verdiend op aan hoge kosten die ook in de randstad zeker hoger zijn. En weet niet wat ze vragen aan huur en wat er dan in zit. Maar tel het op onder de streep waar je nu woont met de reiskosten van beiden alles van dieren huur belastingen ook op. Want dat is in die regio ook veel meer in geld. Benzine en diesel duurder vaak ook aan pomp. Dus ook eens door rekenen samen met je man of het wel zo slim is om te verhuizen.

Kijk ook wat je nu aan hypotheek hebt en hoeveel meer enz. En wat is de meer waarde als je erop achteruit gaat? En ook nog eens voor het blok gezet wordt om eigen jou leven met dieren op te geven? Omdat zij dat niets vinden.

Dat je man daar naar luisterde zegt al iets en je gevoel geeft klem te komen en zo moet piekeren en de vraag hier moet stellen. Houdt je ruggegraat! Je hebt 2 kinderen lijkt me toch volwassen genoeg om zonder andere jullie keuzes te maken zonder druk.

Zet alle voor en nadelen op een rij samen met kosten. Zowel voor huis schoonpa huren, iets anders kopen en verhuizen en waar je nu zit. Reken hier in ook kosten verbouwing bij ander huis verf enz. Alles waar je aan denkt en kan je weer 20 jaar werken om het terug te verdienen waarschijnlijk.

Maar tel bij reizen nu de auto, abonnement op kea onderhoud, diesel enz of de baas moet dat grotendeels opzich genomen hebben. , tijd die je verliest aan reizen is lastig.

Reistijd is vervelend file, vertraging nog meer. Bedenk dan iets nuttigs om te doen tijdens het reizen. Andere taal leren, lekkere muziek luisteren of ontspanning muziek enz. Dan is het reizen minder frustrerend.