ikke schreef:FlyAway schreef:Om te kunnen beoordelen hoe eea statistisch verantwoord kan worden moet je om te beginnen natuurlijk wel weten om welk onderzoek het gaat. Natasja noemde dat onderzoek in eerste instantie helemaal niet en toen was je ook "niet onder de indruk". Ik zou zeggen, als jij zoveel verstand van statistiek hebt; doe even uit de doeken welke statistische sturing precies plaats vindt in de resultaten van dit onderzoek wil je? Dan zal ik eens kijken of de statisticus hier in huis daar wel van onder de indruk is

Ik ben niet onder indruk van een statistiek die als heilige waarheid gepresenteerd wordt. DAT is wat er gebeurde en precies dat is wat statistiek NIET is!
Jammer dat je een inhoudelijke discussie verandert in een discussie over vorm. Laten we hem even terugbrengen naar het inhoudelijke niveua. En nee Ikke, dat is niet wat er gebeurde. Dit is wat er gebeurde;
ikke schreef:NatasjavE schreef:Nou dat laatste ben ik niet met je eens.
De meeste ongelukken gebeuren toch met de oudere modellen.(laatst heel item op de radio over)
Wonderbaarlijk veel van de ongelukken bij mensen die hun gordel niet omhadden.
Maar een andere conclusie was toch echt dat de sterk verbeterde veiligheidssystemen een grote bijdrage leveren aan het verschil.(volgens het wetenschappelijke bureau van de verkeersveiligheid)
Mijn auto is er ook mee volgeplempt.(en de auto die ik over 2 weken mag ophalen heeft er nog wat meer)
En ik zit nu echt niet in de auto van ohhh de auto lost het wel op.
Ik ben me normaal gesproken niet zo bewust van die veiligheidssystemen.
Nou, dat heeft niks met rijhulpsystemen te maken maar simpelweg met het feit dat er veel meer oudere auto's zijn.
Stukje simpele statistiek.
NatasjavE schreef:Lijkt mij dat het wetenschappelijke bureau ook wel weet waar over ze het hebben.

ikke schreef:Nou, nee, dus. Ik ben niet onder de indruk omdat iemand er de plakker "wetenschappelijk" op geplakt heeft.
NatasjavE schreef:Het betreffende rapport over dodelijke ongevallen.
https://www.swov.nl/publicatie/dodelijk ... wegen-2017
ikke schreef:En wat dat onderzoek betreft: het gaat er vooral om welke input je gebruikt en hoe je die getallen naast elkaar zet. Als je een beetje kennis van statistiek hebt, weet je ook hoe beïnvloedbaar dat is. Dit is niet meer dan een bosje statistiek......
Kort samengevat; iemand geeft aan dat er toch echt onderzoek naar gedaan is, jij denkt het beter te weten, er wordt aangegeven dat er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is, maar jij weet het ook beter dan de wetenschappers en schermt met statistiek, maar aan het einde van de rit zijn er 2 opties; je hebt het artikel niet gelezen, óf je hebt totaal geen flauw benul van statistiek.
ikke schreef:Niet?
Zoals al die beheersopties uiteindelijk allemaal ABS is (want daar komen de gegevens vandaan) zo is het gros van de rest terug te voeren op je parkeersensoren. Strikt genomen is zelfs adaptive cruise control niet meer dan een overmaatse parkeersensor.
Om het maar simpel te stellen; je l*lt uit je nek Ikke. Óf je begrijpt gewoon totaal niet hoe die systemen werken maar het weerhoudt je er niet van je zelf als autoriteit neer te zetten óf je denkt het te weten, wat misschien nog wel veel erger is. Iemand die er wél verstand van zal namelijk nooit met droge ogen beweren dat Lane Departure Assist/Alert, Pre Crash Warning, Blind Spot Monitor, Coffee Break alert "allemaal ABS is". Als je dat beweert, dan probeer je gewoon je discussiepartners te overbluffen op grond van de gedachte dat je een autoriteit bent op dit gebied. En het ergste; je hebt niet helemaal in de gaten hoe je jezelf hiermee eigenlijk gewoon declasseert in de discussie.
ikke schreef:Ik zal er een auto niet op laten staan, maar de V40 op het werk was in dat opzicht best een irritante auto om te rijden omdat ie om de haverklap over van alles en nog wat lag te zeuren en dat leidt meer af dan dat het wat oplevert. Gelukkig kon je de meest irritante opties ook uit schakelen.
Moet je eens proberen: een 60km weg waar die kantstreep bijna midden onder je auto door loopt. Daar gaat dat systeem niet alleen van over de zeik, die V40 corrigeerde ook en deed dat tot twee keer toe de berm in!! Bomen van 50cm doorsnede terug koppen heeft met Appeltje al geen schijn van kans dus zo'n V40 heeft daar al helemaal niks te zoeken. Ding kon uit, juist ja......
Een systeem is zo veilig als degene die het hanteert, ik kan er niets anders van maken.