Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Magrathea schreef:Oke maar het gaat hier dus om mensen voor wie het wél net veel werk is en/of voor wie het allemaal niet zo makkelijk gaat

Magrathea schreef:Oke maar het gaat hier dus om mensen voor wie het wél net veel werk is en/of voor wie het allemaal niet zo makkelijk gaat
mysa schreef:Ik heb het vaak geprobeerd, zo'n schema. Maar voor mij werkt het niet. Ik ben min of meer zelfstandige en daarnaast een soort oproepkracht en heb de ene week veel meer werk dan de andere. Ook wisselt de hoeveelheid energie (niet evenredig aan de hoeveelheid werk). Plus een vierpersoonshuishouden, honden, kat, buitendieren. De ene week weinig rommel, beesten z'n gangetje, de week daarop een puinhoop en extra werk aan de beesten.
Maar misschien, als je alleen woont en een goede gezondheid hebt, plus een dosis zelfdiscipline, dat het wel werkt!
Ik doe het dus ook eigenlijk niet, op koken na. En dan is de keuken vaak ontploft 
Needje schreef:Ik ben ook geboren zonder schoonmaakgen helaas.
Maar nu met de kat kan ik lig elke dag stofzuigen, want dat grit ligt o-ve-ral.
Moet zeggen dat de kat zo ook wel aan het zuigen went. Eerste 2 x was ie verstopt, maar nu komt ie steeds vaker even spieken.
) en hoewel de katten er in het begin niks van moesten hebben (hij stonk erg naar nieuw plastic en er zitten sprietjes op die waarschijnlijk gek voelden aan de pootjes) kijken ze er tegenwoordig niet meer naar om. Het scheelt zoveel! Elke keer als je de bak leegschept ook even het matje uitkloppen boven de bak, ik denk dat het zeker driekwart van het grit bijhoudt dat anders overal in huis terecht komt. Echt een lifesaver
ja het probleem is bij mij meer dat het ook echt in allerlei hoekjes eindigt waar ik niet zo vaak / makkelijk kom met de stofzuiger. Dus het probleem bij de bron aanpakken dan maar
MyWishMax schreef:Magrathea schreef:Oke maar het gaat hier dus om mensen voor wie het wél net veel werk is en/of voor wie het allemaal niet zo makkelijk gaat
Precies
Ook hier gaat het niet zo lekker nog. Wel hulp 1 keer in de week, maar zodra er een vervanger is wordt er toch niet zo goed schoongemaakt als dat mijn vaste doet. Mijn eigen schema werkt niet lekker, omdat ik e er niet aan kan houden. Als ik voor maandag iets gepland heb staan maar een enorm slechte dag heb, dan lukt het al niet en moet alles alweer verschoven worden.
Moet dus eigenlijk een schema maken waarbij ik nog kan schuiven qua taken en dagen, maar met maar 1 taak van weinig minuten per keer.
"Joepie dit ligt allemaal niet meer op de vloer!"
Magrathea schreef:Needje schreef:Ik ben ook geboren zonder schoonmaakgen helaas.
Moet zeggen dat de kat zo ook wel aan het zuigen went. Eerste 2 x was ie verstopt, maar nu komt ie steeds vaker even spieken.
Ik kan een matje echt aanraden!! https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... ten/649878
Deze kost geen drol (haha) en hoewel de katten er in het begin niks van moesten hebben (hij stonk erg naar nieuw plastic en er zitten sprietjes op die waarschijnlijk gek voelden aan de pootjes) kijken ze er tegenwoordig niet meer naar om. Het scheelt zoveel! Elke keer als je de bak leegschept ook even het matje uitkloppen boven de bak, ik denk dat het zeker driekwart van het grit bijhoudt dat anders overal in huis terecht komt. Echt een lifesaver
En anders kun je misschien even zoeken in BB, ik had er destijds een topic voor geopend, er werden nog een aantal goeie tips gegeven.
Needje schreef:Ik ben ook geboren zonder schoonmaakgen helaas.
Ik woon in een klein en gehorig appartement.
En stofzuigen na tienen zou ik ook niet op prijs stellen.
(of 7 uur in de ochtend)