Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij doen?

Akkoord gaan met 300 euro.
523 (70%)
De hele rambam ophalen, tot het laatste plankje aan toe!
149 (20%)
Tegenbod doen van 500 euro en hopen dat hij akkoord gaat (hoewel de verhurende makelaar vreesde van niet)
57 (7%)
Anders, namelijk...
11 (1%)

Totaal aantal stemmen: 740

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:34

Lukasje schreef:
Heuh? Ik ken dit eerlijk gezegd in België niet. Wel dat er gevraagd wordt of er interesse is om maatwerk gordijnen over te nemen, dat wel. Maar euh, een vloer is toch onroerend en hoort bij het huis, net zoals een raam.

Dat is in veel landen dus niet zo. In Belgie idd ongekend.

(ik krijg wel een beetje 'gierige hollanders' vibe erbij := :D )

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:37

@lukasje: in belgië is dat inderdaad niet de gewoonte. Als je een huis huurt mag je er echter wel vanuit gaan dat er een degelijke vloer ligt (tegels of laminaat, en je niet op de chape hoeft te lopen). Als je als huurder veranderingen eraan doet gaat dit in overleg met de verhuurder en dan ben je dit na eindtijd van het contract ook gewoon kwijt (of kan je het er weer uithalen in overleg.). Als je een huis koopt dan koop je het in de staat waarin het is.

xDaPhNex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:42

Hetzelfde een keer meegemaakt, maar deze persoon bood 100€ voor een vloer van 2 jaar oud van 1800€, we hebben de hele mikmak eruit getrokken en meegenomen naar nieuwe woning, de kleur was nog leverbaar bij de vloerenwinkel en we hebben bijgehaald. :)

In jouw geval, voor 300€ hebben je ouders én jij echt geen nieuwe pakketten, dus lekker meenemen. Voor 500€ zou ik het laten liggen denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:43

Laminaat is geen onroerend goed, zit immers gewoon los in de woning en kan er makkelijk uit. Dat is in Nederland wel het onderscheid tussen roerend of onroerend.. Dus ja, het is vrij normaal om hierover afspraken te maken, niet omdat het gierig is, maar omdat het makkelijk is dat je het kan laten liggen en je dit een berg werk scheelt. In principe moet het er bij een huurwoning ook altijd uit, tenzij dus de volgende het wil overnemen ;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:52

janderegelaa schreef:
Gini schreef:

Dus
Optie A:je krijgt 300 euro en hoeft niets te doen
Optie B: je krijgt 0 euro en je hebt het werk van een vloer uithalen en misschien zelfs nog de kosten van een container huren
Dan kies je dus voor optie B?

Ik denk dat ik te dom ben om dit te snappen.

Nu komt principe gewoon om de hoek kijken. Als ik genaaid wil worden dan doe ik dat zelf wel.

De nieuwe huurder gunt de oude huurder geen fatsoenlijk bedrag voor de vloer. Dan zou ik de nieuwe huurder de vloer ook niet gunnen. Want de bla bla van je moet het eruit slopen en naar beneden dragen...de nieuwe huurder moet nieuw spul omhoog dragen en leggen.

Bij mijn oude huis heb ik zelfs de nog bijna nieuwe vaatwasser uit de inbouwkeuken gehaald omdat hij bijna niks wilde geven. En wat ik ermee gedaan heb? Aan mijn zusje gegeven. Voor niks. Dat doe ik dan liever dan dat een onbekende hem voor te weinig heeft.

nou 300 euro voor een Ikea laminaat die nieuw 9 euro per vierkante meter kost is een heel net bedrag.
Je hebt dan net niet de allergoedkoopste laminaat te pakken. Dit zit nog gewoon in het ultra lage segment kwa prijs en kwaliteit. Dan is 300 heel schappelijk.
Ondervloer zal ook voor de goedkoopste gekozen zijn waarschijnlijk.
600 euro is dan eigenlijk dief van je eigen portemonnee zijn als je dat betaalt als nieuwe huurder zijnde.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:56

Hij kost toch zelfs €8.99 per 2,25 m2? Dus €4,- per m2? Wel exclusief ondervloer en plinten natuurlijk, maar toch. Puur het laminaat zelf kostte voor 100 m2 dus een euro of €400,- en is al 2 jaar oud.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:58

Animal schreef:
Hij kost toch zelfs €8.99 per 2,25 m2? Dus €4,- per m2? Wel exclusief ondervloer en plinten natuurlijk, maar toch. Puur het laminaat zelf kostte voor 100 m2 dus een euro of €400,- en is al 2 jaar oud.

Nee, hij kost 9€/m2, maar een pakket is 2.25m2 en kost ruim 20 euro.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:00

Als je alleen van de materiaalkosten uitgaat is 600 euro best een heel bedrag inderdaad. Reken je ook alle uren arbeid erbij die erin gestopt zijn, dan wordt het een ander verhaal. Zelfs als je handig bent en het zelf doet, dan kost het je nog veel tijd en moeite. Let wel: pakketten etc. halen bij Ikea. Naar boven slepen, zagen, passen en meten.. Vrije dagen nemen..

Overigens vind ik 600 euro ook wel veel hoor. Ik zou kijken of jullie elkaar in het midden tegemoet kunnen komen.
Laatst bijgewerkt door Niqui op 12-07-19 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:00

nee is wel echt per m2, niet 2,25 m2. Dat laatste is wat er meestal per pak aan planken in zit dacht ik.

heb nog ff opnieuw op de link geklikt om te checken.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:01

Mizora schreef:
Animal schreef:

Nee, hij kost 9€/m2, maar een pakket is 2.25m2 en kost ruim 20 euro.

Oja, nevermind. Had het vannacht verkeerd gelezen. Ik verbaasde me al over de bedragen die genoemd werden, maar nu snap ik waar dat aan ligt :)

LukieBradley

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:05

Ik was tussen de 800 - 900 euro kwijt voor mijn gamma vloer in het hele huis.
En dan nog 100 voor de plinten zeker wel, bij kleurend
Als ik hier ooit weg ga zou ik blij zijn als ze het willen hebben _O-
Vind het ook een kwestie van gunnen.
Maar ik ben daar heel makkelijk in :j
Ik snap best dat je een vergoeding wil maar ik vind 300 eigenlijk al heel erg netjes

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:06

poes schreef:
Lukasje schreef:
Heuh? Ik ken dit eerlijk gezegd in België niet. Wel dat er gevraagd wordt of er interesse is om maatwerk gordijnen over te nemen, dat wel. Maar euh, een vloer is toch onroerend en hoort bij het huis, net zoals een raam.

Dat is in veel landen dus niet zo. In Belgie idd ongekend.

(ik krijg wel een beetje 'gierige hollanders' vibe erbij := :D )

Ik ook :D
De volle mep willen (lees: teveel voor een 2e hands IKEA vloer) en als je dat er niet voor krijgt, lekker puh de zaak eruittrekken. Want o wee als iemand je een poot uitdraait.

Naar mijn idee mag je best blij zijn met EUR 300,-. Ik vind het een nette prijs. De nieuwe huurder had ook kunnen zeggen dat ie er niks voor wil geven. Hij is immers nergens toe verplicht.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:09

Askja schreef:
De nieuwe huurder had ook kunnen zeggen dat ie er niks voor wil geven. Hij is immers nergens toe verplicht.
Nou prima toch, dan de vloer eruit. Even goede vrienden :D . Het is maar net waar je voor kiest. Gelukkig kan iedereen dat voor zichzelf uitmaken.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:26

Voor mij zou het een principe ding worden en had alles eruit gehaald }>

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:29

Ik zou hier ook geen €600 voor willen betalen. De meeste bokkers zijn het daarover eens, hoezo is het dan een principe kwestie als de nieuwe huurder niet meer wil betalen dan 300? Ik zou hier pas over principe gaan praten als de huurder er maar €50 of zo voor wil geven.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:31

anoukwendy schreef:

Als ik de huurder was zou ik inmiddels eisen dat je het eruit haalt en je voor elke kras en schade laten dokken.

Principe toch.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:32

anoukwendy schreef:

Vast nog nooit 100m2 laminaat uit een bovenwoning naar beneden gesjouwd. Zwaar werk. Dat zijn namelijk heel wat kilos afval wat je moet sjouwen.

Dan maar geen principe.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:37

Principe of niet, wat een ander wil of niet.
Als jullie niet overeen komen moet het eruit.
Punt, wat je dan van de nieuwe huurder mag vinden of niet of andersom.
Beide partijen hebben een mening en hebben elkaar te respecteren

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:40

janderegelaa schreef:
Gini schreef:

Dus
Optie A:je krijgt 300 euro en hoeft niets te doen
Optie B: je krijgt 0 euro en je hebt het werk van een vloer uithalen en misschien zelfs nog de kosten van een container huren
Dan kies je dus voor optie B?

Ik denk dat ik te dom ben om dit te snappen.

Nu komt principe gewoon om de hoek kijken. Als ik genaaid wil worden dan doe ik dat zelf wel.

De nieuwe huurder gunt de oude huurder geen fatsoenlijk bedrag voor de vloer. Dan zou ik de nieuwe huurder de vloer ook niet gunnen. Want de bla bla van je moet het eruit slopen en naar beneden dragen...de nieuwe huurder moet nieuw spul omhoog dragen en leggen.

Ah zo, principes, ja, daar heb ik niet zoveel mee. Ik zorg dat ik mijn leven zelf zo goed mogelijk voor elkaar heb, dat ik anderen ook een gelukje/mazzeltje kan gunnen.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:43

Gini schreef:
Ik zorg dat ik mijn leven zelf zo goed mogelijk voor elkaar heb, dat ik anderen ook een gelukje/mazzeltje kan gunnen.
Dat is ook een principe :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:44

Straks is nieuwe huurder een bokker :=
Of googled op prijs ikea laminaat huurhuis overnemen en stuit op dit topic :=

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:45

Dan heeft hij wat om over na te denken...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:46

anoukwendy schreef:

Vraag me af wie je daar het hardst mee hebt. Misschien wel jezelf en is de nieuwe huurder blij dat hij het niet meer uit hoeft te halen maar dat hij van 0 af aan kan beginnen. :)*

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:54

Ik denk dat die huurder het prima vind dat alles eruit wordt gehaald. Kan het nieuwe er zo in.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:57

Tja, je weet het niet. Voor hetzelfde geld vindt hij het prima voor een huurhuis en denkt hij dat hij het voor een zacht prijsje wel kan overnemen.