Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Een kind is zo duur als je het zelf maakt , eerste tijd de luiers en later de studie. Veel daar tussen in hoeft niet het duurste of nieuwste te zijn.
Mazida schreef:Elnienjo: het is heel çliché, maar met liefde bereik je al heel veel. En de eerste jaren kun je je uk gewoon in leuke tweedehandskleertjes of Zeeman of Wibra-kleertjes steken, merken ze helemaal niets van. Ook sport en vakantie kun je zo duur maken als je zelf wilt. Je hoeft niet elk jaar op vakantie. En echt niet elk kind hoeft op paardrijden, hetzelfde als voor een telefoon en fiets, kan ook allemaal prima tweedehands. Groeien ze echt niet slechter van op hoor
elnienjo schreef:Mazida schreef:Elnienjo: het is heel çliché, maar met liefde bereik je al heel veel. En de eerste jaren kun je je uk gewoon in leuke tweedehandskleertjes of Zeeman of Wibra-kleertjes steken, merken ze helemaal niets van. Ook sport en vakantie kun je zo duur maken als je zelf wilt. Je hoeft niet elk jaar op vakantie. En echt niet elk kind hoeft op paardrijden, hetzelfde als voor een telefoon en fiets, kan ook allemaal prima tweedehands. Groeien ze echt niet slechter van op hoor
Kom je mee weg zolang ze nog niet op school zitten en zien wat de andere kinderen allemaal hebben.
Beter 1 kind wat je veel te bieden hebt dan 2 en moeten beknibbelen. Liefde alleen is niet genoeg.
Als paardenmens misgun je je kind ook geen paardrijles als hij of zij dat virus van je geerfd blijkt te hebben.
Zinzi_jewel schreef:Spannend TS
Ga duimen voor jullie
En zo typisch bokt om overal spoken achter bomen te zien .
Volgens bokt moet je dus minimaal een halve ton aan spaargeld hebben voor je überhaupt aan kinderen mag gaan denken .
Kinderen worden niet groot van dure merk kleding en veel te dure smartphones
Kinderen worden groot van veel liefde , gewenst zijn en eten op tafel .
Percy schreef:Misschien hadden ze eerst toestemming moeten vragen aan sommige bokkers voor ze aan een kindje begonnen
Simbaa schreef:Zinzi_jewel schreef:Spannend TS
Ga duimen voor jullie
Volgens bokt moet je dus minimaal een halve ton aan spaargeld hebben voor je überhaupt aan kinderen mag gaan denken .
Dat zegt toch helemaal niemand? En aangezien de eerste post hierover van mij was, vind ik wel dat ik even moet reageren.
Ik vind niet dat je een halve ton moet hebben, maar zou zelf nooit zonder spaarrekening gaan verhuizen (met de nodige kosten) als ik zou weten dat er een babytje (op komst) is. En dat is hier wel een relevant antwoord.
Waarom moet het dan meteen zo overdreven worden?
Simbaa schreef:Zinzi_jewel schreef:Spannend TS
Ga duimen voor jullie
Dat zegt toch helemaal niemand? En aangezien de eerste post hierover van mij was, vind ik wel dat ik even moet reageren.
Ik vind niet dat je een halve ton moet hebben, maar zou zelf nooit zonder spaarrekening gaan verhuizen (met de nodige kosten) als ik zou weten dat er een babytje (op komst) is. En dat is hier wel een relevant antwoord.
Waarom moet het dan meteen zo overdreven worden?