Verhuizen of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beenjesshar

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 13:51

Ga voor jullie duimen ,
En de financiële kant gaat niemand iets aan snap die discussie ook niet hoor

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:16

Spannend Anne!

En je hebt gelijk, je hoeft je financiën echt niet te delen op Bokt!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:19

bigone schreef:
Een kind is zo duur als je het zelf maakt , eerste tijd de luiers en later de studie. Veel daar tussen in hoeft niet het duurste of nieuwste te zijn.

Brillen, beugels en allerlei andere nauwelijks vergoede kosten kun je altijd treffen. En dan zijn er kleren en schoenen waar ze continu uit groeien. Sportclubjes, vakantie hobbies. Elektronica als tablet, telefoon. Een fiets.
Ze zeggen bij het nibud dat een kind tot zn 18e een ton kost, dan is studie nog niet eens meegerekend.
Bij 1 kind houden en voor het ruimere huis gaan zou mijn idee zijn.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:26

Elnienjo: het is heel çliché, maar met liefde bereik je al heel veel. En de eerste jaren kun je je uk gewoon in leuke tweedehandskleertjes of Zeeman of Wibra-kleertjes steken, merken ze helemaal niets van. Ook sport en vakantie kun je zo duur maken als je zelf wilt. Je hoeft niet elk jaar op vakantie. En echt niet elk kind hoeft op paardrijden, hetzelfde als voor een telefoon en fiets, kan ook allemaal prima tweedehands. Groeien ze echt niet slechter van op hoor :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:30

Is dat nou nodig elnienjo?

Neem aan dat dit stel echt wel weet wat ze doen.

Ga ook voor je duimen. Stond begin dit jaar ook voor zo'n twijfel en ben zo blij dat we toch voor het nieuwe huis zijn gegaan. Alle beren op de weg die ik zag zijn verdwenen en ik geniet elke dag van dit huis. Wij moeten nu wat verder rijden naar een honden uitlaat plek en onze paardjes maar het ritje daar naartoe is al een feestje vanwege de prachtige natuur.

Succes!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:31

Mazida schreef:
Elnienjo: het is heel çliché, maar met liefde bereik je al heel veel. En de eerste jaren kun je je uk gewoon in leuke tweedehandskleertjes of Zeeman of Wibra-kleertjes steken, merken ze helemaal niets van. Ook sport en vakantie kun je zo duur maken als je zelf wilt. Je hoeft niet elk jaar op vakantie. En echt niet elk kind hoeft op paardrijden, hetzelfde als voor een telefoon en fiets, kan ook allemaal prima tweedehands. Groeien ze echt niet slechter van op hoor :)

Kom je mee weg zolang ze nog niet op school zitten en zien wat de andere kinderen allemaal hebben.
Beter 1 kind wat je veel te bieden hebt dan 2 en moeten beknibbelen. Liefde alleen is niet genoeg.
Als paardenmens misgun je je kind ook geen paardrijles als hij of zij dat virus van je geerfd blijkt te hebben.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:38

Ach elnienjo, ik ken hier genoeg tieners met een tweedehands smartphone en fiets en die voelen zich zeker niet ongelukkig hoor :) . Natuurlijk zouden ze misschien ook liefst het nieuwste hebben, maar ik hoor ze nooit klagen. Ik mocht vroeger ook jaren lang niet op paardrijles, omdat het geld er niet was. Ben er ook niet slechter van geworden. In plaats daarvan zat ik bij een tekenclub en op handbal, een stuk goedkoper en was ook leuk. En ja, kinderen troeven elkaar af op school wie het verste weg is geweest, maar ook daar hoef je niet aan mee te doen om per se een gelukkig kind te hebben.

Ik ken trouwens ook genoeg ouders met veel geld die ook niet ieder jaar op vakantie gaan en hun kids ook echt niet in de duurste merkkleding steken of een iPhone geven. En die kinderen zien er niet ongelukkig uit :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:47

Spannend TS, klinkt wel als een unieke kans, dus ik zou er lekker voor gaan als jullie het huis kunnen krijgen. Dan maar niet gelijk perfect alles voor elkaar. Als de basis op orde is kan de rest ook gedurende de tijd wel.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:53

Spannend TS
Ga duimen voor jullie

En zo typisch bokt om overal spoken achter bomen te zien .
Volgens bokt moet je dus minimaal een halve ton aan spaargeld hebben voor je überhaupt aan kinderen mag gaan denken .
Kinderen worden niet groot van dure merk kleding en veel te dure smartphones
Kinderen worden groot van veel liefde , gewenst zijn en eten op tafel .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:10

elnienjo schreef:
Mazida schreef:

Kom je mee weg zolang ze nog niet op school zitten en zien wat de andere kinderen allemaal hebben.
Beter 1 kind wat je veel te bieden hebt dan 2 en moeten beknibbelen. Liefde alleen is niet genoeg.
Als paardenmens misgun je je kind ook geen paardrijles als hij of zij dat virus van je geerfd blijkt te hebben.

Joh doe normaal zeg :+ er is niks mis mee met je kind te leren dat het leven niet draait om wat je allemaal (niet) hebt.
Ik zou m’n kind ook wel willen laten opgroeien in een villa met een reusachtige tuin met zwembad, maar dat is ook voor weinig kids weggelegd.

En ik heb niet de indruk dat dit stel onbezonnen aan een kind is begonnen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:16

Misschien hadden ze eerst toestemming moeten vragen aan sommige bokkers voor ze aan een kindje begonnen :+

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:21

Zinzi_jewel schreef:
Spannend TS
Ga duimen voor jullie

Volgens bokt moet je dus minimaal een halve ton aan spaargeld hebben voor je überhaupt aan kinderen mag gaan denken .

Dat zegt toch helemaal niemand? En aangezien de eerste post hierover van mij was, vind ik wel dat ik even moet reageren.

Ik vind niet dat je een halve ton moet hebben, maar zou zelf nooit zonder spaarrekening gaan verhuizen (met de nodige kosten) als ik zou weten dat er een babytje (op komst) is. En dat is hier wel een relevant antwoord.

Waarom moet het dan meteen zo overdreven worden?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:23

Percy schreef:
Misschien hadden ze eerst toestemming moeten vragen aan sommige bokkers voor ze aan een kindje begonnen :+

Ook dit is flauw. Het gaat toch om of ze dit huis moet nemen? Dan is het financiele plaatje nou eenmaal van belang. En dan is het helemaal niet gek dat sommige mensen aangeven dat het handig is om een spaarrek/potje achter de hand te hebben. Als je die niet hebt zou mijn vraag zijn, is een verhuizing dan nu wel het handigste besluit?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:27

Ik vind dat het totaal uit zijn verband wordt getrokken, zie sommige posts hierboven. Ik refereer niet aan jou.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:30

spannend. 2e geworden.

hoe lang heeft nummer 1 om te beslissen?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 15:32

Spannend hoor, plaats 2!

Natuurlijk best een grote kans dat nummer 1 dit mooie huis neemt maar ik hoop voor jullie dat er iets goeds voor jullie uitkomst.
Blijven zitten in jullie kleine maar fijn huis bij het bos of verhuizen naar ruimer.... jullie liefde is niet plaatsgebonden dus iets goeds is er altijd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:28

Simbaa schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Spannend TS
Ga duimen voor jullie

Dat zegt toch helemaal niemand? En aangezien de eerste post hierover van mij was, vind ik wel dat ik even moet reageren.

Ik vind niet dat je een halve ton moet hebben, maar zou zelf nooit zonder spaarrekening gaan verhuizen (met de nodige kosten) als ik zou weten dat er een babytje (op komst) is. En dat is hier wel een relevant antwoord.

Ik vind juist om dezelfde reden dat ze wél de kans moeten grijpen te verhuizen. Het is namelijk alleen de verhuis zelf die geld kost (behangetje, lik verf, wat aan de tuin doen etc) Voor de sociale huurwoning zelf zullen ze wel gewoon genoeg subsidie ontvangen. Maar als ze daarmee wachten tot de baby er is en dus elke maand opeens duurder uitvalt (want je kan dat leuke pakje etc niet laten hangen) dan is de stap zetten lastiger. Nu gelijk doorpakken en ze hebben een ruim huis.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 16:34

Anne fijn nog steeds 2e! Ik ga voor je duimen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:41

Spannend zeg!
Het lot beslist nu dus ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 20:13

Ik ben wel benieuwd hoe jullie er nu tegenaan kijken, als het toch naar nr. 1 zou gaan. Opluchting of toch wel balen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:11

Spannend Anne. :)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 21:34

Spannend op nr 2. Ik hoop dat jullie het huis alsnog krijgen. Het is voor kinderen zo fijn om in een nieuwbouwwijk op te groeien. Onze kinderen doen het ook, veilig, veel speeltuinen, kinderen en groen en alle faciliteiten bij de hand.

Een nieuwer huis is beter geïsoleerd en daar bespaar je dan ook op stookkosten etc.

Wanneer weten jullie of nr 1 het huis neemt/geschikt bevonden zijn?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 21:37

Als nummer één het aanneemt horen we niets. We willen vrijdag zelf even bellen naar de woningbouw.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 22:07

Simbaa schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Spannend TS
Ga duimen voor jullie

Ik refereer in het algemeen , niet op de eerste die post .

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 23:04

Ik volg ook mee, ben benieuwd.. Ik hun het jullie van harte!! Xx