[VOLG] The final project

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lrm

Re: [VOLG] The final project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-19 22:53

Ja hoor! Wij zijn wel iets opgeruimder en zitten iets meer achter de broek aan. Maar dat komt meer dat de gewoonte er al jaren is, de mensen zijn er ook al jaren. Maar dat komt helemaal goed! Iedereen staat er ook heel positief in! En alles wordt mooier dus allemaal leuk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:31

Mooi zeg!! Dat fietsenrek, superstrak +:)+ en de foto met de hond boven, zo leuk :D

Zal je even een pb sturen voor de tegels :D

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:14

Mooi zeg!! Dat fietsenrek, superstrak +:)+ maar hey wat een bekende fiets die witte das toch ook een elektrische gazelle miss grace ? die heb ik namelijk ook ook in het wit hihihi word wel mooi hoor zo allemaal

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 21:46

Haha horselover klopt helemaal echt fijn fietsje, zie hem ook overal.

We zijn los en dus heerlijk aan het rammen. Avond uurtjes worden weer benut.

Dit wordt de badkamer boven.
Afbeelding

Twee dezelfde slaapkamers aan bak kant.
Afbeelding
Afbeelding

De vloer was gelijmd

Afbeelding
Afbeelding

En de kamer aan de andere zijde

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:05

Lekker basic ingericht :')

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:11

Gaan jullie dat verlaagde plafond er ook uithalen?
Wat een werk trouwens alles helemaal strippen, maar dan kan je wel moet een goede basis beginnen.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 22:18

zonnebloem18 schreef:
Gaan jullie dat verlaagde plafond er ook uithalen?
Wat een werk trouwens alles helemaal strippen, maar dan kan je wel moet een goede basis beginnen.

Lastig. We wisten niet wat we tegen zouden komen. De balken liggen allemaal niet op een lijn en al het stroom zit er op zich in. Dus tot nu toe denk ik nog steeds verlaagde plafond houden we er in.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 18:23

En weer een stuk verder. Alles boven is kaal aan het raken. Dek vloer voor de nieuwe badkamer er uit. Alle plafonds zijn eruit, in de gang de schrootjes eraf. En tijd om weer te gaan opbouwen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De gang:

Afbeelding
En met steiger er in.
Afbeelding

Lekker gevoel weer!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 20:29

Wat ga je doen met die steiger? De bakstenen plamuren? :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 20:43

Alle schrootjes moeten er af van de plafonds in de gang. En inderdaad gaat ook de baksteen look drastisch veranderen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 07:21

Die muren verdienen inderdaad aandacht.... verder volg ik jullie nog maar wat stiller!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 09:59

Hoe'st er mee, Lau?
Druk met vorderingen of te druk en geen vorderingen? ;)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-19 11:21

Druk Druk, ik maak vanmiddag even een update. Maar is verder niet veel leuke update (sleuven zijn gefreesd enz) morgen gaan de eerste plafonds weer dicht.

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 23:13

We wouden een stuk uitbouwen. Helaas is de vergunning af gewezen en moeten we het doen met wat we hebben. Jammer, we wouden hier onze ketel in, een zonneboiler en een mooie grote master badkamer. Helaas.

Dus op nieuw gaan tekenen. Wordt nog steeds mooi natuurlijk maar we willen geen ruimte opgeven voor een grote douche met bad enz. Dus nu een ruime inloop douche waar we tevreden mee moeten zijn.

Maandag begint de stucer boven. En na wat tegen slagen bij de loodgieter wordt het een race tegen de klok. Maar knallen maar.

Nieuwe plekken voor de radiatoren kamers voor.

Afbeelding
Afbeelding

Isolatie er in.

Afbeelding

De nieuwe badkamer sleuven frezen.

Afbeelding
Afbeelding

Achter slaapkamer alle leidingen weg en extra stopcontact
Afbeelding
Afbeelding

Morgen zijn wij een dagje vrij dus gaan we alles boven gipsen. En dan kitten, voorstrijken (Dat wordt wel dit weekend) knallen maar.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 12:31

Oh jeetje wat balen van de vergunning, waarom is die afgewezen? Dat is echt pech...

Verder behoorlijk bezig geweest!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 21:54

Ik wou updaten maar man kon mijn arm zelfs niet meer omhoog krijgen. We kregen het afgelopen zondag af. Als een gek alles wat je maar kon verzinnen gedaan. Zo hard gewerkt om maar geen achterstand te krijgen in de planning.

Alle stucplaten er op. Voorstrijk. Kit. man we waren op. En toen begon de achterstand pas. :( baal er zo van. De stucer gaf aan 3 dagen met 2 man. Was hij er dag 1 alleen. Dus ik?? Ja 3 dagen met 2 man is 6 dagen alleen. Euhhh. Nou zo zie ik het niet. Maar hij gaf aan donderdag lukt ons. En woensdag badkamer klaar. Morgen samen woensdag samen donderdag alleen. Dinsdag maakte ze een klap, woensdag kwam een sjappie alleen, schoot niet op, hierdoor kon de loodgieter de badkamer niet voorzien van vloerverwarming. Donderdag geen stap verder en vrijdag niet op komen dagen. Helemaal grrrr. Ik beloof maandag is het af. Dinsdag... En nu nog niet helemaal af. :( tegelzetter stond voor vandaag kan niet afgezegd worden, schilderen kan niet meer voor de vloer want de vloer kan niet anders als maandag komen. :( dus nu moet de stuc nog af, het moet nog geschilderd worden en dat allemaal op mijn mooie vloertje. Zo jammer wij liepen niets achter, helemaal uit de naad gewerkt en dan een schakel die het verklooid terwijl hij die week er voor zei ja ik baal zo als iemand uit loopt. Nou thanks.

Voor de stucer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Badkamer stuc en begin van de tegels.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ja uiteraard kunnen we verven met de vloer erin maar toch. Het liep allemaal zo goed, knetter hard in gezet. Balen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:00

Oooh wat BALEN :n

Dat voorbereidende werk is altijd een tegenvaller; duurt zo lang en is nooit mooi..Pfff..balen zeg!!
Hopelijk komt het komende week goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 06:26

Ik vind het ook wel een risico dat je alles zo strak plant, dan heb je ook geen enkele speling bij wat voor tegenslag ook.. Balen!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 06:31

Maar je moet sowieso toch nog even wachten tot de stuc droog is? Bij ons omdat we 2cm dikte hadden moesten we zelfs 1 jaar wachten tot alles zeker droog was. Dus een week/paar dagen is toch te kort?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 06:53

Balen als werklui zich niet aan hun beloftes houden. Waardeloos en sterkte met de zere lijven!

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 07:20

Maar waarom wordt het zo'n enorme haastklus? Dit is echt zonde en buiten dat niet echt bevorderlijk voor de sfeer en gezondheid :?

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 08:26

Nou een haast klus dat valt alles mee. Maar mensen geven 1 mogelijke tijd op daar moet je het mee doen. :) dus haast klus nee. Maar je moet mensen "boeken" dus dat bepaald een planning.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:41

Maar het stucwerk is toch nog helemaal niet droog in de badkamer? Dan kan je er toch ook beter nog geen tegels op plakken lijkt mij???

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 08:56

Er komen geen tegels op het stucwerk. Over alles is verder goed nagedacht we lopen al langer mee met verbouwingen als vandaag dus zulke fouten hoef je niet te verwachten ;)

Stucwerk droogt 1 mm per dag, meeste dingen waren hier heel glad al aangetroffen na het verwijderen van glasbehang. Maar ik hoef mezelf natuurlijk niet te verantwoorden over de keuzes die we maken :)
Laatst bijgewerkt door lrm op 03-10-19 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:59

lrm schreef:
Nou een haast klus dat valt alles mee. Maar mensen geven 1 mogelijke tijd op daar moet je het mee doen. :) dus haast klus nee. Maar je moet mensen "boeken" dus dat bepaald een planning.

Maar je kunt toch in die planning beter een aantal dagen speling houden?
Ik heb dat nu zelf ook, volgende week de installateur en pas de week erna de stukadoor. En nu gaat het met die installateur al zo moeizaam, ben ik blij dat ik toch wat dagen speling heb..

Dus haastklus, zo komt het idd over als je alles zo kort op elkaar plant.