Ik heb wel al een dikke week veel in de tuin kunnen doen, wat wel meer werk dan verwacht, vooral de 7 ingegraven aanhangers puin die ontzettend veel hebben opgehouden. Uiteindelijk 2 grote containers gevuld met alle rommel uit de tuin en die is nog lang niet leeg maar alles wat er nu nog staat of ligt is voor ons en niet voor de verkopers om af te voeren.
Ik heb dit afgelopen weekend alleen zaterdag nog veel gedaan en gisteren alleen tegels opgeruimd en de kiezels verwijderd.
De bomen zijn nu voor zover ik dat kon gesnoeid en ineens is ook de grensafscheiding zichtbaar, afgebakend met zoals verwacht half ingegroeide kippengaas en prikkeldraad. Alles op de bodem is nu nog overwoekerd met klimop en bramen.
Ik heb 2 dagen lang de verkopers mee geholpen met uitgrave en tillen. Wel een beetje jammer dat ik dan niet de container die net niet vol was verder mocht vullen met dingen die hun niet op hoefden te ruimen maar ik wel graag weg wilde, zoals zware betonnen palen die er prima inpasten maar ik nu naar de stort mag afvoeren tegen betaling. Maar aan de andere kant mag ik wel blij zijn dat ik überhaupt al kon beginnen anders was die puin ook nog niet ontdekt en was dat allemaal achteraf gedoe geworden met de verkopers.
Grote nadeel is dat ik mijn pols zwaar overbelast heb. Ik heb carpaal tunnelsyndroom en heb er nu zoveel last van dat ik s`nachts niet slaap van het getintel en overdag geen kracht meer heb. Ik wilde vandaag wel echt nog dingen afmaken maar twijfel of ik dat überhaupt kan. Mijn haren kammen lukt niet eens nu.
Ik wil namelijk nog gaas rondom de kippenren en over het dak daarvan spannen, de voorste gaaspanelen cab de paddock plaatsen zodat de honden niet weg kunnen ( achterin is namelijk nog geen omheining en kan ik ook nog niet plaatsen ivm al die bomen die eerst wegmoeten) en ik wil nog een aantal schuttingen weghalen. het oude kippenhok wilde ik ook weghebben maar er zit een vogel i te broeden dus die krijgt voorrang en als de vogeltjes uitgevlogen zijn kan die altijd nog weg.
De mega zware 15 cm dikke tegels weghalen laat ik dan achterwege, die kan ik nu niet tillen en ook al zou ik het graag wegwillen, het heeft nu geen prioriteit
Ik hoop alleen dat ik straks in huis nog dingen kan doen, hetgene wat nu als eerste gedaan moet worden is behang verwijderen en verven en juist die bewegingen zijn rampzalig voor mijn pols.
VOOR

NA

VOOR

NA