verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 08:55

Ik ben aan het aftellen, nog 2 dagen voor ik de sleutel krijg, vlinders in mijn buik of alles doorgaat. Ik zou gek worden als er nu iets gebeurde namelijk waardoor de verkoop niet doorging. Ik heb al zoveel pech gehad dat ik niet durf te hopen dat nu alles goed gaat, nog 53 uur in spanning zitten vanaf nu.

Ik heb wel al een dikke week veel in de tuin kunnen doen, wat wel meer werk dan verwacht, vooral de 7 ingegraven aanhangers puin die ontzettend veel hebben opgehouden. Uiteindelijk 2 grote containers gevuld met alle rommel uit de tuin en die is nog lang niet leeg maar alles wat er nu nog staat of ligt is voor ons en niet voor de verkopers om af te voeren.

Ik heb dit afgelopen weekend alleen zaterdag nog veel gedaan en gisteren alleen tegels opgeruimd en de kiezels verwijderd.
De bomen zijn nu voor zover ik dat kon gesnoeid en ineens is ook de grensafscheiding zichtbaar, afgebakend met zoals verwacht half ingegroeide kippengaas en prikkeldraad. Alles op de bodem is nu nog overwoekerd met klimop en bramen.

Ik heb 2 dagen lang de verkopers mee geholpen met uitgrave en tillen. Wel een beetje jammer dat ik dan niet de container die net niet vol was verder mocht vullen met dingen die hun niet op hoefden te ruimen maar ik wel graag weg wilde, zoals zware betonnen palen die er prima inpasten maar ik nu naar de stort mag afvoeren tegen betaling. Maar aan de andere kant mag ik wel blij zijn dat ik überhaupt al kon beginnen anders was die puin ook nog niet ontdekt en was dat allemaal achteraf gedoe geworden met de verkopers.

Grote nadeel is dat ik mijn pols zwaar overbelast heb. Ik heb carpaal tunnelsyndroom en heb er nu zoveel last van dat ik s`nachts niet slaap van het getintel en overdag geen kracht meer heb. Ik wilde vandaag wel echt nog dingen afmaken maar twijfel of ik dat überhaupt kan. Mijn haren kammen lukt niet eens nu.
Ik wil namelijk nog gaas rondom de kippenren en over het dak daarvan spannen, de voorste gaaspanelen cab de paddock plaatsen zodat de honden niet weg kunnen ( achterin is namelijk nog geen omheining en kan ik ook nog niet plaatsen ivm al die bomen die eerst wegmoeten) en ik wil nog een aantal schuttingen weghalen. het oude kippenhok wilde ik ook weghebben maar er zit een vogel i te broeden dus die krijgt voorrang en als de vogeltjes uitgevlogen zijn kan die altijd nog weg.
De mega zware 15 cm dikke tegels weghalen laat ik dan achterwege, die kan ik nu niet tillen en ook al zou ik het graag wegwillen, het heeft nu geen prioriteit

Ik hoop alleen dat ik straks in huis nog dingen kan doen, hetgene wat nu als eerste gedaan moet worden is behang verwijderen en verven en juist die bewegingen zijn rampzalig voor mijn pols.

VOOR
Afbeelding

NA
Afbeelding

VOOR
Afbeelding

NA
Afbeelding

Vayo

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:24

Jeetje weer bergen werk verzet!!! Balen van je pols!! Ben je er al wel eens aan geopereerd? Spannend nog twee dagen, komt vast goed maar ik snap je gevoel. Toen wij ons huidige stukje grond gekocht hadden had ik ook steeds het gevoel dat het te mooi was om waar te zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 15:56

Nee dat moet al een jaar met ik stel het steeds uit, het komt nooitui t dat ik een tijdje niks met mijnhand mag doen.
Ik gebruik wel een brace voor de nacht maar dat doet niet veel nu

Ook de schuttingen en rozenboog zijn weg. Kippenren is klaar. Ik sta helaas nu al een halfuur in de rij voor de stort er met een volle aanhanger met hout. Hier is het altijd zo druk!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:07

Kijk ook even of er voordeel uit te behalen valt om naar de stort van nieuwe woonplaats te rijden.
ik zie dat je dan een afvalpas moet hebben maar wel naar dezelfde mag rijden, geen idee of je vanuit die gemeente dan iets gratis hebt of zo.

Staan ook andere milieustraten vermeld maar geen prijzen alleen dat je daar terecht kan.
Laatst bijgewerkt door joyce83 op 29-04-19 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 16:08

Is dezelfde :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 18:49

Je kunt ook overwegen om alle troep die je nog vindt (ervaring leert: het is veel) te verzamelen tot je ook een container vol hebt. Ik vermoed dat dat goedkoper is...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 19:49

Ik heb naar containers gekeken maar die zijn ontzettend duur. Bijvoorbeeld een container van 3 kuub, die kost €232,99 incl btw
Bij de stort betaal ik 12 euro per halve kuub dat is 72 euro voor 3 kuub afval, ok, dan wel nog de tijd en de benzine die ik er extra aan kwijt ben. maar het zijn 8 km enkele reis, voor dat prijsverschil rij ik wel op en neer

Ik ben nu inde tuin grotendeels klaar met opruimen, alles wat ik nog onder de grond tegenkom wil ik op de verkopers schuiven, daar heb ik de makelaar al over gebeld.

Er ligt nog een mega berg met compost voornamelijk van takken en bladeren achter in de tuin, volgens mijn vader moet dat ook weg. Ik twijfel of dat voor de verkopers is om op te ruimen of mijn "pech" Weet iemand dat? Er zijn geen afspraken gemaakt over wel of niet opruimen dus de gebruikelijke regels gelden
Het was in elk geval onbegonnen werk om dat op te scheppen, dat zullen zeker 6 kuubs zijn en dan ben ik uren aan het scheppen maar het moet wel weg omdat de rijbak daar komt.

Ik had zaterdag nog een deel puin gevonden onder de bladeren wat hun weg moesten gooien, 2 kruiwagens vol stenen en nog metalen buizen die ze wel gezien hadden maar blijkbaar ook niet meer hebben opgeruimd. Helaas hadden ze de sleutel weggehaald van de poort zodat ik niet aan de container kon ( lekker kinderachtig) maar daardoor kon ik dat ook niet erin gooien. Ik heb hun een apje gestuurd en de kruiwagens voor de poort gezet maar de vrouw was gisteren niet meer bij het huis geweest en de man heeft niks opgeruimd en nu is de container natuurlijk al opgehaald.

Vandaag zijn ze voor de laatste keer gekomen om binnen te poetsen en ze vonden dat ik dat kleine beetje ook wel zelf kon afvoeren. Het metaal kon ik wel aan de voortuin leggen dan werd dat vanzelf opgehaald en de rest kon ik wel naar de stort brengen Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Het is niet heel erg veel maar aangezien ze bang waren dat ik "mijn afval" in de container gooide is de sleutel weggehaald en nu mag ik hun vergeten afval wel zelf afvoeren volgens hun.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 22:33

Het is super triest maar ik zou mijn verlies nemen. Je wil geen slechte PR van hun in de buurt. Dat zijn die paar tientjes niet waard. Ze zijn je tegemoet gekomen doordat je buiten aan de gang mag voor de overdracht. Doen alsof je gek bent en even door de zure appel heen met de laatste aanhangers. Het is de weg van de minste weerstand en heb je geen eventuele slechte start in de buurt.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:27

Ik volg dit topic met veel interesse zins het begin maar wil nu toch wel even reageren!

Neem alstublieft je 'verlies' met de rotzooi die je nu nog hebt. Dit hadden ze ook niet voor je betaald of afgevoerd als je er achter was gekomen als alles echt rond was en je erin zou zitten.
Ze zijn je al heel erg tegemoet gekomen door je nu al te laten klussen in de tuin dus doe om het zo te bekijken ook wat terug net zo als wat equitation zegt. Die paar tientjes stort kosten doen het hem neem ik aan ook niet voor jou.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:33

Op zich snap ik wel wat jullie zeggen neem je verlies, aan de andere kant heeft ze wel enkele dagen geholpen met zooi ruimen wat hun tot het laatste moment hebben laten liggen. Voor mijn gevoel al compensatie genoeg voor het eerder mogen beginnen.

Voordeel van het wel eerder mogen beginnen is dat je wel dingen gevonden hebt die anders niet gevonden waren en dus waren blijven liggen.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:14

Al die bergen takken die daar nog liggen, kun je daar geen versnipperaar voor huren? Versnipper je die takken ter plaatse en klaar. Geen gesleep, geen gedoe met afvoeren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:22

Of een 'dijk' van maken en die vullen met oude aarde/zand. Hierover wat bodembedekkers (Vinca) en je hebt een prima afscheiding waar ook de natuur lol aan heeft.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 17:36

Snap dat je het er niet mee eens bent maar kijk eens naar hoeveel werk je al hebt kunnen verzetten in de tussentijd! Wow, echt al zo'n groot verschil! Zij balen natuurlijk van het feit dat ze extra werk hebben gekregen doordat je nu dat puin al ontdekt hebt, dachten er misschien zelf helemaal niet meer aan of mee weg te komen.
Heel veel succes morgen als je de sleutel eindelijk echt krijgt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 20:57

estja schreef:
Al die bergen takken die daar nog liggen, kun je daar geen versnipperaar voor huren? Versnipper je die takken ter plaatse en klaar. Geen gesleep, geen gedoe met afvoeren.

Goede tip!

Pinkeltje schreef:
Ik volg dit topic met veel interesse zins het begin maar wil nu toch wel even reageren!

Neem alstublieft je 'verlies' met de rotzooi die je nu nog hebt. Dit hadden ze ook niet voor je betaald of afgevoerd als je er achter was gekomen als alles echt rond was en je erin zou zitten.
Ze zijn je al heel erg tegemoet gekomen door je nu al te laten klussen in de tuin dus doe om het zo te bekijken ook wat terug net zo als wat equitation zegt. Die paar tientjes stort kosten doen het hem neem ik aan ook niet voor jou.

Dat is dus niet zo, als ik er later achter gekomen was moesten hun het alsnog afvoeren. Dit is bewust in de grond gestopt en aangezien de man de eerste bewoner was kan hij niet zeggen dat hij er niet vanaf wist. Morge wordt dat ook bij de eindinspectie genoteerd dat als ik nog meer tegenkom dat hun dit alsnog af moeten voeren en zo niet dat ik de kosten van het afvoeren op hun kan verhalen.

Hij wilde ook het tuinhuis en oude hok niet leegruimen, hij vond dat dat allemaal bij het huis hoorde en dat afval voor mijn rekening was. Er zaten ook echt geen bruikbare spullen meer bij, de bruikbare spullen hebben ze verkocht alleen het afval wilde hij achterlaten ( uiteindelijk dus 20 kuub) . Zijn vrouw heeft echter met de makelaar gesproken en die heeft haar verteld dat dat allemaal weg moest. Hij heeft geen vinger uitgestoken met opruimen, liet dat allemaal aan haar en mij over en bleef maar vertellen wat een onzin dat allemaal was.

Ik ben hun zeker dankbaar dat ik eerder mocht beginnen, ik heb daardoor al ontzettend veel kunnen doen, maar daarvoor heb ik hun ook ruim 20 uur meegeholpen met puin uitgraven en opruimen en voornamelijk alleen al het zware til en sjouwwerk gedaan. Het is dus niet dat ik nu moeilijk doe om 2 kruiwagens stenen en dat ik verder niks gedaan heb. Het ging mij meer de manier waarop het ging. Dat ik het tijdig aangeef, zelfs al opruim en klaarleg voor de container en dat het er na 2 dagen nog steeds ligt en dat dan ineens container weg is en dan heel makkelijk gezegd wordt, ow dat breng jij dat toch even weg.
Ik kon het niet in de container gooien omdat ze bewust de sleutel weg hadden gepakt zodat ik niet "stieken" mijn afval in de container kon gooien.

Maar het is al afgevoerd,
Ik heb inderdaad geen zin in gedoe hierdoor.

Nog een paar uur aftellen en dan is het zover *\o/* *\o/*

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-19 21:06

De kippenren is ook zo goed als af, het net aan de bovenkant is gespannen, rondom kippengaas en aan de achterkant waar het kippen en konijnenhok geplaatst wordt hekwerk gevlochten. Ik moet alleen nog voor het smallere deel het vlechtwerk smaller knippen en dan kan het helemaal dicht. Het nieuwe hok van betonpex is ook klaar, moet er alleen nog zwenkwieltjes onder plaatsen en verhuizen naar het hok. Alles is nu hopelijk vos, marter en roofvogelproof
Afbeelding

en nog een voor en na foto
Afbeelding

De houten schuttingen en rozenboog weg, heeeeeeeel veel zichtbare en verstopte paadjes van stoep en grindtegels weggehaald, achteraan de schuttingen van zware betonnen palen met harmonicagaas en dat wondbreekgaas verwijderd en flink gesnoeid.

Afbeelding

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 08:45

Excuses, ik had gemist dat het de aller eerste eigenaar was.
Wij hebben namelijk wel het zelfde probleem gehad maar doordat het niet de eerste eigenaar was moesten we zelf alles afvoeren omdat de persoon waarvan we de grond hadden gekocht er niks van af wist, zei die .

Je maakt er wel een heel mooi stuk van!! Vandaag krijg je de sleutel toch? Geniet van dit moment!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 09:18

Ja over 5 uurtjes is het zover. Zo ontzettend spannend. Het is nu al zovaak mis gegaan dat ik bijna niet durf te geloven dat vandaag gaat gebeuren. Ook bij deze woning hebben wij de nodige tegenslagen en onzekerheden gehad, ik ben vorige maand mijn baan verloren namelijk.

Mijn man was gisteravond zijn beurs met ID kaart kwijt en die heb je bij de notaris nodig maar die heeft hij gelukkig net gevonden, dat was al stressen!!

Nu nog aftellen over 5 uur zet ik de handtekening en durf ik pas opgelucht te zeggen dat het echt gelukt is.

Hoeveel rommel ik bij de woning nog ga vinden en hoe hard ik moet werken, het is het mij waard.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:34

Ga maar lekker genieten! :D

Stress krijg je nog genoeg :+
Ik geniet wlverder weer stilletjes mee!

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:59

Genieten vandaag Lynn! Hier heb je zo lang naar uitgekeken. En wat kun jij hard werken zeg! :))

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:06

Succes vandaag Kiek!!

Heb je alweer ander werk?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:11

Veel plezier straks met tekenen en de sleuteloverdracht!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-19 10:40

corine1981 schreef:
Succes vandaag Kiek!!

Heb je alweer ander werk?

Nee, ik kon wel op verschillende stallen beginnen maar daar was het loon zo ontzettend laag dat ik in de ww meer overhoud en ik kan de extra vrije tijd nu goed gebruiken en een andere stal waar ik 4 ochtenden en dan beide dagen in het weekend, dan is mijn prive leven ook voorbij

geluk bij een ongeluk dat ik nu vrij ben dus

Ik hou wel mij ogen en oren open en ben beschikbaar maar niet voor 9 euro per uur en geen reiskosten en dan wel dagelijks 70 km moeten rijden 5 dagen per week op eigen kosten

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 12:01

Word buschauffeur :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:29

Nog ff!!!! Hoop dat alles goed gaat!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:52

corine1981 schreef:
Word buschauffeur :)

Ja buschauffeurs zoeken ze echt overal! Zowel lijnbus als op de Tour!