Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ze moeten eerst nog meer oplaadpunten maken ook in een woonwijk voordat het haalbaar is. Momo94 schreef:Ook trouwens nog een weetje. Als je een ongeluk licht of zwaar krijgt. Kan je accu van je elektrische auto zelfs na 10 dagen nog ontploffen. Kan ook bij een elektrische fiets accu of zelfs telefoon. Dit hoeft niet perse te gebeuren, maar het kan dus blijkbaar wel. Dit heeft een onderzoeker bij de brandweer mij laatst nog verteld.
Momo94 schreef:Ben eens wezen kijken voor een tweedehands elektrische auto.. of de accu moet in lease of je moet er nog een bijkopen of dan ineens een auto exclusief BTW. Dan krijg ik er zeker ook mijn bedenkingen bij. Ook vindt ik dat er nog te weinig oplaad mogelijkheden zijn. Ik woon in een flat en als iedereen elektrisch zou moeten rijden zou er voor iedere auto ook een oplaadpunt moeten zijn. Als je 's avonds op de bank zit en je denkt ooh! De auto is opgeladen ga je echt niet meer naar beneden om hem te verzetten voor iemand anders.Ze moeten eerst nog meer oplaadpunten maken ook in een woonwijk voordat het haalbaar is.
ikke schreef:Joltsje schreef:ik heb bij mijn auto een lader waarmee in het gewone stopcontact kan laden ook. ideaal. gaat wel mega traag, maar dan heb je in ieder geval wat.
Handig als je 5-hoog woont.......
turtlelito schreef:Als dat je thuislocatie is en je hebt geen laadpaal in de buurt: zeker niet doen.
Ik heb ook zo'n stopcontactlader, 1 x uitgeprobeerd, gaat inderdaad echt heeeeeeeel langzaam. Maar stel je bent bij vrienden (die niet 5 hoog wonen of in dat geval een hele lange verlengsnoer hebben of misschien een berging met een stopcontact) en je blijft een nachtje, dan is het in ieder geval een optie om zonder extra wachttijd (want heb je nood, dan kun je natuurlijk onderweg bijladen) weer op vol vermogen te zitten.
Problemen kun je altijd verzinnen, de uitdaging is om daar dan weer een oplossing voor te zoeken.
ikke schreef:turtlelito schreef:Als dat je thuislocatie is en je hebt geen laadpaal in de buurt: zeker niet doen.
Ik heb ook zo'n stopcontactlader, 1 x uitgeprobeerd, gaat inderdaad echt heeeeeeeel langzaam. Maar stel je bent bij vrienden (die niet 5 hoog wonen of in dat geval een hele lange verlengsnoer hebben of misschien een berging met een stopcontact) en je blijft een nachtje, dan is het in ieder geval een optie om zonder extra wachttijd (want heb je nood, dan kun je natuurlijk onderweg bijladen) weer op vol vermogen te zitten.
Problemen kun je altijd verzinnen, de uitdaging is om daar dan weer een oplossing voor te zoeken.
Laat je anderen voor je kosten opdraaien. Lekker uitgangspunt.
De oplossing is simpel: ophouden met die doodlopende weg van elektrische auto's op een accu en serieus werk maken van de echte alternatieven, waaronder chemische brandstoffen en de aanzet daarvoor: het aantal zonnepanelen verveelvoudigen; elk beschikbaar dak benutten, in plaats van akkerland ervoor misbruiken.
oplaadpunt bij huis, en anders even opladen bij de supercharger, dan hoef je niet helemaal vol te laden maar gewoon weer een aantal kilometers.