Buurvrouw wil geen schutting klaagt over onze hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:31

CharleyT schreef:
Delphi schreef:
Ik zou persoonlijk voor een goedkope functionele erfafscheiding gaan. Je geeft aan dat de woning je al veel geld heeft gekost en zo'n schutting aan één kant helemaal zelf zetten kost natuurlijk ook veel geld. Je blijft hier ook geen jaren wonen zeg je.

De hond op je eigen terrein houden is natuurlijk de verantwoording van de hondeneigenaar. Maar ik begrijp zeer zeker dat je daar een afscheiding voor wilt plaatsen.
Ik sta er trouwens ook erg van te kijken hoeveel mensen geen afscheiding of een lage afscheiding of een afscheiding met alleen wat struiken en bomen prima vinden.
Zelf ben ik ook erg gesteld op mijn privacy. Ik vind het heerlijk om lekker in de tuin te kunnen zijn zonder dat iemand je kan zien :+ Nu hoeft dat niet in de gehele tuin, maar ik wil toch wel lekker een hoekje hebben waar je echt je privacy hebt.

Ik ben benieuwd naar de reden van de buurvrouw. Hecht zij er echt weinig waarden aan en heeft ze er geen geld voor of wilt ze er geen geld aan uitgeven?
Of wellicht komt het haar goed uit dat jullie dezelfde schutting zetten en de buren ook en zij zo profiteerd van een gratis schutting.

Ik zou het deze zomer eens lekker open laten, maar wel functioneel afsluiten voor de hond. Als jullie in de tuin zitten, kijk je wellicht zo bij haar binnen? Niet dat je bewust gaat gluren, maar waarschijnlijk heb je gewoon vol zicht op een raam of deur aan de achterzijde en de plaats waar zij haar zitje heeft buiten? Ik denk dat je er dan zo achter komt of dit werkt voor beiden.
Wellicht mist zij toch haar privacy en wilt ze alsnog samen een schutting zetten.

Vind je dit nu zelf een volwassen manier om met elkaar om te gaan? Kom op zeg, zandbak praat nivo kleuterschool.

Wat is er mis mee?
Ik denk dat je het niet goed begrijpt wat er staat.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:31

Gewoon postjes en stevig kippengaas/betongaas bij de bouwmarkt halen,Hedera plantjes kopen (kosten geen drol)Dan heb je binnen een jaar een dichte afscheiding dat ook nog eens best leuk is en eens een keer iets anders dan hout.
Success met je afscheding en je buren ! ;)

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 13:37

Boras schreef:
fokfanaat schreef:
Heeft u een koopwoning? Dan bent u samen met uw buren verantwoordelijk voor de erfafscheiding.

De erfafscheiding is eigendom van u én uw buren. U en uw buren zijn verplicht om de helft van de aanschaf, de bouw en het onderhoud te betalen. Het is belangrijk dat u daar samen afspraken over maakt. Dit kan met elkaar, met een buurtbemiddelaar of met een mediator. Lukt het niet om samen afspraken te maken? Dan kunt u:

uw erfafscheiding op uw eigen grond zetten. Voor een heg geldt dat deze minimaal 0,5 meter van de erfgrens moet worden geplant. Stel uw buren hiervan op de hoogte.
uw buren via een procedure bij de rechter dwingen om mee te werken aan het plaatsen van de erfafscheiding. Een procedure bij de rechter kan de relatie tussen u en uw buren ernstig verstoren.

je kan dus wel dwingen, maar alleen via de rechter

Het is geen koopwoning.
En een erfafscheiding is niet per definitie de hoge schutting die ts graag wil.

Waar heb ik aangegeven enkel een hoge schutting te willen?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:37

Jolien87 schreef:
Natuurlijk zijn jullie verantwoordelijk voor het in de tuin houden van jullie hond maar ze maakt het jullie niet makkelijk. Ik begrijp dus wel een beetje waar je verontwaardigde gevoel vandaan komt.

Hoe dan? Ze legt TS werkelijk geen stobreed in de weg.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:38

Is je hond een uitbreker of eerder een lamme goedzak?

Je kan spotgoedkoop een afsluiting maken,mooi om op te kijken is het dan niet,het is maar wat je zelf wil.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:46

Ayasha schreef:
vevina schreef:
Ik neem aan dat als buurvrouw liever helemaal geen schutting had gehad ze niet daadwerkelijk meteen aangaf dat wij zelf wel een schutting mogen plaatsen. Dan geef je toch aan dat je geniet van de ruimte en of een laag hekje om de hond tegen te houden niet voldoende voor ons zou zijn?

Dat kan ook gewoon beleefdheid zijn. "ik wil het niet maar ik ga jou het ook niet moeilijker maken dan nodig door te protesteren."
Ik weet niet wat voor hond je hebt maar ik denk dat menig mens wel "weet" dat de gemiddelde hond niet binnen blijft met een laag hekje. Zelfs mijn jack russell niet en dat is serieus de meest luie hond op de wereld.

Hier blijft mijn fanatieke jager en renner juist weer wel achter een laag hekje, als we iets tijdelijks moeten afzetten pakken we daar de gaaspanelen van 50cm voor, en afgelopen zomer had ik een stukje waar geen hek geplaatst kon worden (geen bevestiging mogelijk) waar een plank van 60cm hoog voor stond. Dat stond op den duur 12/7 zo, dat heeft toch wel een 2 maanden geduurd en hoewel ze er wel eens op haar achterpoten achter heeft gestaan, is ze er nooit overheen gegaan. Hekje is grens en ze weet niet beter dan dat je daar niet overheen kan.

En onze Rottweiler stuitert tot de bovenkant van de kennelpanelen (1.80-2m), maar blijft wel braaf achter het hekje van 1.20 stuiteren, terwijl hij de kuierlatten neemt als je een deur niet op de vergrendeling zet, want hij weet wel hoe hij deuren open kan maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:47

Ibbel schreef:
Er zijn ook mensen die het een vreselijk idee vinden dat hun tuin er uit ziet als de luchtplaats van een gevangenis... Ik vermoed dat deze buurvrouw die schutting helemaal niet als een geneugte ziet.

En niet iedere tuin met schutting ziet eruit als de luchtplaats van een gevangenis.
Persoonlijk vind ik de tuin smaak van mijn buren erg lelijk, dus ik ben blij met de hoge schutting/muur. Ik kan lekker genieten van mijn plantjes, vogels en insecten, en zij kunnen lekker met hun blote kont/pielemans in hun zwembad, dat hoef ik dan weer niet te zien :D :D

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 13:59

Wij hebben ook een hoge schutting van 1.80 en palen die ruim 2 meter in de grond ,
Mijn vriend heeft zelf de schutting gemaakt. Wij hadden genoeg hout.
En steviger.

Maar het hangt ook van de gemeente af waar je woont.
In Rotterdam mogen officiaal geen tuinhekken van 1.80 hoog zijn . Het wordt toegelaten,
Je buren moet jullie toestemming geven. Zonder toestemming , geen hoog hek.

Een hoge hek geeft meer privacy . Maar het is altijd aan je buren.

pompadour

Re: Buurvrouw wil geen schutting klaagt over onze hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:19

Wij wonen ook een vrije sector. en we kwamen als 1ste bewoners van dit huis. Was ook nieuwbouw.

Wij mogen eerst van de huis eigenaren geen hoge hekken plaatsen, we kregen een brief op gestuurd. Hoe zij wilden .
Na paar jaar werden huizen verhuurd door een beheerders bedrijf toen deden ze niet eens meer moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:20

Ts: gewoon foeilelijk lint opspannen als omheining :D zoals de politie dingen afzet etc. Budget.. als je er toch niet wil blijven wonen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:23

vevina schreef:
Ik ben echt verbaasd over hoeveel mensen het normaal vinden geen erfafscheiding te plaatsen bij een rijtjeswoning. Daar heb ik mij dan helemaal in vergist. Dacht echt dat het volkomen normaal was om in je tuin een gezamenlijke erfafscheiding te plaatsen op de erfgrens. Maar oke duidelijk! Dan weten wij wat we moeten doen.

Een gezamelijke afscheiding is niet per se normaal. Wat je ook veel ziet is twee schuttingen tegen elkaar ieder op zn eigen grond.

vevina schreef:
De buurvrouw zegt geen erfafscheiding te willen vanwege het geld. Ik geloof niet dat ze het geld niet heeft omdat ze best vaak op vakantie gaat. Maar dit doet er natuurlijk niet toe want ieder mag zijn eigen geld besteden.

Later zeg je nog dat ze een luxe leven heeft ... tis een huurwoning he, dat zegt al wat. Genoeg mensen die een mooi leven lijken te hebben maar niks overhouden. En van 100 euro pak n beet, als het niet meer is, kan je wel betere dingen dan die aan de buurvrouw schenken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-03-19 14:30, in het totaal 3 keer bewerkt

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:25

Je wil er toch niet lang wonen? Vertel de buurvrouw dat het een levende bamboe afscheiding wordt. Kan ze de komende jaren lekker onkruid weghalen. Wil ze dit niet zal ze zelf met een betere optie moeten komen.. en meebetalen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:26

Misschien heeft buurvrouw domweg onvoldoende inkomen en kan ze een schutting geeneens betalen, zou wat "moois" zijn als ze dan toch verplicht moet meebetalen...of getreiterd wordt door middel van woekerbamboe. :(

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:28

0091 schreef:
Je wil er toch niet lang wonen? Vertel de buurvrouw dat het een levende bamboe afscheiding wordt. Kan ze de komende jaren lekker onkruid weghalen. Wil ze dit niet zal ze zelf met een betere optie moeten komen.. en meebetalen

Wat ontiegelijk flauw.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:30

Zoolgangster schreef:
Misschien heeft buurvrouw domweg onvoldoende inkomen en kan ze een schutting geeneens betalen, zou wat "moois" zijn als ze dan toch verplicht moet meebetalen...of getreiterd wordt door middel van woekerbamboe. :(

vevina schreef:
Ze leeft een aardig luxe leven dus verwacht dat ze bedoeld dat ze andere prioriteiten heeft qua uitgaves.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:30

Zoolgangster schreef:

Aan de andere kant, moet de TS dan rekening houden met de wensen van iemand die niet mee wil/kan betalen?

Als TS een schutting wil plaatsen die aan de kant van de buurvrouw knalroze is (of helemaal knalroze is, met die kunststof panelen van tegenwoordig kan alles) dan mag dat toch ook? Als TS bamboe wil, of 2 meter hoog ghotisch gietijzer, of een soort windorgel wat altijd is kortjakjeziek speelt als het waait, dan mag dat. Wie betaald die bepaald. Wil de buurvrouw dat niet, dan zal ze mee moeten betalen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:33

Ook al had ik geen hond gehad zou ik toch nog graag een afscheiding willen hebben tussen mij en mijn buren. Al is het maar om wat privé te hebben als je buiten met mooi weer lekker aan het eten bent. Dat die afscheiding dan een bijkomend voordeel heeft dat de hond niet kan gaan zwerven is dan mooi mee genomen. Stel TS had kleine kinderen gehad, die gaan dan ook echt wel naar de buren toe als er niets staat om ze tegen te houden.
Normaal gesproken is het wel zo dat je de kosten gezamenlijk draagt van een erfafscheiding. Dan heb je beide inspraak over wat er neer wordt gezet.
Voor nu TS zette ik als je buurvrouw zo halsstarrig blijft bij je huis een hogere afscheiding neer zodat je geen directe inkijk hebt vanaf de buurvrouw en voor de rest een goedkopere afscheiding met gaas zodat je hond niet aan de wandel kan. Ben je van dat gezeur af en toon je je goede wil. Ik snap heel goed dat dat zo niet voelt maar soms moet je wat. (heb zelf vorig jaar ook best wat geld uitgegeven om de hond van de buren bij ons uit de tuin te houden, er staat een heg maar de hond komt er gewoon doorheen en de buren verrekken ook om er wat aan te doen terwijl ze het weten....)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:34

vevina schreef:
Boras schreef:

Het is geen koopwoning.
En een erfafscheiding is niet per definitie de hoge schutting die ts graag wil.

Waar heb ik aangegeven enkel een hoge schutting te willen?

Ok, ik ben bereid die woorden terug te nemen als je dat nodig vindt. Ik kan immers niet in je hoofd kijken (zoals jij niet in het hoofd van je buurvrouw kunt kijken).

Maar ik hoop oprecht dat een financtiële bijdrage van de buurvrouw niet noodzakelijk is om een stroomdraadje, een stukje gaas, of een tweedhands hekje te kunnen plaatsen. Daarnaast schreef je over je privacywens in de tuin. En heb je het woord schutting gebruikt in je berichten. Vandaar mijn idee dat je graag een schutting zou zien.

Anoniem

0091 schreef:

Dit lijkt mij ontieglijk mooi <3 (afgezien van de snode plannen)

CharleyT

0091 schreef:

Ja, dat is nog eens een fijne oplossing. Kunnen er ook nog mensen volwassen reageren?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:37

emptyy schreef:
0091 schreef:

Dit lijkt mij ontieglijk mooi <3 (afgezien van de snode plannen)

Buren naast me hebben het gedaan (zit een sloot tussen dus ik heb geen last van woekeren) en het is prachtig! Groeit goed, mooi groen, mooi dicht. Als ik niet wist dat het zo woekert had ik het zelf zeker genomen

secricible

Re: Buurvrouw wil geen schutting klaagt over onze hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:39

Hoe belangrijk is een schutting voor jou? Anders zou ik idd een klein stukje hoge schutting neer zetten bij je terras en de rest met een stuk gaas oid afrasteren, of zelfs de hond aan de lijn buiten leggen.
Als je echt denkt dat buuf wel een schutting wil maar niet wil betalen dan zal ze wellicht bijdraaien als jij hem ook niet plaatst? En idd, hoe zit het aan de andere zijde van haar tuin?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:40

Kan me wel wat voorstellen hoor bij een bamboeschutting als iemand zo kinderachtig blijft doen... Soms is dat dan de enige taal die ze begrijpen.
Ik heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad met de buren, hun hond kwam door de heg heen om mijn tuin om te spitten en zijn behoeftes te doen. Een stukje afzetten was meer dan 100 meter, buren wilde er ook niets aan doen, heb uiteindelijk zelf maar de portemonnee getrokken en een oplossing aangepakt waardoor de hond niet meer bij ons kwam. Leuk is anders en tuurlijk is het wel zo fijn als je alles netjes op kunt lossen en de eer aan je zelf kunt houden maar sommige mensen maken dat onmogelijk.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:40

Er is ook niet woekerende bamboe

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:41

secricible schreef:
En idd, hoe zit het aan de andere zijde van haar tuin?

Zoals ik het las was aan die kant ook niets