Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Laura82 schreef:Ik krijg van houtkachels ontzettend last van mn luchtwegen, en genoeg mensen in de buurt met een houtkachel... geen fijne combi
Laura82 schreef:Ik krijg van houtkachels ontzettend last van mn luchtwegen, en genoeg mensen in de buurt met een houtkachel... geen fijne combi
Janine1990 schreef:[naam] schreef:Is hier snachts de stekker uit de CV of terugdraaien , slaap is mij meer waard ..
Als hij zoveel lawaai maakt is het denk ik tijd voor onderhoud? De destijds 18 jaar oude cv (hr) van mijn ouders maakte amper geluid...

Skessa_ schreef:Dus dan zet ik m maar steeds een beetje hoger, want ik weiger in de kou te gaan zitten.
Als ik m in 1 x hoog zet dan wordt het weer bloedheet en slaat die als nog af als die zn temperatuur heeft bereikt.
Morrie schreef:Skessa_ schreef:Dus dan zet ik m maar steeds een beetje hoger, want ik weiger in de kou te gaan zitten.
Als ik m in 1 x hoog zet dan wordt het weer bloedheet en slaat die als nog af als die zn temperatuur heeft bereikt.
Als de cv man komt voor service kan je vragen of hij de stooklijn wat lager zet, dan stookt ie steeds een korte tijd en blijven de radiatoren warm, maar niet bloedheet
Maar wel een goeie, wist niet dat dat kon
Fitzroy schreef:Er zijn best veel mensen met een houtkachel valt me op. Goed dat er strenge eisen aan gesteld gaan worden, want wat is dat slecht voor je luchtwegen.
Sorry, off-topic.
nou tot die tijd stoken wij hem nog even lekker op. Zo lang de overheid niks doet aan de drukke wegen rond de steden en de luchtvaart en zo lang de scheepvaart ook nog hele vervuilende stookolie mag gebruiken vind ik het van de zotte dat ze houtkachels aan banden gaan leggen. Zeker die van ons brandt heel schoon. Daar komt echt niet veel fijnstof van af.
bobje26 schreef:Wat zijn jullie allemaal warmbloedig!
Overdag (mijn moeder en de katten zijn de hele dag thuis) meestal op 21 en 's avonds soms wel 22 of 23 als het koud is. 's nachts op 20.