Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sunshine schreef:https://3.bp.blogspot.com/-L1X507liR_g/ ... tainer.jpg is het zo'n container?
Ik zie ze steeds vaker, weet niet of ze zwaar zijn, maar ik kan me direct voorstellen dat iemand met verminderde kracht in de armen/handen erg veel moeite heeft met zo'n container.
Bij TS in haar profiel lees ik dat ze klachten heeft vergelijkbaar met MS.
Een van de veelvoorkomende verschijnselen van MS is krachtverlies.
Haar aanraden om bv opstapje mee te nemen is ook totaal niet verstandig. Iemand met MS heeft vaak ook last van evenwichtsstoornissen, met kans op vallen dus. Niet verstandig om dan op een opstapje te gaan staan.
Ik zou proberen om een gesprek aan te gaan met de gemeente, en tot die tijd kijken of iemand uit je omgeving de zakken kan weggooien, eventueel een oproepje plaatsen in een facebookgroep van je dorp ( als er die is? Bij ons wel namelijk ). Ik kan me niet voorstellen dat er niemand is die het even kan weggooien.
op elke website van gemeentes, afvalwijzers of social media staan tips om vastgevroren deksels van containers tegen te gaan.
gelukkig is gehandicaptenraad bloedfanatiek. Voorzitter is juridisch goed onderlegd en heeft de juiste kanalen. Zij wilden eerst gemeente de kans geven maar duidelijk die kans hebben ze volledig verprutst.