Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Re: Snoerloze steelstofzuiger: de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 19:10

Verschil tussen v7 en V8 weet ik niet, maar voor ons gaf de doorslag om de V8 te kopen i.p.v. de V10 (behalve de prijs) was dat de prestaties op een harde vloer net zo goed waren.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:16

Na posts van jullie en bokker Ceetje_bokt heb ik ook maar de V8 gekocht.

Ohh wat een fijn ding! Ik red net niet mijn hele benedenverdieping op 1 volle accu (bijkeuken gaat niet meer) maar dat is niet heel erg omdat ik de bijkeuken dagelijks doe en de rest om de dag. Als ik m na een maand nog zo fijn vind koop ik er ook 1 voor boven.

Wat een opluchting t.o.v. mijn oude stofzuiger nog wel de best geteste van de Consumentenbond ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:35

Jullie maken me wel nieuwsgierig naar de V8 hoor. Voor de trappen en de bovenverdieping zou ik hem wel willen proberen eigenlijk. Elke keer de trap op met die zware stofzuiger is niet alles.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:42

Toevallig zag ik dit topic en onze huidige stofzuiger maakt het ook niet lang meer. Lijkt me wel superhandig. Ik vind stofzuigers zo'n ondingen met die logge sleeën en snoeren. Dus denk ook aan de V8.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 12:54

Wij hebben sinds een week een Dyson Fluffy V10, heerlijk ding! Hij was in de aanbieding bij Coolblue dus was bijna even duur als de V8... We wonen in een appartement en hebben niet zoveel ruimte om de oude grote stofzuiger op te bergen, dus toen die stuk ging was de keuze snel gemaakt :j

Die muurbeugel is echt ideaal, m’n vader heeft die afgelopen weekend opgehangen dus nu hangt de stofzuiger keurig in de bijkeuken. Neemt niet zoveel ruimte in wat gewoon erg fijn is... Al die verschillende zuigmonden zijn ook echt heel fijn! Heb m’n toetsenbord van de week ook gestofzuigd _O-

Ik merk dat ik ‘m echt snel pak, we hebben 4 parkietjes die ook lekker losvliegen dus veel veertjes en schilletjes van hun voer overal. Maar is zo schoon met dat ding :j

Ons huis is maar 77 m2 dus accu genoeg om het hele huis in 1x te doen :+ alleen de eerste dag dat we ‘m hadden heb ik ‘m 2x op moeten laden, maar toen was het huis al een week of 3 niet meer gestofzuigd (ja heel erg I know) :o

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:08

Liex schreef:
Dag allemaal,

Ik ben mij sinds kort aan het verdiepen in de snoerloze steelstofzuigers en ik merk dat er ongelooflijk veel op de markt is voor heel erg uiteenlopende prijzen. Ik zit erover te denken om zo'n ding aan te schaffen maar vraag me echt af of het de moeite waard is: werkt het inderdaad praktischer of maakt het geen verschil?

Aangezien ik bijna op de helft van mijn zwangerschap zit, ben ik aan het zoeken naar praktische oplossingen voor in huis waardoor het huishouden straks allemaal net iets 'makkelijker' gaat. Is het dan de moeite waard om te investeren in een steelstofzuiger? Is zo'n apparaat z'n geld waard? Zo ja, welk merk/type hebben jullie of zou je kunnen aanraden?

Kom maar met de ervaringen en tips! +:)+

Ik heb een dyson. Een duur ding, maar o zo handig. Hij zuigt heel goed. Ik heb twee Main coons en die verharen nog al. Maar Mn huis blijft heerlijk schoon. Ik vind t de moeite waard. Je pakt hem zo eventjes..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:08

Wat is het verschil tussen de Absolute en de Fluffy?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:22

Suzanne F. schreef:

De fluffy is voor enkel harde vloeren en heeft naast de overige accessoires alleen het rechter kopstuk. De absolute heeft het linker kopstuk er nog bij voor zowel harde vloeren als tapijt.
Ik gebruik eigenlijk alleen het kopstuk voor tapijt. Grotere stukjes (kattenbrokjes en houtkorrels van de kattenbak) blijven bij mijn fluffy tussen de roller en het plastic hangen.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:26

Dus jij raadt de Absolute aan dan? Ik heb voornamelijk harde vloeren maar er liggen ook kleden en de trap heeft tapijt. Wat denk jij dan? Er is ook een opzetstukje voor tapijt toch bij de fluffy?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:47

Ja klopt! Er zit een soort kleinere variant van de linker bij. Ik heb inderdaad de absolute. Scheelde ook maar €10, dus vandaar dat ik die had gedaan. Ik heb m zelf nog geen week, dus echt advies kan ik nog niet geven.. :')

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:24

Wij hebben een black en Decker met kruimeldief. Ideaal!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:50

Even nog een tip (ik heb er zelf niet aangedacht 8)7 ) als je ING rentepunten hebt, dan kan je €50 korting krijgen op de V8 en zelfs €100 op de V10.
Ik denk dus echt nooit aan die dingen.
En gefeliciteerd Selka!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:11

Had je dat niet de 17e kunnen zeggen Ceetje :+ Iets om te onthouden bij een eventuele 2e.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:32

Sorry, ik weet het zelf ook pas net.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:36

Was ook maar een grapje hoor!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 15:52

Ik zie wel dat je een adapter nodig hebt als je je oude borstels erop wilt aansluiten. Er is namelijk een nieuw systeem gekomen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:01

Afbeelding

Bij Coolblue zijn ze ook een stukje goedkoper :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:38

Ja ik zag bij Coolblue de fluffy 8 voor 387 euro.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:50

Suzanne F. schreef:
Ja ik zag bij Coolblue de fluffy 8 voor 387 euro.

En de absolute is daar dus maar 397 :D
Op dat 10tje zou ik niet bezuinigen

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 21:36

Suzanne F. schreef:
Dus jij raadt de Absolute aan dan? Ik heb voornamelijk harde vloeren maar er liggen ook kleden en de trap heeft tapijt. Wat denk jij dan? Er is ook een opzetstukje voor tapijt toch bij de fluffy?

Ik heb ook de fluffy en gebruik hem ook op mijn korte tapijt te stofzuigen. Werkt prima. Hele grove stukken heeft ie soms wat moeite mee.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:09

Voor mensen die wachten op een aanbieding van de V10:
Dyson V10 Total clean (heeft volgensmij 1 extra assecoire ten opzichte van de absolute) is vandaag voor het laatst nog redelijk afgeprijsd bij de mediamarkt.

Afbeelding

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 15:47

Yvette81 schreef:
Wij hebben een black en Decker met kruimeldief. Ideaal!

Ik heb ook de black en Decker animale echt een topper en het scheelt de helft in prijs met de Dyson

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:31

J0anieke schreef:
Suzanne F. schreef:

De fluffy is voor enkel harde vloeren en heeft naast de overige accessoires alleen het rechter kopstuk. De absolute heeft het linker kopstuk er nog bij voor zowel harde vloeren als tapijt.
Ik gebruik eigenlijk alleen het kopstuk voor tapijt. Grotere stukjes (kattenbrokjes en houtkorrels van de kattenbak) blijven bij mijn fluffy tussen de roller en het plastic hangen.

[ [url=m/6BKNAO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik wil dit even ontkrachten. Ik heb de stofzuiger nu wat vaker kunnen gebruiken. Soms blijven er nog wel stukjes hangen in de fluffy, maar de fluffy werkt toch beter op harde vloeren met grotere stukjes zoals kattenbrokjes oid. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:38

Maar heeft de absolute nou ook het fluffy opzetstuk? Dus is het de fluffy plus een tapijtopzetstuk?
Of is er nog meer verschil?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 19:50

Ik ben me aan het oriënteren voor zo'n stofzuiger erbij. We hebben namelijk een robot stofzuiger, maar die zet ik niet aan als ik bv snel op één plek even wil stofzuigen. Paar pagina's terug zag ik een aeg. Die heb ik even opgeslagen.