Noise cancelling headphones: ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:26

karuna schreef:
Sheran vier verschillende alleen die van bose niet die was leeg. Prijs varieerde van 140 naar 250 euro

Stonden ze wel aan? Meestal moet je de noise cancelling aanzetten met een knop aan de zijkant. Degene die ik op had gehad bij de mediamarkt moest je soms nog gewoon aanzetten, omdat veel zichzelf uitschakelen na een paar minuten niet in gebruik te zijn :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 09:31

Nou hoofd medewerker van de afdeling hielp me. Hij eerst testen ja hij staat aan, ik opzetten. Nope ik hoor geen verschil. Hij weer opzetten, ik hoor het wel hoor. Nope ik niet :+ zo ging het ongeveer. En de bose was leeg :P

Eerste jongen die er stond die had er geen kaas van gegeten. Maar werd weggeropen door de baas die vervolgens overnam.

Wat ik alleen raar vind, waarom zou je hoofdtelefoon moeten koppelen met je telefoon? Als je hem alleen zonder muziek gebruikt. Liefst voor s nachts :? Of ze hebben maar lopen lopen roepen dat kan ook natuurlijk

Sheran

Re: Noise cancelling headphones: ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 11:16

Hm ok, apart! :P Misschien pasten ze dan inderdaad niet goed, als ze niet goed aansluiten hoor je inderdaad eigenlijk geen verschil. En stemmen hoor je vaak nog wel heel goed. Die vallen bij mij pas een beetje weg als ik muziek heb om op te focussen :)
Gisteren heb ik een vriend de Sony opgezet en hij is meteen naar de winkel gerend om ook zo'n ding te halen.

De Sony hoeft niet gekoppeld te worden met de telefoon om te gebruiken, gelukkig. Dat zou ik ook wel heel vervelend vinden :) Maar zo'n ding kun je niet echt lekker 's nachts op hebben als zijslaper :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:35

Meliaforever schreef:
Hebben meer mensen moeten wennen aan zo'n koptelefoon? Wordt er een beetje naar van/eng gevoel. := Twijfel of dat een kwestie is van wennen of dat ik hem beter niet kan nemen.

Dit had ik in het begin als ik hem zonder muziek op had. Soort nare druk op m’n oren, ik werd er een beetje misselijk/onpasselijk van. Maar dat wende snel in mijn geval en nu voel ik zelfs de druk amper nog.

Voor wie het hierboven vroeg: ik heb een bose en die kan zonder Bluetooth koppeling als je alleen de noise canceling aan wil hebben zonder muziek.

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:40

Heb het hele topic gelezen maar ik heb sinds kort (en na weken van research doen) de Sony WH-1000xm3 gekocht. Het is het mooiste, fijnste apparaat wat ik ooit heb gehad en ik sta echt versteld van de kwaliteit van het geluid en de geweldige noise cancelling. Hij is trouwens wel duur (380 euro) maar dan heb je in mijn ogen (en volgens vele reviews) het beste van het beste. :D

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 12:47

Meliaforever schreef:
Hebben meer mensen moeten wennen aan zo'n koptelefoon? Wordt er een beetje naar van/eng gevoel. := Twijfel of dat een kwestie is van wennen of dat ik hem beter niet kan nemen.

Ik had heel erg last dat ik mezelf hoorde stampen etc. En dat ik af en toe gewoon echt niets hoorde (stille omgeving + noise cancelling aan). Zet m dan vaak ook uit. Maar het wende bij mij snel (1,5 dag)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:00

Ik heb toch een klein bezwaar bij de mijne: als de batterij leeg is geeft 'ie piepjes waar ik me echt helemaal te pletter van schrik. Geen idee hoe andere koptelefoons dat hebben opgelost, maar deze oplossing vind ik niet echt fijn.
(En noise cancelling heeft volgens mij altijd batterij nodig.)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 23:04

Shadow0 schreef:
Ik heb toch een klein bezwaar bij de mijne: als de batterij leeg is geeft 'ie piepjes waar ik me echt helemaal te pletter van schrik. Geen idee hoe andere koptelefoons dat hebben opgelost, maar deze oplossing vind ik niet echt fijn.
(En noise cancelling heeft volgens mij altijd batterij nodig.)

Weke heb jij?
Mijne zegt “battery low” ofzo

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 12:22

Een oudere Teufel. (Maar ik weet niet of ik minder zou schrikken van een stem op mijn oor?)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 12:52

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 00:11

Mm test dopjes van bose gekocht 30 dagen uit te testen. Sleep buds 222 euro in duitsland

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 00:17

Ben benieuwd hoe ze bevallen,geef je een update karuna?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 00:21

Doe ik. Hier niet nodig thuis wel. Zijn nu extra geluid aan downloaden.installatie voor gebruik even prutsen.hebben wel een app nodig. Geluid rust is al slaapverwekkend. Oerwoud laad nu. Dopjes zitten fijn. Drie maten. Kunnen 16 uur per lading mee. Eigen muziek niet mogelijk. Maar daar heb ik ze ook niet voor. Ik heb kleinste maat nodig. Zonder geluid dempen ze al goed. Benieuwd hoe ze liggen

Ben vooral blij met de 30 dagen proberen. Dan kunnen ze terug met geld terug. Saturn in duitsland

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 00:29

Zo test met dopjes afgebroken na 10 minuten. Ze gaan terug. Liggen voel je dopjes. Maar grootste probleem. Bij hoofd bewegen maken dopjes schurend geluid dat flink doordringt in je oor dwars door muziekje heen. Irritant dus en houd me erg wakker. _-:( Heb het in ieder geval geprobeert. Morgen achterheen gaan dus.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:13

Ik heb een denon gekocht in de sale vrijdag. Bijzonder genoeg werkt de noise canceling super voor mijn vriend, maar ik merk geen verschil. Kan dus blijkbaar ook nog per persoon verschillen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:37

Ik heb gisteren de JBL Tune 600BT NC binnen gekregen, wat een fijne koptelefoon! De noise cancelling werkt echt heel goed, echter als je geen muziek luistert hoor je een kleine ruis. De koptelefoon zit vrij strak, maar in de sportschool is hij geen cm verschoven! Voor de prijs is het echt een heel prima ding. Wel vraag ik me af hoelang het duurt voordat de oorschelpen afbreken, omdat die kunnen inklappen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 10:49

echt ik wist niet dat het bestond, dat geeft veel openingen voor 1 van de kinderen.
die heeft niets maar is snel geprikkeld en moe en dan zijn geluiden lastig,heeft ze van mij...nu maar hopen dat 1 volstaat ;) <3

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:38

Ik heb de Sennheiser PXC 550 besteld voor 230 euro en kan niet wachten totdat deze binnen is *\o/* , ik hou jullie op de hoogte :P

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:05

Gaaf ben benieuwd Tabaflab.

Ik merk dat ik nu ik mijn Denon een paar keer op gehad heb, toch duidelijke wel de NC merk. Met name in de bus haalt het toch wel het sterktse lawaai weg. Ben in elk geval heel erg blij mee, ook de muziekkwaliteit voldoet.

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 02:33

Na stilletjes hier meegelezen te hebben heb ik ook de nieuwe Sony xm3 gehaald, in Nieuw Zeeland. Was ze eigenlijk van plan om op het vliegveld te halen, maar liep toch even de JB-hifi in om te kijken wat de prijs hier was. $579 dollar, omgerekend €340 euro, al goedkoper dan de gemiddelde nederlandse webwinkel. Toen zei ik tegen de verkoper dat ik ze op het vliegveld wilde halen ivm belastigaftrek (15%), heeft hij dat in de winkel er voor me afgehaald, zodat ik hem daar al zou kopen. Uiteindelijk voor €300 meegekregen! Suuuuper blij mee.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:13

Vraagje aan de Sony xm3 gebruikers hier.

Klopt het dat je met de Sony maar 1 apparaat tegelijk verbonden kan hebben?

Ik overwoog over te stappen, maar als dat zou is gaat dat denk ik niet gebeuren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:55

Gvd bose vertikt de dingen terug te nemen en ik krijg geen geld terug. Waardeloze sjit service omdat zij hun adviseurs verkeerde informatie geven. Twee winkels en een bose adviseur verzekeren me dat ze terug kunnen. Maar nee jammer dan. Kan alleen in land van aankoop als je daar ook woont. In elk ander geval pech gehad.
Zit nu met een stel waardeloze dingen en geld weg. Laatste woord nog niet over gezegd

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:15

Inmiddels ben ik alweer 3 dagen in het bezit van de Sennehiser PXC 550 *\o/*
En als je het geld over hebt voor een fijne Noise Cancelling Headphone kan ik hem zeker aanraden. De cups sluiten zich goed aan over je oren, en de touchpad functie is wel een verademming. Voor de mensen die nog nooit NC hebben geprobeerd, het is niet 100% geluidsdicht -> Zonder muziek kun je mensen nog wel horen praten.
Ik gebruik ze tot nu toe veel in het OV en het dempt ALLE ruis van de voertuigen, en de geluidskwaliteit is ontzettend fijn.
Wat ik ook super vind is dat er een functie op zit waarmee je omgevingsgeluid kan versterken voor als iemand tegen je gaat praten.
Om een andere bokker haar vraag te beantwoorden: Je kan maar 1 apparaat tegelijk erop aansluiten

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 21:19

karuna schreef:
Zo test met dopjes afgebroken na 10 minuten. Ze gaan terug. Liggen voel je dopjes. Maar grootste probleem. Bij hoofd bewegen maken dopjes schurend geluid dat flink doordringt in je oor dwars door muziekje heen. Irritant dus en houd me erg wakker. _-:( Heb het in ieder geval geprobeert. Morgen achterheen gaan dus.

Herkenbaar, ik maak nu een klein kuiltje onder mijn oor, dan gaat het goed. Ik voel ze wel zitten, maar die zachte proppen die ik vaak gebruikte ook.

Itt jou, ben ik er (ondanks voornoemde euvels) wel tevreden over. Heerlijk om niet meer wakker te worden van meneer "ik snurk, ik puf of ik knarsetand".

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:49

tabaflab schreef:
Inmiddels ben ik alweer 3 dagen in het bezit van de Sennehiser PXC 550 *\o/*
En als je het geld over hebt voor een fijne Noise Cancelling Headphone kan ik hem zeker aanraden. De cups sluiten zich goed aan over je oren, en de touchpad functie is wel een verademming. Voor de mensen die nog nooit NC hebben geprobeerd, het is niet 100% geluidsdicht -> Zonder muziek kun je mensen nog wel horen praten.
Ik gebruik ze tot nu toe veel in het OV en het dempt ALLE ruis van de voertuigen, en de geluidskwaliteit is ontzettend fijn.
Wat ik ook super vind is dat er een functie op zit waarmee je omgevingsgeluid kan versterken voor als iemand tegen je gaat praten.
Om een andere bokker haar vraag te beantwoorden: Je kan maar 1 apparaat tegelijk erop aansluiten

Ik sluit thans zowel mijn iPhone als pc tegelijk aan op mijn PXC 550 dus dat klopt volgens mij niet :-). Je kan alleen geen geluid door elkaar luisteren (wat logisch is); bv als je een berichtje op je telefoon binnen krijgt stopt mijn webplayer van spotify tot het geluid over is...