Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schuur_

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:19

Nou, vanavond komt de keukenboer langs voor te meten..

Ik zal maar eens beginnen aan de afwas :')

Heb volgende week nog een afspraak staan bij een derde en dan nog even langs de lokale bouwmarkt en kijken wat die zegt van prijs

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 12:27

MoniqueT schreef:
Superpony: kwaliteit zie je ook vaak niet van buiten. Voor ons is dit door diverse verhuizingen de vijfde keuken en ik wist gewoon wat ik wilde. Juist omdat ik in dit huis oud hoop te worden, is het me deze prijs gewoon waard.

Mercedes en Dacia zien er van buiten ook allebei netjes uit en toch kiezen we steeds weer voor Mercedes. Ieder zijn ding :-)

Mijn moeder heeft wel zo een dure keuken en die vind ik echt minder uitstralen dan die van ons. Mijn oom en tante hebben bijv echt houten kastjes gehad in de laatste keuken, die waren nog een keer zo duur en dat zag je ook echt.
Wij zijn ook heel vaak verhuisd en hebben diverse keukens gehad, vaak zat het er al in en was het prima, maar niet 100% mijn smaak. De laatste was Bruynzeel, maar vond ik ook niet beter dan Ikea, eerder nog iets minder.

De apparatuur zou ik niet meer nemen van de Ikea. Vaatwasser is echt prima, maar gasfornuis en afzuigkap niet. Verder hebben wij een losstaande amerikaanse koelkast van een andere zaak, dus geen ervaring met hun koelkast. Maar goed, dat is nog niet meer dan 10.000

Wij gaan op termijn weer verhuizen en zag al dat onze frontjes er niet meer zijn, maar zou zo naar 6,5jr weer hetzelfde willen. Maar goed, ik volg nooit trends en neem gewoon wat we mooi vinden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 15:40

Een luxe uitstraling zit ook meer in je vermogen tot combineren en aankleden dan in je portemonnee.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 16:09

Janine1990 schreef:
Een luxe uitstraling zit ook meer in je vermogen tot combineren en aankleden dan in je portemonnee.

Absoluut. En goed schoonhouden.

Maar ik heb het echt over degelijke uitstraling. Dat iets niet als plastic toont, maar van zware kwaliteit. Bij mn oom en tante zag je bij hun vorige keuken wel echt dat het kwaliteit echt hout was.

We hebben ook gehuurd en ik vind vooral de standaard keukens daarin erg goedkoop ogen. Heeft ook te maken met materiaal, greepjes, werkblad etc.

En wat je niet ziet.......Ik was bij een keukenboer die had een aanbieding staan van rond de 7000 euro, maar was OF niet goed gemonteerd OF slechte kwaliteit, want dat voelde niet goed als je deuren en lades opende en dicht deed. Goede scharnieren schelen ook enorm.
Dat vind ik ook het grote verschil tussen die van mn moeder en van ons, onze deurtjes en lades voelen ook gewoon goed aan.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-18 19:57

Mjetterd schreef:
Sonja_vR schreef:
Mjetterd. Waar ben je geweest voor die betere prijs?

Ah sorry, vergeten er bij te zetten. Keukenloods.

Ik kreeg daar al 2.000 euro korting zonder er maar om te vragen..
Had totaal geen goed gevoel bij die winkel.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:50

Ik heb in Duitsland mijn keuken gekocht. Kreeg zoveel meer dan in Nederland. Ik heb wel de mazzel dichtbij de grens te wonen. Voor degene die er niet te ver af wonen is het misschien de moeite waard.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:00

Let wel op dat bij het kopen van een keuken in duitsland..je bij problemen onder het duitse recht valt...

je zult niet de 1ste zijn die daarmee in het schip in gaat.......

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:21

Ik heb mijn keuken in 2008 gekocht en nooit een probleem gehad. Nog niks kapot alleen sommige deurtjes wat verkleurd

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:50

Even een vraag over Ikea-keukens:
Is het ook mogelijk om in een bestaande keuken Ikea-frontjes en blad te plaatsen?

Keuken is prima, maar ik ben niet blij met de kleuren die vorige bewoners hebben uitgekozen...

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 22:55

eekhoornerik schreef:
Is het ook mogelijk om in een bestaande keuken Ikea-frontjes en blad te plaatsen?

Keuken is prima, maar ik ben niet blij met de kleuren die vorige bewoners hebben uitgekozen...

ligt eraan hoe oud de keuken is.
Ze hebben een paar jaar geleden het hele keukensysteem aangepast dus als je nog het oude systeem hebt kan het niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 23:42

eekhoornerik schreef:

Gewoon opmeten en gaan kijken wat ze hebben. In principe is alles los te koop, ook sluiters, scharnieren etc.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 09:02

Het gaat trouwens niet om een Ikea-keuken. Maar ik ga eens oriënteren op de maten van de frontjes :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 09:46

Op zich zijn die maten best universeel, maar gewoon even meten, ja! :)

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 09:48

eekhoornerik schreef:

Je kan ook de frontjes laten wrappen. Zelf geen ervaring mee, maar heb het een aantal keer voorbij zien komen :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:32

Wij zijn zo goed als klaar met onze keuken. De ovens en koelkast hebben we nieuw gekocht. De kookplaat, vaatwasser en afzuigkap waren nog goed genoeg om te behouden. Het blad hebben we apart besteld en de keukenkastjes zijn gemaakt door een vriend van ons. Bij elkaar zal het ons zo’n 7.000-7.500 gekost hebben.

Afbeelding

En ‘s avond met de lichten aan.
Afbeelding

Wij zijn erg blij met het eindresultaat.
Laatst bijgewerkt door annepaardoes op 02-10-18 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:43

Dat is een nette prijs, maar dus niet bij 1 bepaalde winkel gekocht en veel zelf gedaan?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:58

Silly1972 schreef:
Dat is een nette prijs, maar dus niet bij 1 bepaalde winkel gekocht en veel zelf gedaan?

Klopt. Keuken apparatuur via internet gehaald. En het blad ook via een webwinkel maar wel met een fysieke “winkel” zodat we de materialen wel konden zien.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:26

Oh het perfecte topic :D
Binnen een kleine 2 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huisje.
We gaan er nog veel in veranderen om het naar onze smaak in te richten, zo dus ook de keuken.
Ik heb al wat tips gelezen over geen gootsteen met opstaand randje en dergelijke, maar wat hebben jullie "spijt" van of tips hoe je het zeker wil? Ik denk dan aan de plaats van apparatuur, bestek, ...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:43

Ik ken iemand die de magnetron net even te hoog had geplaatst :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:55

Farjen schreef:
We gaan er nog veel in veranderen om het naar onze smaak in te richten, zo dus ook de keuken.
Ik heb al wat tips gelezen over geen gootsteen met opstaand randje en dergelijke, maar wat hebben jullie "spijt" van of tips hoe je het zeker wil? Ik denk dan aan de plaats van apparatuur, bestek, ...

Wij hebben naast de gewone koelkast en vriezer ook nog een ladekoelkast onder het aanrecht, zodat je alle kookbenodigheden echt bij de hand hebt. Is heel prettig, raad ik zeker aan!

Zorg gewoon dat je genoeg werkruimte hebt op je aanrecht. Onze ervaring is dat het echt zo volstaat met allemaal spullen en apparaten enzo.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:15

Farjen schreef:

Wat is jouw werkvolgorde? Ben je links of rechts? Hoe staat de keuken ten opzichte van de rest?

Ik heb het eens specifiek gevraagd, maar nu dan algemeen: zouden jullie ook aan kunnen geven waarom je de indeling hebt zoals je die hebt?
Het gaat dan eigenlijk om de gedachtegang die je tot dit ontwerp bracht. Waarom iets wel of juist niet, zodat de lezer zich af kan vragen of dat punt ook in zijn/haar situatie van toepassing kan zijn.

Neem in ieder geval GEEN witte vloer!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:38

Silly1972 schreef:
Ik ken iemand die de magnetron net even te hoog had geplaatst :P

Oh ja dat hebben wij ook. Hij zou nu op een standaard hoogte zitten maar ik moet elke keer op een krukje staan zodat ik mezelf niet verbrand. En ik ben 1,78 lang.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 12:38

Wij hebben de magnetron op werkbladhoogte. Ik vind het erg prettig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 01:36

Qua indeling, hebben wij eerst een kastje met borden en schaaltjes etc, dus zetten we zo op tafel. daarnaast ladekast met bovenin bestek, dus ook zo op tafel.
De lade eronder kookgerei. Daaronder wat kookgerei die je minder gebruikt en dan wat pannenlappen, onderzetters etc. En dan een la met vuilniszakjes, folie etc.
Daarnaast het 90cm gasfornuis, dus pal naast de lade ook met kookgerei. Links en rechts veel werkblad.
Rechts de hoek. Daar de hoekkast met uittrek dingen. Daar de pannen op, dus ook dat is naast gasfornuis erg makkelijk.
Dan door de hoek heen onder het raam de dubbele wasbak. daaronder gootsteen kast met 2 deurtjes. Daar is een mand met aardappelen, uien en knoflook en aan andere kant schoonmaakmiddeleln en een emmertje hondenvoer en emmertje kattenvoer ( zakken bewaren we afgesloten in schuur )

Rechts van wasbak de vaatwasser, dus afspoelen en hoppa erin.

Boven het eerste kastje zoet beleg, suiker, rijst en dergelijke.
Dan de afuizgkap
Dan rechts 3 deurtjes kast nog met bekers, glazen, schalen, bakjes.

Aan andere kant van muur hangen planken met bovenop wat flessen wijn en onderop thee, suikerpot, koffiepot etc
Daaronder een mooie afvalbak
Ernaast de dubbeldeurs koelkast.

Op werkblad links in de hoek een draaicarrousel met kruiden.
Rechts in de hoek een fruitschaal

dan rechts van wasbakken het koffiezet apparaat en de waterkoker. Was een beetje een ongebruikt stuk werkblad. Niet onder de kopjes, maar is echt 1 beweging en makkelijk zo.

Ons aanrecht staat verder niet echt vol. ( moet ook verkocht, dus je houdt er ook rekening mee )

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 05:33

Bedankt al voor de tips! :)*
Ik heb al wat nieuwe dingen erdoor bedacht dat ik wil :D