Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:02

SusanH schreef:
Moet je eens hier komen als mijn dochter een boterham heeft gegeten :+ dan wil je echt wel stofzuigen hoor. Toen we nog een hond hadden hoefde ik trouwens gek genoeg minder te zuigen. Alle etensrestjes werden door hem keurig opgeruimd.

Heel herkenbaar. :+
Voorheen veegde ik nog geregeld kruimels etc op, tegenwoordig is het meer zand, stof en (vnl katten)haar en af en toe een versnipperd takje/stuk papier oid.
De kruimels kom ik nog zelden tegen, daar heb ik een harige kruimeldief voor idd. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hoe vaak stofzuigen jullie per week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-18 12:06

Als mijn vogels in de rui gaan ligt er een compleet IKEA vogelbouwpakket op de grond.
Dan is één keer per dag zuigen ook niet genoeg want die veertjes stuiven alle kanten op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:38

Ik had altijd een ongelofelijke hekel aan stofzuigen en vind het nog steeds niet ideaal, maar ik heb langzamerhand echt een ongelofelijke pleurishekel ontwikkeld aan van die korreltjes en troepjes die op de grond komen te liggen. Zelfs als ik geen schoenen aan heb in huis. Vind dat echt een rotgevoel want loop in huis graag op blote voeten. Mijn moeder heeft een goede Dyson en met dat ding vind ik het ook niet erg om stof te zuigen, met zo'n crappy rotding wel. Als ik straks samenwoon met m'n vriend wil ik een goedkope robotstofzuiger om dagelijks een rondje te maken terwijl wij van huis zijn, want elke dag stofzuigen ga ik niet doen maar ik wil wel een schoon huis :+ Ik heb overigens stofastma dus als ik op tapijt woon (zoals nu tijdelijk) en ik stofzuig niet minstens elke week krijg ik geen lucht meer.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:41

Elke dag, en ja, s ochtends voordat ik ga werken. Ik poets sowieso elke dag een groot deel van het huis, ben nogal smetvrezerig geworden en vriend maakt veeeel rotzooi en die maakt het ook allemaal niet veel uit. Daarnaast hebben we nog een kat dus ja, ik vind het wel zo fijn als alles gewoon altijd lekker schoon is. Nu ben ik dan ook in een kwartiertje/20 minuutjes klaar, heb een appartement.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:43

Elke dag, en alsnog ligt er altijd wel ergens zand of haren :D (twee honden die veel in en uit lopen).

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:31

Salsa schreef:
Ik ben in shock......per week?
Met drie kinderen onder de 7 in huis gemiddeld 3 keer per dag. Zonder overdrijven pak ik hem op slechte dagen wel 5 keer. Op dagen dat we er niet zijn 1 keer haha. En nee mijn kinderen zijn niet eens heel smerig. Maar na het ontbijt, lunch en avondeten moet ik sowieso een keer rond de tafel. Boven 3 keer per week denk ik. Om de dag ongeveer.

Nou moet ik wel zeggen dat we hier bijna allemaal op blote voeten lopen en ik een hekel heb aan ook maar iets op de vloer. Schoenen gaan uit in de gang.

Overigens stofzuigde ik toen we nog geen kinderen hadden ook bíjna dagelijks. Eigenlijk altijd na het avondeten.

Heb wel wat beters/leukers te doen :=

En 3x per dag is toch niet efficient? Kan je beter alles opsparen en dan s'avonds stofzuigen.

Maar goed, wij hebben geen kinderen en een kat die amper buitenkomt. Schoenen doen we meteen in de hal uit.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:37

Als het meezit stofzuig ik elke week. Stofzuigen vind ik niet erg. Ik vind het wel irritant om alle zooi eerst op te stapelen om te kunnen gaan stofzuigen. Want om meubelstukken heen zuigen hoort natuurlijk niet.

Vegen doe ik wel tussendoor. Met stoffer en blik welteverstaan, aan vegen met de bezem heb ik een hekel net als aan dweilen. Tussendoorstofferenblikken is voor bij voorbeeld de omgeving van de kattenbakken. Dweilen (het laminaat) doe ik om de week, als ik er aan denk O:) De badkamer (granito) gaat met soda en heet water, dat is nog wel geinig om te doen. Trekker d'r overheen en je bent zo klaar. Kleine moeite, groots effect.

Later als ik oud ben wil ik graag een morsig kattenvrouwtje worden *\o/*

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:39

Om de dag, doordat mijn konijn nog wel eens wat stro, hooi of houtkorrels uit zijn kooi gooit. Ik vind ook wel eens een verdwaalde keutel. Ik dweil één keer in de week.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:54

Ik zou elke dag moeten zuigen met 4 katten en dus 4 bakken maar ik weiger. :Y)
Ik rust liever uit van mijn werkdag. Ik krijg doordeweeks toch nooit bezoek dus stofzuig in het weekend. :o
Soms wel eens doordeweeks als het echt heel erg is maar verder alleen in het weekend. Dan wel beide dagen als dat uitkomt. Dweilen 1x per 2 weken maar zou ook vaker moeten. :+ Ik heb alleen een beneden verdieping dus hoef dat ding niet de trap op te zeulen gelukkig.

Mijn huis is niet super schoon maar ik doe liever leuke dingen met mijn schaarse vrije tijd.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:56

2x per dag (beneden) en boven ongeveer 1x per week.

Als ik uit mijn werk kom, gaat het eten op en in de tussentijd zuig ik beneden even snel het huis. Zelfde 's ochtends, even snel stofzuigen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:13

Koper schreef:
Want om meubelstukken heen zuigen hoort natuurlijk niet.

Niet? Dan doe ik het al jaren verkeerd :')

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:20

Elke dag beneden. Ene dag om alles heen en andere dag zet ik ook ff de stoelen enzo aan de kant.
Boven toch ook wel vaak elke dag al neem ik me vaker voor dit om de dag te doen.
Twee katten en twee honden lopen hier in huis waarvan de katten ook boven komen.
Katten zijn nu ook enorm in de rui trouwens, dus zie zelfs met elke dag zuigen nog vlokken haar fladderen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:22

Oke voel me echt een viespeuk maar met 2 katten en een hond zuig ik 1 a 2 x per week beneden...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:25

ohhhhh had ik nou maar niks gezegd over ons robotje…. vage foutmelding….. :(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:25

Salsa schreef:
Ik ben in shock......per week?
Met drie kinderen onder de 7 in huis gemiddeld 3 keer per dag. Zonder overdrijven pak ik hem op slechte dagen wel 5 keer. Op dagen dat we er niet zijn 1 keer haha. En nee mijn kinderen zijn niet eens heel smerig. Maar na het ontbijt, lunch en avondeten moet ik sowieso een keer rond de tafel. Boven 3 keer per week denk ik. Om de dag ongeveer.

Nou moet ik wel zeggen dat we hier bijna allemaal op blote voeten lopen en ik een hekel heb aan ook maar iets op de vloer. Schoenen gaan uit in de gang.

Overigens stofzuigde ik toen we nog geen kinderen hadden ook bíjna dagelijks. Eigenlijk altijd na het avondeten.

3-5x P/D??? Hoe eten jullie dan?
Hier ook kids, maar het is echt niet nodig om elke keer na het eten te zuigen hoor :=
Als er al iets ligt op de grond pak ik ff de kruimeldief. En laat elke avond de robotstofzuiger een rondje doen. Maar ga niet om de haverklap stofzuigen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:29

Ik stofzuig elke dag beneden en om de dag boven, ik heb 2 honden. Maar ik kan er echt niet tegen als de vloer weer helemaal bezaaid ligt met hondenhaar, takjes, kruimels en weet ik wat nog meer :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 18:53

Bellatrix schreef:
Mijn huis is niet super schoon maar ik doe liever leuke dingen met mijn schaarse vrije tijd.

Helemaal mee eens :j

LadyMadonna schreef:
Koper schreef:
Want om meubelstukken heen zuigen hoort natuurlijk niet.

Niet? Dan doe ik het al jaren verkeerd :')

:+

Als ik zo de posts van al die mensen met dieren en kinderen lees ben ik blij dat wij beide niet hebben :')
Het is nu al niet om aan te zien!

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:00

Ik doe ook liever leukere dingen in mijn vrije tijd, maar met een kat in huis is minstens twee keer per week stofzuigen best wel nodig!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:09

Wij eten gewoon normaal netjes aan de keukentafel. Maar de jongste is 1 en wij laten haar zelf eten. Geen prakjes fan dat gevoerd wordt. Daarnaast eten ze ook wel een koekje, hebben ze zand in hun sokken of liggen er snippers vh knutselen oid op de grond en ga zo maar door. De stofzuiger staat trouwens bij ons in de gangkast dus in 5 minuten is het weer helemaal schoon. Kruimelzuiger heb ik niet. Ondingen. Ik ga het niet opsparen. Ik vind dat zeker met eten gewoon vies. Misschien is het een tic dat ik gewoon echt een schone vloer wil.

Het is mij die 15 minuten per dag zeker waard. Ben ervan overtuigd dat het mij scheelt bij afstoffen etc. En ja ik heb genoeg te doen met 3 kinderen, man, werk, hbo studie en rijk sociaal leven haha. En zelfs dan kan 3x pd (of iig dagelijks) stofzuigen er makkelijk tussendoor. ;)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:16

Bijna elke dag het hele huis. Heb een hond en 2 katten ( die op zolder in stekkie hebben om te eten ed) heb een aussie en 1 langharige kat dus als ik het een paar dagen laat versloffen dan heb ik een tapijtje ipv een pvc vloer

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:17

Ik vind kruimels op de vloer echt vreselijk. En stofzuigen vind ik niet erg. Je ziet meteen resultaat van je werk. Dus vaker per dag zuigen als dat nodig is vind ik niet erg. De ene keer is eens per dag genoeg maar soms dus vaker. We wonen niet groot dus ben zo klaar. Vaak is om de tafel en in de keuken zuigen voldoende.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:25

Ik sluit me aan bij salsa en SusanH. Met stof hier of daar kan ik nog best leven, maar een vieze vloer? Dat staat voor mij echt bovenaan als het gaat om onhygiënisch.
De vloer schoonhouden heeft namelijk invloed op je hele huishouden. Een schone vloer geeft minder stof op meubels, houdt kleding schoon, je stapt niet met vieze voeten in bed en loopt de rotzooi niet door je hele huis.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:27

1 tot 2 keer per dag als de beestjes ruien. :)
Anders een keer per dag of om de dag.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:33

Te weinig :o
Ik zou willen dat ik iets meer poets DNA had maar m’n moeder had dat gen ook niet dus geen verrassing dat ik t ook niet zo goed bij kan houden...

(Ben overigens wel aan t kijken naar een haalbaar poetsschema voor hier thuis, zodat het misschien makkelijker word)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 19:47

Roos04 schreef:
Ik doe ook liever leukere dingen in mijn vrije tijd, maar met een kat in huis is minstens twee keer per week stofzuigen best wel nodig!

Nee hoor. Niet jouw waarheid als dé waarheid verkondigen.

Met vieze voeten in bed door een vieze vloer? Ik niet. Er liggen bij mij best dingetjes op de vloer. Oh jee, ook kruimeltjes ja. En nadat ik gedoucht heb en nog even heb gechillt op m'n ongestofzuigde bank wandel ik over m'n vloer met dingetjes naar m'n bed. Sloffen uit en met schone voeten tussen de lakens.
Laatst bijgewerkt door Koper op 14-06-18 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt