Het perfecte waterflesje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:19

Dat was al bekend toch? Altijd goed schoonmaken.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 22:40

Mkango schreef:
Muze schreef:
Kun je die van jou wel goed schoonmaken?

Ijskoud water krijg ik hoofdpijn van dus t hoeft van mij niet heel koud te blijven.
De Contigo? Ja, die zijn heel makkelijk te reinigen. :j Ik heb een Contigo Splash (500ml) en als je de dop eraf draait, heb je plek zat om hem iig met een afwasborstel af te wassen.
Bovendien kunnen ze ook bovenin je vaatwasser.

Ik heb de mijne al zeker een jaar of 7. Wel één keer een nieuwe dop moeten kopen omdat ik hem had laten vallen toen 'ie vol zat en hij net op een randje van een nogal massieve traptrede in een collegezaal terechtkwam, maar als je bedenkt hoe vaak ik dat ding uit m'n handen heb laten kletteren, valt het best mee. En hij lekt ook niet. :D

De Contigo zijn idd heel makkelijk schoon te maken. Bij de nieuwe (thermos)modellen kan je daarnaast het rubberen stukje dat je open drukt als je wil drinken (dat rubber wat je nooit makkelijk goed schoon krijgt), heel makkelijk open klappen waardoor je die heel makkelijk schoon kunt maken. Ophoping van bijv. schimmels en bacteriën is daardoor dus ook veel kleiner.

En ze kunnen idd in de vaatwasser. Bij de RVS thermosbeker staat dat ook in de handleiding. De gekleurde RVS mogen "niet" in de vaatwasser vanwege dat de kleur dan los kan laten. Ik doe ze desondanks alsnog gewoon in de vaatwasser maar weet wel dat op den duur de "verf" dan dus langzaam los komt.

En net als Mkango in de afgelopen 8 jaar tijd 1x een dop moeten vervangen omdat die een val van een bakrand niet overleefde. Maar hier stuiteren ze idd ook wel eens.

Ik heb zelf de WestLoop (2x), een ouder model lijkend op de Cortland (2x) en de Swish (1x).
Het nieuwe model van de WestLoop heeft, naast het makkelijk terug te klikken rubber, ook een knopje om het drinkgedeelte "op slot" te zetten.

Die Tefal van 8nnemiek heb ik ook. Lijkt me ook heel handig maar gebruik ik dus ook nooit omdat ik die Contigo zo fijn vind :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 23:08

Suzanne F. schreef:
Ik ben daarin echt heel laks en ik leef ook nog steeds. := Als ik al dat soort artikelen moet geloven, kan ik elke dag m’n huis van top tot teen schoonmaken met antibacteriële chemicaliën, want overal zitten wel “miljoenen bacteriën”.

@Blacky94: O ja, Swish, dat is ‘m! Weet niet hoe ik op Splash kwam. :')

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 23:13

Suzanne F. schreef:

Ik vul juist altijd m’n flesjes maar wilde dat dus gaan vervangen door een echte waterfles vanwege de “ bacteriën “, maar zoals ik nu dus lees valt het allemaal wel mee.
Het is natuurlijk wel slechter voor t milieu. Dus in die zin vind ik een zelf te vullen fles wel beter.

superpony

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 01:37

Ik had ook de waarschuwingen gelezen, maar ben nog nooit ziek geworden van het navullen.

Wel vind ik dat de smaak na een aantal keren minder wordt en je kan ze niet echt makkelijk wassen door de vaak smalle hals.
Ik heb veel last van condens
Water wordt snel warm. En zoals die van de Lidl vond ik mooi goedkoop, maar hebben nu echt een rotdop.

Ik ben alleen huiverig bij de doppen met tuitje dat die ook lastig schoonmaken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 07:53

Je flesje goed omspoelen en regelmatig schoonmaken. Geen restjes water er in laten zitten en zeker niet afgesloten en dan warm laten worden. Fles open laten als je hem niet gebruikt en het mondstuk ook goed schoonmaken.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 09:10

superpony schreef:
Wat jammer. Ik vind ze erg leuk, mooi maatje en het goede doel goed. Maar dan houdt het op. Heb al teveel flesjes geprobeerd.

Ik heb totaal een andere ervaring met mijn Join the Pipe fles. Ik kreeg 'm tijdens een studenten-event (gewoon de simpele met een gekleurde dop). Ik sleep 'm overal mee naar toe, hij heeft al flink wat te verduren gehad, gaat regelmatig in de vaatwasser, maar nog steeds 100% lek-vrij en mijne geeft helemaal geen vieze smaak. Wat ik bij bijv. Doppers altijd wel heb, die geven een sterke plastic smaak af. De JtP fles vind ik ook ideaal dat 'ie twee schroef openingen heeft, waardoor je ook dus een grote opening hebt voor als je er ijsblokjes in wil doen bijv. *D

Daarnaast heb ik een glazen Waterdrop fles, daar ben ik ook echt super blij mee. Geen vieze plastic smaak, je kan 'm goed schoon houden en je krijgt er een neopreen hoes bij. Daardoor is 'ie minder kwetsbaar, blijft je water langer koud en heb je dus geen condens aan de buitenkant :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:27

Ik heb 3 keer een Join the Pipe cadeau gekregen van de bedrijven waar ik werkte.Alledrie na1 keer laten vallen de tuit kapot/afgebroken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:41

Ik heb een heel fijne van Join the pipe gekregen.
Daarna er samen 5 bijgekocht, zodat we tijdens dagtochten elk 1,5 l mee konden nemen.
Helaas, ze zijn na maximaal 1,5 jaar allemaal vervangen door flesjes van Tupperware, óf ze gingen niet meer open (alleen de drinkkant nog, maar de grote dop om goed te reinigen zat muurvast), óf ze zijn idd een keer gevallen en meteen hartstikke kapot.
Het idee is goed, maar duurzaam vond ik ze zeker niet.

Inmiddels al jaren een stapeltje ecoflessen van Tupperware en daar ben ik wel echt fan van.

In de vaatwasser doe ik ze niet (doe ik met geen enkele plastic fles, ik vind de smaak van het afwasmiddel zo in het plastic trekken), maar ik reinig ze wel met een borstel en heet water.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 12:42

Lous schreef:
Ik heb 3 keer een Join the Pipe cadeau gekregen van de bedrijven waar ik werkte.Alledrie na1 keer laten vallen de tuit kapot/afgebroken.

Dan hebben wij een goede batch gekregen denk ik :D Mijn hele team van 25 man is er super tevreden mee :j

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 13:45

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:29

Ik heb nu via Etos voor 5 euro een flesje van 500ml van Dutch water. Heb er vanmorgen ranja in gehad en daarna 3x gevuld met water. Lekt niet, vind het een prettig flesje. Even ervaren hoe het glas gaat bevallen want ik ben nogal een sloper :o zit wel een siliconen hoesje om...

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:30

Ik heb er vorige week gewoon 2 voor 1,99 bij Aldi gehaald haha.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:40

Ik heb een stalen Dopper van 580ml die bevalt echt wel goed. Even een ander verhaal dan die banketstaaf plastic flesjes van ze. :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:51

Kever schreef:
Lous schreef:

Dan hebben wij een goede batch gekregen denk ik :D Mijn hele team van 25 man is er super tevreden mee :j

Die van ons zijn ook prima! Mijn dochter heeft hem veel mee naar school. Ik vind de doppers helaas vaak lekken.

Ik heb er ook 1 van de Hema. Die is ook echt prima. Geen lekkage ook

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 17:56

Ik heb gisteren een fles van Super Sparrow binnen gekregen en ik ben fan.

Absoluut lekvrij en gemaakt van staal dus niet gelijk stuk als je hem laat vallen.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 18:54

Hier in huis wordt gezworen bij Nalgene. Die zijn niet perse de mooiste/hipste, maar wel BPA-vrij en duuuuuurzaam. Kan prima tegen kokend water, dus goed schoon te maken. Zijn aangekocht ivm een trektocht in Nepal, waar het water kokend er soms in gaat.