Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:33

Ik vind savonds wat anders dan snachts.
En ik hoef de buren ook niet te horen sexen.

Mijn ouders hebben ook een jacuzzi en dit maakt best wat lawaai en inderdaad je kan niet fluisteren dan hoor je elkaar niet.

Waarom moet iemand elke nacht in de jaquzzie?
Niet in de avond maar in de nacht!?

Inderdaad oordopjes kopen en overdag ook geen rekening meer mee houden.
Je man is aan de deur geweest en er valt niet mee te praten.
Klaar dan.

Wij hebben ook een vrijgezelle buurman en we weten dat het regelmatig los gaat ook door de drank.
Muziek hard en schreeuwen en ja hij is al in de 40 jaar.
Wij hebben afgesproken als het te erg is of we kunnen niet slapen bv over de schutting kan het iets rustiger aangeven.
Probleem opgelost en geen irritaties.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:43

Er blijft hier sprake van een verschil in normen. Daar kun je moeilijk uitspraken over doen wie gelijk heeft, dat is subjectief (binnen de kaders van de wet).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 12:57

Sofy schreef:
Er blijft hier sprake van een verschil in normen. Daar kun je moeilijk uitspraken over doen wie gelijk heeft, dat is subjectief (binnen de kaders van de wet).

En de 1 is gewoon wat gevoeliger dan de ander. Ik heb in het centrum van Londen gewoond, ik kan alle buitengeluiden horen maar zodra mijn man begint te snurken wil ik gewoon een potlood in mijn oor steken.

En misschien is het bij TS heel stil buiten waardoor geluid gewoon ver draagt. Ook al giebelt dat grietje nog zo stil.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 13:00

lieveli schreef:
Sofy schreef:

En de 1 is gewoon wat gevoeliger dan de ander. Ik heb in het centrum van Londen gewoond, ik kan alle buitengeluiden horen maar zodra mijn man begint te snurken wil ik gewoon een potlood in mijn oor steken.

En misschien is het bij TS heel stil buiten waardoor geluid gewoon ver draagt. Ook al giebelt dat grietje nog zo stil.

Het is inderdaad erg stil hier :) daarom gingen we hier ook wonen en niet meer in de stad. S avonds is er echt niemand meer op straat of buiten. Dus de buurman valt dan wel extra op

@quera, vannacht was het schreeuwen en dom doen. Denk omdat mn vriend aan de deur is geweest.. terwijl dat was met de beste bedoelingen.

Urbanus

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:01

Misschien zijn manier van frustraties uiten, lekker passief-agressief ook.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 13:05

lieveli schreef:
Misschien zijn manier van frustraties uiten, lekker passief-agressief ook.

Ach ja... hoop dat ie nu uitgefrustreert is en dat z'n vriendinnetje minder gicheldoos wordt en dan kan ik ook weer normaal slapen en m'n ding doen :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:05

Suggereer fellatio. Dan kan ze ook niet giechelen :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:07

Lastige situatie hoor denk dat beide partijen hier wel deel uit maken....jullie zijn geirriteerd en letten daardoor waars op teveel.
De buren zijn waars geirriteerd doordat ze vinden dat jullie klagen.

Ik zou lekker oordoppen nemen er zijn zooooveel verschillende en echt ze werken wel.
Ik heb een man met zware apneu die flink wat decibel naast me produceerde en heb echt bizar veel oordoppen geprobeerd want kon moeilijk zeggen dat ie ergens anders moest gaan slapen.
Vind ze niet echt ideaal en voel ze wel maar alles beter als helemaal kapot zijn van vermoeidheid!

Denk dat als je dat een tijdje kan overbruggen de nieuwigheid van de buurman zn vriendin af is en de irritatie misschien ook wat minder is.
En dan maar hopen dat er geen kinderen komen :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 13:08

:') :') kan ook zon bal bij ze laten bezorgen..

Zonder gekheid hoop dat het weer snel de oude rustige buurt wordt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:09

Ohhh ik vind een briefje in de bus echt tuttig maar een gag bal hilarisch :') :') :')

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:17

Inderdaad, wees blij dat ze geen kinderen hebben. 100 x liever harde muziek of sexende meutes bij de buren in de tuin dan 1 zo'n krijsend geval.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:19

MarjanB schreef:
Vind het trouwens wel enorm interessant om te zien dat mensen of het met mij eens zijn of juist de hele andere kant. Denk dat dus ook het probleem is qua de mate van rekening houden met elkaar. Stukje socialiteit en dat werkt twee kanten op. Ik ga echt geen politie bellen als het eenmalig is maar dit gaat echt verder. Wacht het nog even een week af en koop oordoppen. Als hij dan door blijft gaan dan denk ik dat ik toch de verhuurder eens vraag wat hij met huurder heeft afgesproken en kijken of daar een oplossing te vinden is waar we beiden wat aan hebben.

Ik wilde dit al precies gaan typen, ik begrijp nu ook waarom het een lastig onderwerp is... het blijft een ja nee strijd.

Ik hoop dat je eruit kan komen met je buurman.

Voor mij werd de overlast door anderen zo erg dat ik er elke dag geïrriteerd door werd. Lag echt aan mij want ik kon niks hebben qua geluid (leuk in het centrum van een drukke stad). Ik heb leren filteren en nu veel minder last. Behalve van, je raadt het al, stemmen in de nacht

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:33

Duidelijk gevalletje rijdende rechter. Maar goed alle gekheid op een stokje zo'n bad in de tuin maakt een hoop lawaai en in een woonwijk geeft dat in de late avond/nacht overlast. Zeker wanneer daar nog andere hobby's bij uit geoefend worden.
Momenteel logeer ik in mijn oude buurtje, soort van getto *\o/* . Altijd wel iemand met een pilletje te veel of te weinig op. Maar dit soort dingen worden niet getolereerd. Als er overlast is dan roept er iemand uit het raam.; gast, bek houden of naar bed! Heel duidelijk. Snapt iedereen. En dat werkt altijd. En zo niet is er altijd iemand die dan de politie belt. Geen drie keer vriendelijk vragen.
Tegen je buurman zou ik zeggen; buurman, het wordt tijd dat je binnen verder gaat. Voor buiten is het iets te gezellig aan het worden.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:35

Het wordt waarschijnlijk ook steeds irritanter, want je gaat er steeds meer op liggen luisteren. (tenminste, ik wel) Wij verhuren de helft van onze boerderij. Nooit geen last van de buurvrouw gehad, behalve als dochter een keer een feestje geeft, maar dat moet kunnen en dan slaap ik een nachtje op de logeerkamer aan de andere kant van het huis. Maar sinds een tijdje heeft de buurvrouw "een bolle", zoals mijn vriend hem noemt. Die gast kan alleen maar schreeuwen op standje 10, waarschijnlijk omdat die dat bij zijn vrouw en kinders niet mag.

Naja, de eerste nacht kun je het nog hebben, maar als het dan 2x in de week raak is tot 2 / 3 uur snachts, terwijl mijn wekker om 6 uur gaat, kan je hem inmiddels wel uitkotsen. Eerder hielp het nog om een keer hard met de slaapkamer deur te meppen, dat was de hint dat we willen slapen, maar inmiddels helpt dat ook niet meer. :')

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 13:56

Ik zou als hun buiten zitten ook samen met je vriend buiten gaan zitten en dan een luidruchtig gesprek voeren, e.v.t wat muziek aan en met lekker veel gegiegel. Zullen ze vast gek van op kijken. :o

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:00

Oh Daantjuh mag ik bij jou komen wonen? :') dan mag die vrouw wel in mijn huis +:)+

Maar ik vind het wel bijzonder dat mensen zeggen ' wacht maar tot er kinderen komen ' o.i.d. de buren van mijn buurman hebben ook een kindje ( is nu net een jaar ) die huilt ook vaak, ook 's nachts, maar daar stoor ik me dus helemaal niet aan. Dat zijn toch normale geluiden.

Enneh recht onder je raam ts? Verlate ice bucket challenge doen? :+

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:03

iets met mosterd na de maaltijd..

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:07

har166 schreef:
Oh Daantjuh mag ik bij jou komen wonen? :') dan mag die vrouw wel in mijn huis +:)+

Maar ik vind het wel bijzonder dat mensen zeggen ' wacht maar tot er kinderen komen ' o.i.d. de buren van mijn buurman hebben ook een kindje ( is nu net een jaar ) die huilt ook vaak, ook 's nachts, maar daar stoor ik me dus helemaal niet aan. Dat zijn toch normale geluiden.

Enneh recht onder je raam ts? Verlate ice bucket challenge doen? :+

Die komt net kijken :')
Wacht maar op de ergere fase :D

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:13

Nah heb 21 jaar naast een basisschool gewoond, dat moet goedkomen. 2 huizen verderop hebben ze er eentje van 8 en 10 die zitten nu in de pennyfase en spelen paardje in de tuin XD

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:16

Pfoeh lekker irritant zulke buurtjes... ik begrijp je wel TS. Wij hadden een paar jaren geleden een huurhuis en onze buurman had een boot in de tuin waar die midden in de nacht aan ging knutselen. Soms met zware compressor en alles dr bij. Mijn vriend werd daar echt witheet van. Die kan dr echt niet tegen als hij 's nachts uit zn slaap gehaald wordt. Dan slaapt hij ook niet meer. Ik kon er iets beter mee dealen, maar leuk was anders. Wij hebben op een gegeven moment (na 10 keer vriendelijk aanspreken) s' nachts het raam open gegooid en even flink duidelijk gemeld dat hij NU op moest houden en dat hij anders de politie in z'n tuin kon verwachten. Normale mensen werken ook weetje?! Nouja de boodschap was een hele tijd duidelijk :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:17

Haha was ook maar een grapje hoor tis denk maar net waar je je aan kan storen.
Onze huizen zijn super gehorig en je hoort t zelfs als de buren op t toilet zitten dus we horen ook iedere avond de strijd naar bed moeten maar ach t hoort erbij.
Die van ons hebben ook vaak genoeg hun buien :x

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:24

Voor iedereen ligt de grens van overlast ergens anders. Je woont in een woonwijk TS. Heb je al eens bij de andere buren nagevraagd wat zij er van vinden? Als zij ook overlast ervaren, kun je misschien eens namens alle buren met hem gaan praten of een brief opstellen, die alle andere buren ook ondertekenen? Misschien dat het dan tot je buurman doordringt, dat niet alleen jij er last van hebt, maar anderen ook? Sterkte, want mensen die nog nooit buren/lawaaioverlast ervaren hebben, weten niet half hoe lastig dit is en kan zijn....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:37

Ik zou idd ook meer buren aanspreken met de vraag of zij er last van hebben. In mijn geval ben ik dus de enige die geluidsoverlast ervaart omdat het recht boven mij is. Ik kan je wel begrijpen hoor, jij werkt dus moet je wel gewoon normaal kunnen slapen.
Ik vind dat iedereen gewoon rekening met elkaar moet houden. Helaas zijn er mensen die deze visie niet delen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 14:39

Trouwens; Echt wel dat ik nog heel goed weet hoe dat de stilte in de nacht tijdens mijn stapperiode was hoor... Dat je dus hele nachten wakker lag met een leuke kerel in je bed en je constant probeerde zachtjes te doen, omdat het ook in je flatje onwijs gehorig klonk allemaal. En dat was dan nog alleen het weekend.
Dus ja ik vind je niet zo netjes, als je daar simpelweg poep aan hebt en midden in de nacht in je jacuzzi gaat liggen vozen en kwebbelen op meerdere door de weekse dagen, op zeker dat dit veel harder klinkt dan je zelf denkt.

En volgens mij heeft het na 22;00 uur niets meer met het aantal decibels te maken, maar simpelweg met geluidsoverlast en het is in de stilte van de nacht al heel snel geluidsoverlast.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-17 14:48

Oordopjes check!! Nu maar ff relaxen bij de kapper :')
Afbeelding